Musikalske fonte
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 29-04-01 16:43

Er der nogen der har nogle gode fonte med musikalske symboler? Altså sådan
nogen med signo- koda og dynamiske tegn osv? I så fald ville jeg meget gerne
have tilsendt nogle.

På forhånd tak.
Jørgen Emborg

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-04-01 17:49

Jørgen Emborg skrev:

> Er der nogen der har nogle gode fonte med musikalske symboler?
Amadeus - se <http://cyrk.dk/amadeus/> Skrifterne er udviklet af mig
selv og af Thomas Solak og findes både til MacOS og Windows. Der
medfølger en udførlig dansk dokumentation.

> Altså sådan nogen med signo- koda og dynamiske tegn osv?
Hm, lige disse tegn er godt nok ikke med i vores skrifter, men på den
anden side er vi meget åbne for forslag til forbedringer!

Den slags tegn findes i øvrigt også typisk i de skrifter, der medfølger,
hvis man køber et nodeprogram, f.eks. Petrucci (Finale) eller Score Font
(Cubase). Måske har du altså allerede en musikskrift?

> I så fald ville jeg meget gerne have tilsendt nogle.
Skrifter er jo - præcis som musik! - ophavsretsligt beskyttede, og jeg
kender desværre ingen gratis musikskrifter.

Mht. Amadeus kan jeg sige, at der bag udviklingen ligger et kæmpe
arbejde, og at vi ikke tilnærmelsesvist regner med at kunne få en bare
nogenlunde rimelig timeløn for dette arbejde. Men nu havde vi altså selv
brug for skriften (vi arbejder begge med musikteori og -forskning),
så...

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen