Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd ønskes vedr. køb af film
Fra : Morten, Bent Speyer

Dato : 24-04-04 18:57

Hej foto freaks!

Er der nogen her i gruppen der kender nogle gode steder at handle dias
film på nettet?
Jeg leder efter Fuji Velvia 100Asa 35mm som jeg har fået anbefalet.
Jeg er forholdsvis ny i foto-verden og er for nyeligt begyndt at bruge
dias film. Dette går da også fint, men kors hvor er de dyre!
Jeg har haft held til at købe nogle Kodak Elite Chrome af en fyr der
havde købt stort ind over nettet således at de kostede ca 30 Kr pr.
stk. for en 36 billeders film, en ganske ok pris. Desværre har jeg
mistet kontakten til ham nu og jeg står og mangler film til kameraet!
Jeg har ledt en del på nettet efter film, men syntes det er noget af
en jungel med tiltider lave priser på varen og skyhøje priser på
fragten, og så er der det med tiliden til stederne.

PFT
Morten S
Frederiksberg

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-04-04 20:38

<Morten>; "Bent Speyer" <speyer@mail.dk> wrote in message
> [...]
> en jungel med tiltider lave priser på varen og skyhøje priser på
> fragten, og så er der det med tiliden til stederne.

Du kan handle hos
http://www.technikdirekt.de
Tryk på Photo, find Film og søg derfra med Fuji

De har rimelige priser, og er nemme at arbejde med. Normalt køber jeg ca 50
film ad gangen. Så er forsendelsen til at betale.
Jeg har normalt Provia 100F og Astia 100 på lager, hvis du skal prøve.
Koster lidt over 45 kr, hvilket er en anelse billigere end Velvia 100F. Jeg
har prøvet Velvia, men den er efter min opfattelse for mættet i farveerne.
Jeg synes den er svær at scanne med et godt resultat.

Bo //
-Østjylland

Fra : C. Poulsen

Dato : 25-04-04 09:43

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message news:<408ac22a$0$5966$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> <Morten>; "Bent Speyer" <speyer@mail.dk> wrote in message

>Du kan også prøve www.fotoplaneten.dk de har en del af de film du
snakker om (og hvis de ikke lige står i deres butik, så kan de som
regel skaffe lidt af hvert), og så har de rammer og kassetter til dias
til en god pris.
Ang. portoen så mener jeg de tager 45 kr. men det er et sted du kan
stole på, jeg har aldrig været skuffet.

Carsten

Fra : Daniel Trads

Dato : 25-04-04 09:38

On 24 Apr 2004 17:56:41 GMT, Morten, Bent Speyer <speyer@mail.dk>
wrote:

>Hej foto freaks!
>
>Er der nogen her i gruppen der kender nogle gode steder at handle dias
>film på nettet?

Jeg plejer at handle på http://www.billigefilm.dk men det ser ud til,
at de fejler for tiden (de sidste 14 dage). Jeg manglede også film, så
jeg bestilte ligesom Bo Bjerre på http://www.technikdirekt.de

Jeg bestilte sidste lørdag, og de dukkede op torsdag, så
forsendelsestiden er rimelig.

>Jeg leder efter Fuji Velvia 100Asa 35mm som jeg har fået anbefalet.
>Jeg er forholdsvis ny i foto-verden og er for nyeligt begyndt at bruge
>dias film. Dette går da også fint, men kors hvor er de dyre!

Ja Fuji's Velvia er rimeligt dyr. Hvis du først lige er begyndt at
skyde dias, ville jeg nok ikke smide så mange penge efter filmen. Men
hvis du er vant til Kodaks Elite Chrome, så kan du jo prøve Fuji
Sensia 100. Dem kan du få i en 5-pak udgave til 15 euro. Med den kurs
jeg gav, er det 22,50 kr pr. stk.

Her er lidt info om Fuji-film:
http://www.euronet.nl/users/frankvw/photography/fujiguide.html

Der kan man se, at Sensia I (den gamle) er forbrugerudgaven af Provia,
men den nye Sensia II er forbrugerudgaven af Astia. Hvis du søger på
google, kan du finde mange, der ikke mener, at Provia'ens dobbelte
pris kan ses på kvaliteten.

De Sensia 100 jeg fik fra Technikdirekt var iøvrigt den "gamle" Sensia
I.

> [...]
>en jungel med tiltider lave priser på varen og skyhøje priser på
>fragten, og så er der det med tiliden til stederne.

Ja fragten er lidt hidsig... Jeg måtte slippe 20 euro i forsendelse.
Så må du selv regne ud, hvor mange du vil bestille, før det kan svare
sig.

--
Daniel Trads