Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket er det bedste digital kamera pt.
Fra : Christian Nielsen

Dato : 09-04-04 09:54

Jeg skal ud at købe digital kamera og har tænkt mig at bruge op til 8000,-
kr. på dette.
Hvad vil være det bedste køb idag?
Har set lidt på Nikon Coolpix 8700 & Canon Powershot Pro1, men måsk det
skulle være et helt andet......?
Håber på at der er nogen her i gruppen med en god viden om dette.....
Mvh.
Christian Nielsen

PS. Det skal være et P & S kamera.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 09-04-04 10:03

> Jeg skal ud at købe digital kamera og har tænkt mig at bruge op til 8000,-
> kr. på dette.
> Hvad vil være det bedste køb idag?

Hvad skal du bruge kameraet til ??

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : HKJ

Dato : 09-04-04 10:07

"Christian Nielsen" <christian@cn-c.net> wrote in message
> Jeg skal ud at købe digital kamera og har tænkt mig at bruge op til 8000,-
> kr. på dette.
> Hvad vil være det bedste køb idag?

Der er intet kamera der er det bedste, det kommer helt an på hvordan du vil
bruge det og hvad du lægger vægt på:

Hvor store billeder skal du bruge (med et 8MP kamera kan du lave plakater i
god opløsning)
Hvor kraftig zoom har du brug for (evt. med stabilizer).
Har du brug for en en skærm der kan vinkles.
Hvor stort kamera vil du slæbe rundt på.
Vil du gerne have en bestemt slags memorykort.
Har du brug for hurtig reaktion når du trykker på udløseren.
osv.

Du kan sammenligne her:
http://www.dpreview.com/

Fra : Bon

Dato : 09-04-04 10:13

> [...]
> skulle være et helt andet......?
> Håber på at der er nogen her i gruppen med en god viden om dette.....

Hvad der er bedst for dig, kommer helt an på hvad dine ønsker
er for et digital kamera.
Ud fra dette review http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1.html
kan man også se billede sammenligninger og derefter var jeg ikke
tvivl om at jeg skulle have et Powershot Pro 1 da jeg gik efter et 8Mpixel
kamera .
Efter jeg har haft det i brug er der ikke noget jeg lige kan pege fingre
af. Det skulle lige være den lidt langsomme autofokus under dårlige
lysforhold hvis man ikke kan bruge blitz.
--
BA

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-04-04 10:50

In article <407664ab$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Christian Nielsen wrote:
> [...]
> skulle være et helt andet......?
> Håber på at der er nogen her i gruppen med en god viden om dette.....

Canon EOS 300D har også en P(oint&shoot) mode. Et grønt program for hovedet
under armen, og flere programmer.

Men ellers er de 2 du ser på vel begge rimeligt gode kameraer. Har
ikke rigtigt preference for det ene mærke fremfor det andet.

Fra : Jan K

Dato : 09-04-04 11:12

> [...]
> skulle være et helt andet......?
> Håber på at der er nogen her i gruppen med en god viden om dette.....

Hej Christian

Kig på linket til steve´s review over olympus 8080.
det har fået det absolut bedste review hos ham, mindre støj og CA end nikons
og canons, til gengæld er der kun 5 gange zoom.
Der til har det klart den bedste makro funktion med mulighed for fokus ned
til 1 - 2 cm afstand.
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c8080.html
Men når alt kommer til alt er der ikke, i den prisklasse, nogle dårlige
kameraer.
Det er flueknepperi og branding-snobberi. Gå ned til din fotohandler og få
dem i hånden og vælg det som føles bedst.
Held og lykke
Hilsen Jan K

Fra : Martin

Dato : 10-04-04 09:26

"> > Jeg skal ud at købe digital kamera og har tænkt mig at bruge op til
8000,-

Hej Christian.

Har du prøvet Sony DSC-F828 det er det hurtigste til at autofocusere jeg har
prøvet, og kvaliteten har været helt i orden, men det er jo en smags sag
hvad man er til. Vi så osse på Canon pro 1 men syntes at der gik for lang
tid fra vi trykkede på knappen til den tog billede.

Mvh. Martin