Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt kamera
Fra : Puntofisken

Dato : 27-04-04 20:23

Hm, det må være ny bundrekord for levetid på et kamera. Jeg købte et Rollei
da Netto havde dem på tilbud - under en måned senere døde det, og nu har jeg
lige fået pengene retur for det.

Nu er jeg på jagt efter et nyt kamera - jeg har fået anbefalet to Minolta
modeller men kan selvfølgelig ikke huske hvad de hedder. Mener jeg fik at
vide de kostede omkring 3-3500. Er der nogen der kan spore sig ind på hvad
det eventuelt kan være for modeller jeg snakker om? Det lød nemlig som mo
det lige var noget jeg kunne bruge.

Mvh. Trine

Fra : Halgeir Strand

Dato : 27-04-04 21:27

[Trine wrote:]

> [...]
> det eventuelt kan være for modeller jeg snakker om? Det lød nemlig som mo

Kunne det være denne:
http://www.digitalcamera-hq.com/minolta-dimage-f100-reviews.html

Fra : Puntofisken

Dato : 27-04-04 22:23

Hm, det tror jeg ikke - nu ved jeg ikke om enten min hukommelse svigter mig
eller om jeg hørte forkert, men kan det passe at et kamera i den prisklasse
kan have op omkring ti gange optisk zoom???

Trine

Fra : Henning

Dato : 27-04-04 22:57

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller om jeg hørte forkert, men kan det passe at et kamera i den
prisklasse
> kan have op omkring ti gange optisk zoom???

Det må være Z2, se her:

http://www.pixmania.com/dev/gui_web/shopping/?fuseaction=voir_fiche_article&article=41571&srcid=301&oldlangue=dk&oldlangueparle=uk

mvh Henning

Fra : Puntofisken

Dato : 28-04-04 08:37

Bingo - det har været den og Z1 jeg blev anbefalet. Nu mangler jeg bare at
finde ud af forskellen på de to - hvilket jeg har spurt til andetsteds i
tråden

Trine

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 27-04-04 21:33

Klip
> [...]
> modeller men kan selvfølgelig ikke huske hvad de hedder. Mener jeg fik at

Se her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=6&Parent=&Producent=363&Max=&Soegeord=&Direction315=2&Sorted315=&Direction167=2&Sorted167=&Direction262=2&Sorted262=&Direction157=2&Sorted157=&Direction200=2&Sorted200=&Equal270=&Equal199=&Direction258=2&Sorted258=&Equal202=&Submit.x=20&Submit.y=4
M.v.h.
E.A

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-04 22:46

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg på jagt efter et nyt kamera - jeg har fået anbefalet to Minolta
> modeller men kan selvfølgelig ikke huske hvad de hedder.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Så er det godt jeg kender din hjernes afkroge bedre end du selv!
Du tænker på Minolta Z1 med 10X zoom. Jeg kan yderligere oplyse dig om at
ved fusionen mellem Minolta og Konica, har de fremstillet en samarbejdsmodel
Z2 med de samme specifikationer.
Lær dog, at de er lavet af pla(d)stik og at man har sparet litium-Ionbatteri
og udstyret med 4 AA-fætre!
Endvidere vil du se maskulin og bøvlet ud når du trækker bøffen op af
håndtasken!))

Hilsen
Jens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-04-04 06:18

In article <c6mk7t$2o30$1@news.cybercity.dk>, Lyrik wrote:

> [...]
> og udstyret med 4 AA-fætre!
> Endvidere vil du se maskulin og bøvlet ud når du trækker bøffen op af

Hvad er der galt med plastic ? Polycarbonat tager imod mere stød ved fald,
går ikke i stykker lige så let som eksempelvis magnesium legeringerne.
F/A har fået udskiftet højde og haleror fra Mg-legering til polycarbonat.

Plast er altså ikke nødvendigvis det skrammel det var i dit legetøj som barn.

Fra : Puntofisken

Dato : 28-04-04 08:36

> [...]
> Du tænker på Minolta Z1 med 10X zoom. Jeg kan yderligere oplyse dig om at
> ved fusionen mellem Minolta og Konica, har de fremstillet en

Enten det eller også husker du bedre end jeg OG kender lidt mere til tingene
end jeg gør

Under alle omstændigheder har du da vist temmelig meget ret her - men så til
guldkornet: hvad er forskellen på Z1 og Z2??

Se bøvlet og maskulin ud? Hm, den med bøvlet er jeg vant til så det er lige
meget - men masskulin må jeg da vist også have set ud da jeg havde fået lov
at låne et Minolta Dimage 7Hi

Fra : Lyrik

Dato : 28-04-04 10:06

"Puntofisken" <schou8@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Under alle omstændigheder har du da vist temmelig meget ret her - men så
til
> guldkornet: hvad er forskellen på Z1 og Z2??
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
OK du går som resten af DKs unge kvinder efter det maskuline look, og kan
stadig ikke forstå at manden hellere vil have en bajer, -fint med det!

Forskellen er efter fabrikkens egne anprisninger følgende:
Z2 er en videreudvikling, som har fået 4 megapixel istedet for Z1 som har
3,3 Megapixel.
Z2 har en såkaldt GT-linse (Grand Tourismo?)
Den har hurtigere autofokus hvilket skulle hjælpe ved sportsoptagelser.
Og så er der prisen.
Z1-2608
Z2-3002 (Pix-Mania Frankrig)-3398 i Danmark.

Hilsen Jens

Fra : Puntofisken

Dato : 28-04-04 10:34

Nej det er skam ikke det maskuline look jeg går efter - jeg vil gerne have
at mit digitalkamera ligner et "rigtigt" kamera. Det var sådan set blot for
at understrege at jeg havde haft et lidt større kamera i hænderne og absolut
ikke havde det skidt med det (det er ikke størrelsen men gørelsen? *griner
skummelt*)

Jeg har siddet og nærstuderet Z2'eren og bliver mere og mere sikker på at
det er den jeg vil have. En af grundene til det lgie bliver den er at jeg
helst vil holde mig på de 4 megapixels som mit gamle kamera havde.

Mht. prisen har jeg også kigget på den - jeg vil undersøge hvad den koster i
forskellige forretninger i nærheden af hvor jeg bor og nær min arbejdsplads.
Når det er så stort et indkøb foretrækker jeg trods alt at stå med det i
hånden når jeg bestemmer mig. Så er det bare surt det koster lidt mere, men
det må jeg jo bare tage med.

Trine

Fra : Henning

Dato : 28-04-04 14:14

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Z2-3002 (Pix-Mania Frankrig)-3398 i Danmark.

Der er rabat på 110 kr. med kode fra digitalfoto.

Bestilte et i lørdags, sendt fra frankrig mandag kl. ca. 13 modtaget i
danmark tirsdag kl. ca. 17. Dansk manual og world garanti

mvh Henning

Fra : Puntofisken

Dato : 01-05-04 09:17

HEP - jeg hentede mit nye kamera i går, valget faldt på Z2'eren - tak for
go'e svar herinde!

Trine

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-04 17:15

> HEP - jeg hentede mit nye kamera i går, valget faldt på Z2'eren - tak for
> go'e svar herinde!
Tillykke med det Trine!
Tak fordi du gad runde tråden af.

Hilsen
Jens

Fra : Puntofisken

Dato : 02-05-04 11:40

Så lidt da - satser på at oprette en profil på Fotokritik hvis der kommer
noget brugbart ud af kameraet

Trine