Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
www.photoinspiration.dk
Fra : Per Kallenbach

Dato : 26-04-04 22:25

Så ser det ud som om webmaster har givet sig selv til kende på
www.photoinspiration.dk.....

Her er et udklip fra sitets "about" side:

"What is www.photoinspiration.dk ?
In general, photography sites are used to present images of both
creative and non-creative work, and not just creative work.

Typically that results in the inspiring images being drowned in the
masses, leaving the site more or less uninteresting to look at, from a
creative photographer's point of view.

And that is exactly what will not happen on www.photoinspiration.dk !

Because...
- Photoinspiration.dk is a web site for selected creative
photographers.
- Photoinspiration.dk intends to be the #1 website for inspirational
photographic work.
- Photoinspiration.dk reviews the work of an applicant when an
application is received.
- Photoinspiration.dk continually reviews the images of members,
ensuring that everyone represents creative photography.
- Photoinspiration.dk reserves the right to warn, delete, and/or ban a
user if this user does not maintain a high level creativity in
his/her portfolio on this site.

Contact
Any suggestions, comments and questions can be sent to
admin@photoinspiration.dk

Even though we try to answer all inquiries, we do not guarantee a
reply to mails sent to the administrator.

Best regards,
Jakob Hansen
Webmaster"

-per

Fra : René Asmussen

Dato : 26-04-04 22:42

Det er der nu ikke meget nyt i Per, det har stået på sitet i 3 dage nu

Mvh
René

Fra : Ole C

Dato : 26-04-04 23:19

Hvad enten det er nyt for nogle eller hvor længe det har været på siden er
for såvidt uinterresant, sagen er at det virker langt mere seriøst og dermed
skaber mere klarhed når man i det mindste har et navn på "bagmanden" - Jeg
har ikke det fjerneste imod siden, idéen eller vedkommende som har startet
det. Jeg har dog haft enkelte ubesvarede spørgsmål og bekymringer ved
projektet.

Jeg har ingen intentioner om at starte en "heksejagt", men som mange sikket
også synes er nettet tit en gråzone og derfor er det rart at vide hvad man
evt giver sig i kast med.. Jeg ønsker held og lykke med projektet, men som
det er nu, er jeg desværre ikke interesseret i at være med.

Med venlig hilsen
Ole Condrup

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 08:59

Per Kallenbach wrote:

> Så ser det ud som om webmaster har givet sig selv til kende på
> www.photoinspiration.dk.....
>
> Her er et udklip fra sitets "about" side:

> Jakob Hansen
> Webmaster"

Og hvem er så Jakob Hansen, er han en reel person der lige er dumpet
ned fra himlen, eller er det et psudonym, for der er stadig igen
info på dk-hostmaster.dk, og nogle søgninger på Google giver heller
ikke det store...

Jakob Hansen er et navn, som der mindst er nogle tusinde danskere
som hedder, så det siger jo intet, og slet ikke om han er kompetent
til at udvælge, hvad der er toppen indenfor dansk og internationalt
fotografi.

Hvis jeg skal ta' sitet alvorligt, så må ham der Jakob Hansen træde
frem og præsentere sig selv med billede og et CV, der kan godtgøre
hans kompetencer inderfor fotografiet.

Og så har jeg bemærket, at der også er kommet et dansk pendant, som
hedder http://www.Fotoinspiration.dk - her er ejeren ikke hemmelig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René Asmussen

Dato : 27-04-04 10:39

Hej der!

Så kunne jeg godt tænke mig at høre folks mening og måske især hr. Condrup
og Hr. Ebbesens holdning til :

http://www.Fotoinspiration.dk

Her tænker jeg på det ting i synes er galt med www.photoinspiration.dk

Mvh
René

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-04-04 11:07

> Så kunne jeg godt tænke mig at høre folks mening og måske især hr. Condrup
> og Hr. Ebbesens holdning til :
>
> http://www.Fotoinspiration.dk
>
> Her tænker jeg på det ting i synes er galt med www.photoinspiration.dk

Det er meget galt med www.fotoinspiration.dk

Det er standard Coppermine, som ikke er ændret en pind
Det er eddermadme fælt i design og farver
Der er intet link til webmaster
Der er ingen beskrivelse af sidens idegrundlag m.m.
Man kan ikke slette sine billeder igen !!!!

Men den slår sig ikke op som mere end den er og leger ikke smagsdommer.
Den er bare en metervare som tusindvis af andre fotosider på nettet.

/Alex

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:16

ok ... tak

- René

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 14:04

Rene Asmussen wrote:

> ok ... tak
>

> - René
>

> "Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse

Hej Rene

Der er noget galt med din dato.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 14:18

ja det er der sgu .. er rettet Tak

- Rene

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:30

"Men den slår sig ikke op som mere end den er og leger ikke smagsdommer."

- Hvad er din holdning så til www.imageratingElite.dk ??

Er der forskel på det og så det www.photoinspiration.dk laver ??

Mvh
René
*Bare nysgerrig*

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-04-04 12:35

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse

> "Men den slår sig ikke op som mere end den er og leger ikke smagsdommer."
>
> - Hvad er din holdning så til www.imageratingElite.dk ??
>
> Er der forskel på det og så det www.photoinspiration.dk laver ??

Ikke hvad jeg kan se. Det er to alen ud af det samme stykke, som jeg også
har skrevet i en anden tråd.

/Alex

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:52

Ok .. tak

Rart med svar på sine spørgsmål, istedetfor en masse kedeligt udenoms snak

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-04-04 12:47

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> wrote in message

> [...]
> Der er intet link til webmaster
> Der er ingen beskrivelse af sidens idegrundlag m.m.
> Man kan ikke slette sine billeder igen !!!!

Yep - den er godt nok grim. Og så 'knævrer' den uafbrudt - hvilket gør den
umulig på en terminalserver.
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:53

He he .. den ligner en frø i en blender )

*No offence* Sitet er sikkeret lavet i en god mening, men køn er den ikke

Mvh
René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 11:41

René Asmussen wrote:
> Hej der!
>
> Så kunne jeg godt tænke mig at høre folks mening og måske især hr. Condrup
> [...]

Min holdning til www.Fotoinspiration.dk og www.photoinspiration.dk
er, at det er sites der satser på et emne og et brugersegment, som
allerede er temmelig godt dækket ind af store etablerede sites.

Og så finder jeg det temmelig besynderligt, at en total ukendt
person (Jakob Hansen) ophøjer sig selv til dommer over, hvad der er
godt og dårligt fotografi, jeg kan ihvertfald ikke ta' ham og hans
site alvorligt.

Det er nu en gang sådan, at kvaliteten af et on-line communty er
proportionel med antallet af brugere, allene af den grund, at mange
brugere skaber stor aktivitet og bredde, og de små sites med kun
30-50 brugere er stort set værdiløse, da de i praksis ikke når ud
til andre end dem der selv har billeder på sitet.

En faktor er også, at jeg kan gå ind på www.photoinspiration.dk og
gennemse alle billeder på under en time, og så er der li'som ikke
mere at komme der efter. Det er lidt det samme problem, når folk
investerer tid og penge i at lave et web-site, hvor de udstiller
deres egne billeder, for der er som regel kun en 30 til 50 fotos på
sitet, og de kan gennemses ved et enkelt besøg.

Min erfaring er også, at de fleste rating/kritik sites i praksis
anvendes som on-line fotoalbum, og at brugerne slet ikke er særligt
interesseret i at få reel kritik af deres billeder - så der er ikke
noget nyt under solen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:18

Du svarede ikke på mit spørgsmål. Du er enig med Alex Linaa i at
www.photoinspiration.dk ikke passer til din opfattelse af et godt site. Det
er feset ind. Men jeg spurgte til din holdning til
http://www.Fotoinspiration.dk og ikke andet tak!

*don´t waste space*

- René

Fra : Ole C

Dato : 27-04-04 13:39

Attn: René Asmussen.

Jeg synes jeg har gjort det klart i mit første svar, at jeg på ingen måde
har noget i mod denne Jakob eller hans site, idéer eller noget som helst
andet. Sagen er som nogle nævner, at ingen ved/vidste hvem han er, hvad han
laver (fotografisk) og hvad planen med hans projekt er, intet andet, hverken
mere eller mindre.

Jeg er ikke på et korstog, jeg kender ikke manden, jeg dømmer ham for så
vidt hellere ikke (på nær mangel på information) og ønsker ham også held og
lykke med projektet. Sagen kort er, at jeg ikke på nuværende tidspunkt er
interresseret i at lægge billeder op og støtte projektet, jeg har rigeligt
med sites på fortrukne i forvejen samt en hulens masse andet at se til irl..

Jeg prøver ikke at ophøje mig selv, jeg er ikke nogen guru indenfor
fotografi og vil ej hellere virke sådan. Alt i alt er der tilsyneladende
nogle stykker incl. jeg som havde/har betænkninger ved dette nye projekt.
Dette i sig selv kan vel ikke betragtes som hverken lynchning eller
heksejagt og hvad man nu end måtte mene om det..

Med hensyn til den "danske" udgave, ja så har jeg ingen tilhørsforhold til
det site og vil derfor ikke udtale mig.

Håber dette indlæg har gjort det helt klart for alle hvad mine oprindelige
intentioner var, nemlig mere indformation, dette har jeg så fået mere af nu
og ønsker derfor Hr. Jakob held og lykke fremover !!

Mvh Ole C

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 14:25

Hej Ole!

Jeg er som sagt også ligeglad med hvad Jakob gør med sit site og hvorfor.
Men jeg forstår ikke dit argument. Du siger du ingen info har fået om sitets
intention. Prøv at kigge under "About Photoinspiration" Der står der alt
hvad du vil vide om sitet. Hvem Jakob er og hvor han bor, samt hvilken sko
størrelse, eller størrelse skjorte han går i... eller hvilket bilmærke han
kører eller hvor hans mormor ligger begravet er sgu da fuldstænding
ligegyldigt, når Jakob har oplyst hvad han hedder og hvad hans intention er
med sitet, så kan jeg ikke forstå dine argumenter for ikke at være med på
det site. Når du jo allerede er på et "Elite-site" : www.imageratingElite.dk

Men nok om det. Synes bare det lyder lidt som om du bare ikke ønsker
deltagelse uanset om så sitet var oprettet af Ansel Adams. Så synes jeg
måske bare at det var den udmeldning du skulle komme med og ikke at sitet
ikke har realle intentioner

Mvh
René

Fra : Ole C

Dato : 27-04-04 15:28

Nå, en gang til, denne gang (igen) for René A.

For nogle dage siden da jeg startede min tråd og efterlyste baggrund for
sitet, var der på det tidspunkt intet af denne slags, dette er derimod
kommet indenfor kort tid. Der stod hellere ikke andet end "du er oprettet på
photoinspiration med bla bla, hilsen admin" - Dette kiggede jeg så på og
vurderede hurtigt at pga netop manglende oplysninger ville jeg ikke være med
på nuværende tidspunkt. Så der har du mit argument.. ellers andet ?

Og mht imageratingelite, det har intet med dette at gøre. Iøvrigt var min
daværende invitation langt mere oplysende, samt at jeg kendte den danske
udgave i forvejen.. Jeg har da bl.a forslået i deres forum at netop du også
blev inviteret.. så jeg er da absolut ikke ude på at køre nogle og deres
idéer ned, men sometider må man bare vælge..

Ole..

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 16:11

Hej igen Ole!

Jamen valget er da helt iorden. Det kritiserer jeg bestemt heller ikke. Du
skal da gøre hvad du selv finder bedst. Jeg forstod bare ikke dit argument
for manglende info. Men det er så på plads nu. Tak for det

Og tak for anbefalingen Vi ses på www.foto-basen.dk og

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 17:49

Rene Asmussen wrote:

> [...]
> www.photoinspiration.dk ikke passer til din opfattelse af et godt site. Det
> er feset ind. Men jeg spurgte til din holdning til

Min holdning til www.Fotoinspiration.dk er at det er endnu et
ligegyldigt og betydningsløst web-site, hvor dem der deltager i
bedste fald spilder deres tid.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 22:29

Tak for svaret.!

Mvh
René

Fra : Kenneth K.

Dato : 26-04-04 12:53

On Tue, 27 Apr 2004 12:40:34 +0200, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net>
wrote:

> En faktor er også, at jeg kan gå ind på www.photoinspiration.dk og
> gennemse alle billeder på under en time, og så er der li'som ikke mere
> at komme der efter.

Nu er www.photoinspiration.dk også rimelig nyt og det tager lidt tid at få
"bygget" noget op.

> [...]
> lave et web-site, hvor de udstiller deres egne billeder, for der er som
> regel kun en 30 til 50 fotos på sitet, og de kan gennemses ved et enkelt

Hvis det nu er 30 rigtig gode billeder, kan det godt være interessant.
Hvem ved, måske opdaterer fotografen en gang imellem med nye billeder så
det er værd at komme forbi en anden gang. Jeg vil hellere bruge tid på et
galleri med 30-50 rigtig gode billeder end et galleri med 20.000 mere
eller mindre ligegyldige snapshots. Bare fordi der ikke er så mange
billeder, kan det sagtens være interessant.

Mvh,
Kenneth

Fra : Rene Asmussen

Dato : 28-04-04 12:54

Jeg vil hellere bruge tid på et
> galleri med 30-50 rigtig gode billeder end et galleri med 20.000 mere
> eller mindre ligegyldige snapshots. Bare fordi der ikke er så mange
> billeder, kan det sagtens være interessant.

Hej Kenneth!

Jeg tror du siger det jeg egentlig også gerne ville nå frem til Så tak
for det

*Over and out*

Mvh
René
newsr62ba4je647std@news2.tele.dk...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 13:43

Kenneth K. wrote:

> [...]
> eller mindre ligegyldige snapshots. Bare fordi der ikke er så mange
> billeder, kan det sagtens være interessant.

Ja på Internettet findes der mindst 100.000 web-sites, hvor kreative
amatørfotografer udstiller 30-40 af deres bedste billeder, og nogle
af dem udstiller virkelig flotte billeder, men der er bare for få af
dem. Og fornyelsen af billederne på disse sites er som regel meget
begrænset, og derfor besøger brugerne kun sådanne sites en enkelt
gang, og det er squ svært at skaffe 1.000 nye besøgne hver dag.

Jeg synes vi skal sammenligne www.photoinspiration.dk og
www.Fotoinspiration.dk med et site www.fotokritik.dk, det er et site
med over 5.700 brugere, der sker noget nyt hele tiden, og der er
hvert døgn så mange nye billeder, at det kun er de færreste som har
tid til at gennemse dem alle, og ja der er også meget crab, men de
gode billeder bliver faktisk endnu bedre, når de står sammen med
billeder der er knap så gode.

Og jeg forstår godt dit hip til mit www.photo-gallery.dk - men du
overser, at jeg ikke udstiller kunstfotografi, mit site indeholder
stock-fotos. Hvis et firma skal bruge et billede af nogle
frilandsgrise til en brochure, der henvender sig til landmænd, så
kan de jo ikke rigtig bruge nogle pisse flotte fotos af halvnøgne
piger til ret meget.

Og så kan jeg betro dig, at www.photo-gallery.dk i sidste måned
havde 48.874 besøg af brugere fra mere end 80 lande, og de så på
291.740 sider. Og en pæn procentdel af mine besøg er folk der har
oprettet et bookmark til mit site.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 14:28

Hej Niels!

Nu sammenligner du fotokritik med andre sites, hvilket også er fint med mig.
Men hvor mange af de 5700 fotografer som står tilmeldt på FK er aktive ??
Det kan vist hurtigt koges ned til en lille broget skare der sidder og
klapper hinanden på ryggen. Kig f.eks i dit eget lille domaine på FK under
brokkassen. Der bliver udvekslet flere bogstaver derinde end ude på
fotografierne hvor behovet var større

*Don?t waste space*

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 16:17

Rene Asmussen wrote:

> [...]
> klapper hinanden på ryggen. Kig f.eks i dit eget lille domaine på FK under
> brokkassen. Der bliver udvekslet flere bogstaver derinde end ude på

Ja Rene, efter min mening er der www.fotokritik.dk - og så er der
alle de andre sites, som forsøger sig som varianter indenfor det
samme koncept.

Demed ikke sagt, at jeg har noget imod www.photoinspiration.dk -
www.fotoinspiration.dk - www.foto-basen.dk - www.imagerating.dk -
www.imageratingelite.dk og www.fotofoto.dk - alle disse sites er
bare marginale kopier, og de har tilsammen kun en tiendedel så mange
brugere, billeder og trafik, som www.fotokritik.dk har.

Og der er da meget på www.fotokritik.dk som efter min opfattelse
burde gøres anderledes, men det har jo ikke ændret på noget, at der
er startet hele seks konkurrende sites.

Og ja jeg ved godt, at alle de 5.700 brugere på www.fotokritik.dk
ikke er lige aktive, men der uploades immervæk mellem 150 og 200 nye
billeder hvert døgn, og ud af dem er ganske mange gode billeder.

Og jeg indrømmer gerne, at jeg godt kan li' on-line debatter, det er
iøvrigt ikke noget jeg er allene om, og der er mange som læser
debatterne uden selv at deltage, seriøse opgørelser viser, at der
ca. er 8 læsere for hver 2 der er aktive skribenter.

Det er også ok for mig, at der er bløddyr, som ikke kan tåle at få
tørt på i en on-line debat, de har så fået et reservat på
www.fotokritik.dk - hvor de er fredet, og vi andre har fået et
område, hvor der er frit slag i bolledejen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 17:28

Hmmmm .. så vidt jeg ved har ejeren af Fotokritik tyvstjålet konceptet fra
www.foto.no i tidernes morgen. Så mon ikke også FK er et wanna be site ?

- René

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 18:21

Rene Asmussen wrote:

> Hmmmm .. så vidt jeg ved har ejeren af Fotokritik tyvstjålet konceptet fra
> www.foto.no i tidernes morgen. Så mon ikke også FK er et wanna be site ?

Det er da meget muligt, at Martin har set www.foto.no og er blevet
inspireret, men hvor har www.foto.no fået ideen fra...?

Og det er faktisk sådan, at der til denne gruppe hører en side, hvor
denne gruppes brugere på skift kunne uploade et billede til, og i
den flg. uge blev billedet så debatteret godt og grundigt her i
gruppen - http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp - og det er en
meget gammel sag, som måske er ældre end www.foto.no

Men dengang var der også mange diskutioner om, at et billede pr. uge
var alt for lidt, ønsket var et nyt billede hver dag, og det var det
der satte Martin igang med at lave www.fotokritik.dk - og i det
første år annoncerede folk deres nye billeder på www.fotokritik.dk
med et link her i gruppen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 17:35

On Tue, 27 Apr 2004 17:17:19 +0200, Niels Ebbesen
> [...]

>www.fotokritik.dk - hvor de er fredet, og vi andre har fået et
>område, hvor der er frit slag i bolledejen...

Vi andre? Hvornår er du blevet i flertal Niels?
Du er så vist jeg ved den eneste der er forvist til brokkassen på
fotokritik, uden mulighed for at skrive i de andre fora, eller tager
jeg fejl?

"De" andre behøver ikke være i reservatet, de kommer der kun for at få
deres daglige portion laveste fællesnævner.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 18:30

Alex Linaa wrote:

> "De" andre behøver ikke være i reservatet, de kommer der kun for at få
> deres daglige portion laveste fællesnævner.

Hva' dælen har misionæren bette alex vovet sig uden for reservatet,
du ved godt det er meget farligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 19:55

On Tue, 27 Apr 2004 19:30:07 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hva' dælen har misionæren bette alex vovet sig uden for reservatet,
>du ved godt det er meget farligt...

Næda.
Hvis mudderekvilibristen Næbesen er det farligste man kommer ud for,
er der vist kun risiko for at få lidt skidt under skosålerne ;)

Så må vi desværre igen til at FUT'e til dk.snak.mudderkastning, som
alt for mange gange før når du rører tasterne.

Fra : Jimmy Morensen

Dato : 27-04-04 14:42

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:<408E12D1.2050205@niels-ebbesen.net>...

> [...]
> hans kompetencer inderfor fotografiet.
>
> Og så har jeg bemærket, at der også er kommet et dansk pendant, som

Mysteriet omkring denne person er nu løst, da jeg har fundet noget
info omkring ham. Se venligst følgende link:

http://www.politi.dk/p26/efterlysning/jakob_hansen.asp

Mvh. Jim M.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-04-04 14:53

Jimmy Morensen wrote:

> Mysteriet omkring denne person er nu løst, da jeg har fundet noget
> info omkring ham. Se venligst følgende link:
>
> http://www.politi.dk/p26/efterlysning/jakob_hansen.asp
>
> Mvh. Jim M.

Den var rigtig sjov...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 27-04-04 16:12

HA HA HA ... ja nu er mysteriet vist løst he he

- rené