Skjult Cisterne
Fra : Dorthe

Dato : 30-03-04 11:37

Da jeg skal have lavet nyt badeværelse, er jeg interesseret i at få skjult
min wc cisterne. Nu har jeg erfaret at de moduler man kan købe (IFØ PREMONT
WC MODUL) skal vælge om det skal være servicering forfra eller fra top. Jeg
har tænkt mig at bygge en væg halvt op så der bliver en hylde over
toilettet. Vil de så ikke være mest praktisk at købe et modul med
servicering fra top? eller..........
Er der specielle ting jeg skal tage hensyn til inden jeg går igang?
På forhånd tak
Dorthe

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-03-04 15:10

> [...]
> har tænkt mig at bygge en væg halvt op så der bliver en hylde over
> toilettet. Vil de så ikke være mest praktisk at købe et modul med

Vi har valgt at serviceringen er forfra. Det skjules nemlig af en stor
plade, som samtidig fungerer som træk/slip (hvad hedder sådan en ting
egentlig??).
Husk at stativet skal spændes ordentligt fast i væggen, og brug masser af
tid på at få det helt i lod og vage. Desuden er standard afstand fra kumme
til gulv stadig 39-41 cm, og har været det i ganske mange år, men vi er alle
blevet højere, så mindst 43 cm og gerne 45 cm over gulv. Så kan man også
komme op, når man har dårlig ryg.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-03-04 17:35

> [...]
cm over gulv.
> Så kan man også komme op, når man har dårlig ryg.

For at sige det ligeud og direkte, så hjælper man faktisk naturen bedst
muligt ved at skide med røvhullet placeret UNDER knæhøjde. Der kan således
også tales imod at toilettet placeres højt.

Jeg kender et par, der valgte at få toilettet placeret højt i forbindelse
med ombygning af badeværelse - af den årsag du nævner. Det blev i løbet af
få år et problem for den, der på grund af sygdom konstant døjer med hård
mave.

Jeg vil give dig ret i, at frontbetjent panel er bedst. Og helst placeret
ved siden af toilettet og ikke lige bag brædtet. Kender adskillige
toiletter, hvor man alt for nemt kommer til at trykke ud før tid - med våd
og koldskyllet rumpet til følge - hvis man kommer til at læne sig lidt bagud
og dermed får brædtet til at trykke på "udløseren".

Mvh. Lisbeth

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-03-04 00:07

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> før tid - med våd og koldskyllet rumpet til følge - hvis man kommer
> til at læne sig lidt bagud og dermed får brædtet til at trykke på

Kombineret toilet og bidet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 05-04-04 11:46

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev et
indlæg
<4069a34b$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

>For at sige det ligeud og direkte, så hjælper man faktisk naturen bedst
>muligt ved at skide med røvhullet placeret UNDER knæhøjde. Der kan således
>også tales imod at toilettet placeres højt.

Kan vel afhjælpes ved at trække en lille (børne)skammel ind under
futtene når man har klasket rumpen ned på brættet?

Det skal ikke opfattes (kun) som en joke, men derved har man vel
tilgodeset både de højrøvede og de andre?

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet