Vanding i drivhus
Fra : Lazy

Dato : 28-03-04 12:26

Hej

Jeg har fået drivhus her i vinter.

Nu skal jeg til at vælge plantemetode og dermed også vandingsmetode.

Hvilken tybe vanding skal jeg vælge, modtager gerne + og - ved

Mvh Lazy

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-03-04 17:13

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu skal jeg til at vælge plantemetode og dermed også vandingsmetode.
>
> Hvilken tybe vanding skal jeg vælge, modtager gerne + og - ved

Vi har valgt at lave 2 faste bede, og derudover have 2 maxikap kasser.
I kasserne har vi agurk, chili og peberfrugt (tomater dyrker vi på friland)
og i bedene har vi salat, radiser, hvidløg, dild, persille og basilikum
(MASSER af basilikum *GGG*)
I bedene har vi drypvanding. Sidste sommer kørte det hele problemfrit. Jeg
ved ikke hvad der er nemmest, da begge dele kræver lidt tilsyn. Men mine
forældre (som vi fik drivhuset af) havde i sin tid ikke automatisk vanding,
og det var de utilfredse med så de satte kap. kasser i det hele.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Jan Larsen OZ2BC

Dato : 30-03-04 15:08

En nem måde at vande på er flg. :
Et nedløbsrør eller lignende ( tæpperør ) monteres ned i midten af en
plantesæk ( så det slutter tæt )
Dette rør skal være ca 40-50 cm. langt.
Ok, det er nok bedst til plantesække!
Hilsen