Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring m. Minolta Dimage A 2 ??
Fra : Børge Larsen

Dato : 24-04-04 11:02

Hej!
Jeg har forelsket mig i ovennævne kamera. Men ifølg de sidste test jeg har
læst, er man ikke helt tilfreds med billedkvaliteten.
Må jeg høre lidt fra dem der har erfaring fra dagligdags brugen af dette
kamera.
På forhånd tak.

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-04-04 11:33

Se her http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/choosing-8.shtml.
Minolta får gode ord med på vejen og er den eneste der effektivt kan bruges
med RAW format. Negativt er åbenbart out-of-box kvalitet. Men vær klar over
at du ikke får en DSLR type kamera, du får EVF, meget mere støj, etc., men
til gengæld et kamera i et og med antishake ser det ud som et godt bud på et
high-end ikke-DSLR kamera.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 24-04-04 16:37

Jeg har haft en nogle måneder. Idendørs billeder er meget "bløde" og man
skal have dem gennem photoshop før de ser fine. Nærmest cremede billeder
direkte fra den. Havde en model som var HELT vild med dem direkte fra
kamearet - men er ikke selv for vild med dem - ligner leverpostej på linsen.

Udendørs synes jeg den tegner meget skarpt og man kan bruge billeder
direkte. Har lavet nogle s/h serier ude - de er de bedste jeg har lavet pt.

Auto hvidbalencen er noget skrammel synes jeg - men der er mange færdige
indstilling som virker godt.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=70453
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=69485
- disse er direkte fra kameraet - dog komprimeret. Som man kan se kunne de
godt klare lidt USM.
- de er taget med autohvidbalancen som jo ikke er for heldig på nogle af
dem.

Jeg har haft et par sjove "fototræf" med folk som ville prøve den. Har man
sit eget kort med på foto-basen.dk turen 1. maj må man da gerne prøve.

Her er også en fin anmeldelse
http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa2/

Har lige været i Bellacenter til motorshow og ligger nogle ISO 800 på
fotokritik i morgen, hvis jeg har opload tilbage.

Jeg er jo ikke den store anmelder - så skriv gerne på info@webmasteren.dk
hvis der er noget som er sjovt at vide.

Jan

Fra : Alex Jensen

Dato : 24-04-04 18:26

Hej Jan

Ved du om det samme med disse "bløde" billeder er gældende for A1'eren også?

Alex

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 24-04-04 20:12

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in message
> Hej Jan
>
> Ved du om det samme med disse "bløde" billeder er gældende for A1'eren
også?

> Alex
Jeg har kun prøvet en A1 en enkelt gang - synes det var gode billeder og
ikke så bløde.

Jeg kigger her en gang i mellem. Prøv at skimme de gamle tråde igennem.
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1024

Men for mig er en A2 stadig helt perfekt da den jo virker i alle
situationer. Øver stadig med en masse forskelligt - så det er jo dejligt med
et "all in one" kamera.

Kan dog mærke jeg snart er klar til foreksempel 10D, men det bliver ikke
helt billigt hvis man skal have huset, 3-4 linser og en flash.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 25-04-04 10:15

Der er dog en enkelt ting som irritere mig meget.
Når jeg har haft en Flash card i min A2 virker det ikke længere i min 7i.
Muligvis et specifikt problem for mit Kamara.

Jan