Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
valg af kamera
Fra : jon

Dato : 27-03-04 22:09

Jeg har haft kig på Minolta's Z1, specielt pga. at det har 10X zoom,
relativt lav billedstøj, hurtig reaktionstid og det ligger indenfor
mit acceptable pris-niveau (3000-5000 kr). Det bekymrer mig dog, at
det ikke har nogen form optisk stabilisering. Derfor har jeg kigget
efter et alternativ. En anden mulig kandidat jeg har fundet er
Panasonic´s FZ10. I følge de anmeldelser jeg kan finde om det, står
der dog at der er en hel del støj for ISO højere end 100, så jeg er
usikker på om det vil være en godt alternativ til Z1. Det primære
formål med kamaraet vil være familie-, ferie- og udflugtsbilleder. Så
fortrinsvis vil det blive brugt under rimelige lysforhold selvom det
helst også skal kunne tage rimelige billeder indendørs. Jeg vil helst
ikke gå på kompromis med zoom og det skal også have en rimelig
fokuseringstid under normale lysforhold. Er der nogen, der kan
anbefalde FZ10 eller findes der et tredje alternativ som er bedre?

Mvh Jon

Fra : Gert Medom

Dato : 28-03-04 10:03

Hej Jon.

Minolta vil snart udsende en z2 med 4 mpixel, iflg Magasinet digital foto.

En anden mulighed er Canon powershot pro s1, der dog kun har 3,2 mpixel. Der
er også 10x optisk zoom og derudover en billedstabilisator funktion. Sådan
en tænker jeg selv på at købe når der engang skal nogt nyt til.

Hilsen Gert

Fra : jon

Dato : 28-03-04 19:20

Hej Gert.

Tak for dit svar. Jeg har fundet et review af Canon S1 på akamera.no.
Det virker i det store hele som et godt kamera - dog med et minus, det
er meget trægt, når der gælder fokusering: ca.1 sek ved vidvinkel og
ca. 1,5 sek ved tele ...

Hilsen Jon

Fra : Jens

Dato : 28-03-04 17:04

> [...]
> fokuseringstid under normale lysforhold. Er der nogen, der kan
> anbefalde FZ10 eller findes der et tredje alternativ som er bedre?

Panasonic´s DMC-FZ10 er absolut et OK kamera, jeg har her for små 3 uger
siden fået et hjem fra USA - pris ialt med fragt og told/moms m.m.
4240,-Dkr. . Den billed stabilisering der er i forbindelse med zoomen er
helt i top. Køb et ekstra batteri hos www.batterier.dk til 339,-kr. samt
ekstra SD kort - så er du kørende.

--
M.V.H.

Jens

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : jon

Dato : 29-03-04 09:11

"Jens" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> wrote in message news:<4066f727$0$224$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
> siden fået et hjem fra USA - pris ialt med fragt og told/moms m.m.
> 4240,-Dkr. . Den billed stabilisering der er i forbindelse med zoomen er

Hej Jens.

Tak for svaret. Det lyder som om at jeg ikke helt skal afskrive FZ10
Jeg er meget interesseret i at høre lidt mere i detaljer hvad du
synes om billedkvaliteten. Hvad med hastigheden af kameraet:
Fokusering og forsinkelse, når billedet tages?
/Jon

Fra : Jens

Dato : 29-03-04 22:23

> [...]
> synes om billedkvaliteten. Hvad med hastigheden af kameraet:
> Fokusering og forsinkelse, når billedet tages?

Jeg har smidt 2 billeder op i dk.binaer (testbilleder Panasonic DMC-FZ10)
det er et par hurtige skud en lidt overskyet dag på havnen i Århus. Billedet
af flydekranen, i hel figur er taget på "wide" og billedet af løftekrogene
er taget fra samme placering men med fuld optisk zoom. Kameraet er
håndholdt, så jeg da tilfreds med kvaliteten. Kameraet er tilstrækkelig
hurtig til at fokusere og forsinkelsen er til at leve med, d.v.s. ihvertfald
ikke ringere end digitalkameraer i samme prisklasse (+7000,- i danske
butikker)

--
M.V.H.

Jens