Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon LH DC58 - modlysblænder
Fra : Bent M. Andersen

Dato : 24-03-04 23:12

Hej

Skal man have Canon LA DC58 - Objektivadapter for st sætte en Canon LH
DC58 - modlysblænder på en Canon G5.

Venlig hilsen
Bent

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 25-03-04 12:28

On Wed, 24 Mar 2004 23:12:22 +0100, "Bent M. Andersen" <bent@tneb.dk>
wrote:

>Skal man have Canon LA DC58 - Objektivadapter for st sætte en Canon LH
>DC58 - modlysblænder på en Canon G5.

Jeg har her en LA-DC58 som jeg brugte sammen med min 250D close up
lens til min G1.

Jeg er sikker på, at du har behov for LA-DC58 til en modlysblænde.
Diameteren er 58 mm.

Johannes

Fra : Peter Schroeder

Dato : 25-03-04 12:33

"Bent M. Andersen" skrev
> Skal man have Canon LA DC58 - Objektivadapter for st sætte en Canon LH
> DC58 - modlysblænder på en Canon G5.

Eftersom det er en almindelig modlysblænde
med 58mm indskruning og kameraet ikke har
filtergevind er svaret ja.
Du kan dog bruge en hvilken som helst modlysblænde
med 58mm indskruning i den adapter. Du skal bare
sikre dig at den ikke laver skygger i hjørnerne.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-03-04 13:17

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> med 58mm indskruning i den adapter. Du skal bare
> sikre dig at den ikke laver skygger i hjørnerne.

Ja, og skygger for søgeren !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-03-04 13:23

"Bent M. Andersen" <bent@tneb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal man have Canon LA DC58 - Objektivadapter for st sætte en Canon LH
> DC58 - modlysblænder på en Canon G5.

Hej

LA-DC58 er til G1 og G2, men LA-DC58B er til G3 og G5 !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : John Populsen

Dato : 25-03-04 18:07

> LA-DC58 er til G1 og G2, men LA-DC58B er til G3 og G5 !

Har G3 og det er ganske rigtigt, det du skriver, men kan en "generic"
modlysbænde også bruges til LA-DC58B?
Jeg bruger den til UW- og POLfiltre.

Mvh.

John

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 25-03-04 18:38

"John Populsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse

> Har G3 og det er ganske rigtigt, det du skriver, men kan en "generic"
> modlysbænde også bruges til LA-DC58B?

Ja, du kan bruge alle med det rigtige gevind, bare den ikke tager hjørnerne
på motiver taget med "wide" på højeste blænde, eller skygger for søgeren

Venlig hilsen / Best regards

Fra : John Populsen

Dato : 26-03-04 08:49

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:c3v58g$16hv$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
hjørnerne
> på motiver taget med "wide" på højeste blænde, eller skygger for søgeren

Tak for det... Jeg formoder at enhver seriøs foto-pusher enten har en sådan
eller hurtigt kan skaffe en?
Evt. forslag til bestemt modlysblænde modtages meget gerne :).

Mvh.

John

Fra : Bent M. Andersen

Dato : 26-03-04 23:45

Hej
Nu er jeg forviret!!
I IT butikken står det at Canon LA DC58 - objektivadapter kan
bruges til Canon G5. Den en sort. Canon LA DC58B er sølv.
Venlig hilsen Bent