Firewire forvirring
Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-04-01 15:18

Jeg har anskaffet et FireWire kort med 3 udgange samt 2 harddiske á 40
GB.
Meningen er at lave back up evt. synkronisering af de 2 diske.
Men når jeg forsøger at kopiere fra den ene til anden disk går der kun
et øjeblik inden der kommer en advarsel på skærmen: One or more firewire
disks stopped responding o.s.v
Kan man ikke kopiere fra en firewire disk til en anden?
Jeg har prøvet både manuelt og via back up software. Med samme resultat.

Dog fortsætter kopieringen hvis jeg slukker for strømmen- og tænder igen
til den ene af diskene - men kun få sekunder.
Maskinen er en G3 333 mhz 256 MB ram. Dedikeret filserver ASIP 6,3 Sys
9.1 International.
Jeg kan fint kopiere fra SCSI/IDE diskene til firewire diskene. Dog må
jeg ind imellem slukke og tænde for firewire disken - men der kopieres
adskillige GB uden at det er nødvendigt.

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 29-04-01 15:23

in article 3AEC22AC.5DE87FE1@post1.tele.dk, Villy Erichsen at
hammelop@post1.tele.dk wrote on 29/04/01 16:18:

> [...]
> disks stopped responding o.s.v
> Kan man ikke kopiere fra en firewire disk til en anden?

Joda!

> Jeg har prøvet både manuelt og via back up software. Med samme resultat.

Villy, sørge for at have seneste FireWire software, seneste drivere til
FireWire kortet, og evt. seneste firmware til kortet.

> Dog fortsætter kopieringen hvis jeg slukker for strømmen- og tænder igen
> til den ene af diskene - men kun få sekunder.

Det tyder på et driverproblem... (software inkompatibilitet).

, Peter - http://titancity.com

Q: How do you keep a lawyer from drowning?
A: Shoot him before he hits the water.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-04-01 21:24

> Villy, sørge for at have seneste FireWire software, seneste drivere til
> FireWire kortet, og evt. seneste firmware til kortet.

Det er et Keyspan kort - der kun bruger Apples Firewire driver - den nyeste
tilgængelige version er indeholdt i system 9.1.
Der er ingen software til Firewirekort på deres hjemmeside.
Installations CD´en henter blot de nyeste drivere fra Apple.

VH
Villy

Fra : Thwiz

Dato : 18-06-01 14:47

"Villy Erichsen" skrev d. 29-04-01 21:24 dette indlæg :

> [...]
> Der er ingen software til Firewirekort på deres hjemmeside.
> Installations CD´en henter blot de nyeste drivere fra Apple.

Hej Peter,
det er muligt du har opdateret din Firewire driver. Det er sådan set
også fint nok, men du skal optaterer din Firmware - ellers kommer dine
diske aldrig til at kører ordentligt.

/thwiz

http://www.kandu.dk/