"katteurt"
Fra : Majer

Dato : 26-03-04 09:29

Hejsa! Er der nogen der ved hvad "katteurt" er?? Jeg mener er det en staude,
en sommerblomst, en busk eller noget helt andet. Og hvor kan man købe den??
Hedder den evt. noget andet end "katteurt"?

På Forhånd tak!

Med Venlig Hilsen
--
Majer
www.majer.dk/kolonihaven/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-03-04 10:01

"Majer" <ingen-mail@her.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
den??
> Hedder den evt. noget andet end "katteurt"?

Den hedder også nepeta + noget mere, afhængigt af "slagsen".
Jeg kender den som en staude med blå blomster.

Søgning på google - katteurt - gav 177 resultater på 0,21 sek.
På google kan du også se billeder.
Jeg vil tro, du kan få de mest almindelige katteurt i en planteskole.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-03-04 18:07

On Fri, 26 Mar 2004 10:00:43 +0100, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Den hedder også nepeta + noget mere, afhængigt af "slagsen".
>Jeg kender den som en staude med blå blomster.

Det er også den jeg kender - Nepeta x fassinii
Der findes dog også mange andre Nepeta som er rigtig flotte, men de er
noget mere sjældne.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kaj Dahl

Dato : 27-03-04 14:24

Her kan du se et billede af katteurt i min sommerfuglehave

http://sommerfuglehave.homepage.dk/katteurt.htm

Venlig hilsen
Kaj Dahl

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-04 11:37

> [...]
den??
> Hedder den evt. noget andet end "katteurt"?

'Staudemarken' har 14 forskellige til salg.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marlene

Dato : 28-03-04 19:16

> [...]
den??
> Hedder den evt. noget andet end "katteurt"?

Jeg havde 10-11 forskellige Nepeta med på diverse plantemarkeder sidste år
(arrangeret af Det Danske Haveselskab). Det er i øvrigt på disse markeder,
man finder stauder, som man normalt ikke ser andre steder, da der står mange
samlere og sælger.

Mvh. Marlene.