Boring i sten
Fra : Kaj

Dato : 26-03-04 14:34

Hej
Jeg skal bore et 5mm hul i et stykke granit. Er der andre muligheder
(billigere) end at bruge diamantbor?
Hilsen
Kaj

---

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 26-03-04 15:58

On Fri, 26 Mar 2004 14:34:07 +0100, "Kaj" <kaje@e-mail.dk> wrote:

>Hej
>Jeg skal bore et 5mm hul i et stykke granit. Er der andre muligheder
>(billigere) end at bruge diamantbor?

Et almindeligt SDS-bor - men kræver en pneumatisk boremaskine/hammer.
Kan fås for 35 kr. i Harald Nyborg (boret, altså).

KS

Fra : Mars

Dato : 26-03-04 16:49

Pneumatisk !?? hvorfor lige det ? en alm borehammer kan gøre det !

Fra : Peter C:\\>

Dato : 26-03-04 16:57

"Mars" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> Pneumatisk !?? hvorfor lige det ? en alm borehammer kan gøre det !

Eh...er en borehammer ikke altid pneumatisk ?

MVH Peter C:\

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-03-04 16:59

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mars" <no@name.com> skrev i en meddelelse
>
> Eh...er en borehammer ikke altid pneumatisk ?
>
> MVH Peter C:\

Pneumatik er noget med luft. En alm. slagborer er vist bare en pal mod en
tandkrans.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter C:\\>

Dato : 26-03-04 17:03

> "Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pneumatik er noget med luft. En alm. slagborer er vist bare en pal mod en
> tandkrans.

Yes yes...jeg er helt med på forskellen mellem mekanisk slagboremaskine og
pneumatisk borehammer.
Det jeg studsede over var udtrykket "alm. borehammer"

MVH Peter C:\

Fra : benny

Dato : 26-03-04 16:17

hilti22 eller lign klarer den opgave