Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto undervisning
Fra : GreatDane

Dato : 25-04-04 20:32

Jeg har købt et SONY f-717, fordi jeg gerne selv vil kunne pille lidt
ved indstillingerne, men jeg har ikke nok viden på området. Jeg har
læst et hav af bøger, men synes at det er lidt svært uden noget
praktisk læring.
Er der nogen som kender til noget kursusværk/undervisning som man kan
tage i digital fotografering?
Jeg bor i nærheden af Aalborg, så det nytter ikke så meget at foreslå
noget i KBH

På forhånd tak.

Jeg hører selvfølgelig også gerne om gode bøger, som kunne hjælpe mig
på vej.

/GreatDane

Fra : Søren Blom

Dato : 26-04-04 00:14

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev
> [...]
> praktisk læring.
> Er der nogen som kender til noget kursusværk/undervisning som man kan

Der findes masser af fotokurser på aftenskole, men de er mere eller mindre
gået i sommerhi og begynder først på ny fra efteråret, ligeledes findes der
tonsvis af bøger om, hvordan man fotografere "rigtigt". Men hvorfor kaster
du dig ikke bare ud i det, du har læst en masse teori siger du, så kameraet
under armen, notere ned hvad du gør og kik så på dine billeder, efterhånden
bliver du klog på hvordan blænde og lukketid forholdene påvirker hinanden.
Når det er digitalt du tager, så er det jo bare at slette billederne som du
ikke er glade for, så der er plads til nogen nye billeder.
Uanset om du selv kaster dig i krig med "min" metode eller tager på et
kursus, så kommer du ikke uden om at tage en masse billeder der nok er noget
hø, men lærerigt.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 26-04-04 00:55

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse news:k54o80llpav4p6j97vo53njugkh0gr8jk4@4ax.com...
> [...]
> praktisk læring.
> Er der nogen som kender til noget kursusværk/undervisning som man kan

Abonnér på bladet "Digital foto". Det koster 59,75 pr. nummer og heri følger
en ganske udmærket cd-rom med 30 minutters kursusvideo i Adobe
PhotoShop Elements 2. Ligeledes er der masser af gode tips i bladet
om hvordan du gør dine billede bedre - også dem der i første omgang ser ud
til at være mislykket.

http://www.magasinet-digitalfoto.dk/

PS. Jeg er IKKE ansat på bladet

mvh

Ralph

Fra : moda

Dato : 26-04-04 14:40

Opsøg en fotoklub. Her kan du udveksle erfaringer m.m. Og de erfarne deler
gerne ud af gode råd.

http://www.aalborgfotoklub.dk/

Morten