/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Katten laver lort!
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 08-04-04 14:27

Ja.... altså det vidste vi jo godt inden vi anskaffede ham. Men han gør sig
ikke ordentlig ren bagi.
Albert - vores kat - bruger kattebakken som andre katte, men der hænger lort
ved, som ofte ender på gulvtæppet eller i vores dyner o.l. Meget lækkert!
Vi har forsøgt at klippe hår af bagved uden held.
Albert er selvfølgelig en hankat. Vi har før haft 4 hunkatte uden de
problemer. Er det et hankønsproblem?
Eller er det fordi han er en forkælet racekat (ragdoll) som forventer vi
tørrer ham efter hvert toiletbesøg?

Er der nogen der har nogen ideer?

/Bjørn





 
 
Ann Rudbeck (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 08-04-04 14:53

In article <dqcdc.839$5y7.402@news.get2net.dk>, Bjørn Larsen
<bjorn.larsen@tele2adsl.dk> wrote:

> Eller er det fordi han er en forkælet racekat (ragdoll) som forventer vi
> tørrer ham efter hvert toiletbesøg?

Næh, katten aner sikkert ikke den er en racekat

Nu har jeg ingen erfaring med langhårskatte, kunne måske godt
forestille mig at de har større problemer?
Men en af mine - meget korthårede neutraliserede hunkatte - gør det
samme i perioder, som oftest fordi hun har lidt hård mave, så hun ikke
rigtig kan slippe af med det sidste. Så kan hun også finde på at tørre
sig i gulvtæppet for at slippe af med det. Hun gør af og til det samme
hvis hun spiser græs, fordi hun spiser hele græsstrået og det kan
åbenbart være svært at slippe af med de lange strå igen. Kan det være
sådan noget?
Hvis ja, så prøv med kattemalt, og væsketilskud, f.eks som dåsemad
tilsat en pænt sjat ekstra vand.
Hvis du har flere katte, kunne det også være at ham her ikke er tryg
nok i bakken til at blive siddende til han er helt færdig. Så kunne du
prøve med en ekstra bakke.
Eller måske han ikke kan lide gruset og skynder sig ud af den grund.
Der er også katte, der har problemer med analkirtlerne, der kører på
rumpen på gulvet.
Der er mange muligheder, man må prøve sig frem
Endelig kan det jo være et helbredsproblem eller et adfærdsproblem..

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Bjørn Larsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 08-04-04 19:50

Hej Ann.

Tak for dit informative og lærerige indlæg. Har slet ikke tænkt i de baner.
Vil prøve mig lidt frem med dine løsningsforslag.
Desværre har det været et problem siden vi fik ham. Men det kan jo være vi
skal skifte foder, grus e.l.

Min kompliment til Jeres hjemmeside. Flot!

hilsen
Bjørn


"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message
news:080420041553248668%webmaster@fjernsiamis.com...
> In article <dqcdc.839$5y7.402@news.get2net.dk>, Bjørn Larsen
> <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> wrote:
>
> > Eller er det fordi han er en forkælet racekat (ragdoll) som forventer vi
> > tørrer ham efter hvert toiletbesøg?
>
> Næh, katten aner sikkert ikke den er en racekat
>
> Nu har jeg ingen erfaring med langhårskatte, kunne måske godt
> forestille mig at de har større problemer?
> Men en af mine - meget korthårede neutraliserede hunkatte - gør det
> samme i perioder, som oftest fordi hun har lidt hård mave, så hun ikke
> rigtig kan slippe af med det sidste. Så kan hun også finde på at tørre
> sig i gulvtæppet for at slippe af med det. Hun gør af og til det samme
> hvis hun spiser græs, fordi hun spiser hele græsstrået og det kan
> åbenbart være svært at slippe af med de lange strå igen. Kan det være
> sådan noget?
> Hvis ja, så prøv med kattemalt, og væsketilskud, f.eks som dåsemad
> tilsat en pænt sjat ekstra vand.
> Hvis du har flere katte, kunne det også være at ham her ikke er tryg
> nok i bakken til at blive siddende til han er helt færdig. Så kunne du
> prøve med en ekstra bakke.
> Eller måske han ikke kan lide gruset og skynder sig ud af den grund.
> Der er også katte, der har problemer med analkirtlerne, der kører på
> rumpen på gulvet.
> Der er mange muligheder, man må prøve sig frem
> Endelig kan det jo være et helbredsproblem eller et adfærdsproblem..
>
> --
> Knus fra Ann R
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com



Ann Rudbeck (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 08-04-04 20:20

On 2004-04-08 20:49:32 +0200, "Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> said:

> Hej Ann.
>
> Tak for dit informative og lærerige indlæg. Har slet ikke tænkt i de baner.
> Vil prøve mig lidt frem med dine løsningsforslag.
> Desværre har det været et problem siden vi fik ham. Men det kan jo være vi
> skal skifte foder, grus e.l.

Selv tak
Jeg håber bare at I finder ud af, hvad der er galt, både for jeres og
kattens skyld.

>
> Min kompliment til Jeres hjemmeside. Flot!

Tusind tak

--
Knus fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com


fam. Ager (08-04-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 08-04-04 17:45


"Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:dqcdc.839$5y7.402@news.get2net.dk...
> Ja.... altså det vidste vi jo godt inden vi anskaffede ham. Men han gør
sig
> ikke ordentlig ren bagi.
> Albert - vores kat - bruger kattebakken som andre katte, men der hænger
lort
> ved, som ofte ender på gulvtæppet eller i vores dyner o.l. Meget lækkert!
> Vi har forsøgt at klippe hår af bagved uden held.
> Albert er selvfølgelig en hankat. Vi har før haft 4 hunkatte uden de
> problemer. Er det et hankønsproblem?
> Eller er det fordi han er en forkælet racekat (ragdoll) som forventer vi
> tørrer ham efter hvert toiletbesøg?
>
> Er der nogen der har nogen ideer?
>
> /Bjørn
--------------------------------------------------------------------------

Hej Bjørn!

Jeg er indehaver af sådan et luxusdyr til ragdoll, en kastrat på 9mdr. Jeg
har dog aldrig haft disse problemer!.
Han får Iams tørkost, og "en stribe" kattemalt en gang om ugen cirka,
kattegruset har han aldrig haft problemer med, det er "extreme classic". Kan
det være foderet at din kat ikke kan klare, hvad fodrer du med?.
hvor længe har "lorteproblemet" stået på?, er det tyndt, eller hænger det
"på snor" ?
for det kan være en gang diarre han har, og det kan være hårene som han
slikker af, der er problemet, og det er her at kattemalt kan hjælpe.

mvh. marie.



Bjørn Larsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 08-04-04 20:08

Hej Marie.



Tak for dit indlæg.

Desværre er det et problem han har haft siden vi fik ham for ½ år siden. Han
er ca. 9 mdr nu.

P.t. får han kun Iams tørkost. Har også prøvet med andet slags tørkost uden
ændring.

Men vil forsøge med noget andet grus. Kan ikke huske navnet på det vi
bruger, ved bare at det er p..dyrt!

Afføringen ser normal ud. Problemet har været at der har siddet lidt fast i
hårene omkring anus og halen, som han slæber rundt i huset. Men han har
også "tabt" små klumper på gulvet kort efter han har været i bakken.

Måske det skyldes hård mave.



Men tror desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l. Men
af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det kan
være et "drenge-problem" blandt katte.



Desværre er problemet så stor at vi overvejer at skille os af med ham. Men
vi vil selvfølgelig prøve os frem med de gode råd der her er blevet givet.

TAK!



Hilsen

Bjørn







"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:c53vi7$1o9s$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:dqcdc.839$5y7.402@news.get2net.dk...
> > Ja.... altså det vidste vi jo godt inden vi anskaffede ham. Men han gør
> sig
> > ikke ordentlig ren bagi.
> > Albert - vores kat - bruger kattebakken som andre katte, men der hænger
> lort
> > ved, som ofte ender på gulvtæppet eller i vores dyner o.l. Meget
lækkert!
> > Vi har forsøgt at klippe hår af bagved uden held.
> > Albert er selvfølgelig en hankat. Vi har før haft 4 hunkatte uden de
> > problemer. Er det et hankønsproblem?
> > Eller er det fordi han er en forkælet racekat (ragdoll) som forventer vi
> > tørrer ham efter hvert toiletbesøg?
> >
> > Er der nogen der har nogen ideer?
> >
> > /Bjørn
> --------------------------------------------------------------------------
>
> Hej Bjørn!
>
> Jeg er indehaver af sådan et luxusdyr til ragdoll, en kastrat på 9mdr. Jeg
> har dog aldrig haft disse problemer!.
> Han får Iams tørkost, og "en stribe" kattemalt en gang om ugen cirka,
> kattegruset har han aldrig haft problemer med, det er "extreme classic".
Kan
> det være foderet at din kat ikke kan klare, hvad fodrer du med?.
> hvor længe har "lorteproblemet" stået på?, er det tyndt, eller hænger det
> "på snor" ?
> for det kan være en gang diarre han har, og det kan være hårene som han
> slikker af, der er problemet, og det er her at kattemalt kan hjælpe.
>
> mvh. marie.
>
>



Nina, Tender Tribes (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 08-04-04 20:52

>
>
> Men tror desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l.
Men
> af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det
kan
> være et "drenge-problem" blandt katte.
>
>
>
> Desværre er problemet så stor at vi overvejer at skille os af med ham.
Men
> vi vil selvfølgelig prøve os frem med de gode råd der her er blevet
givet.
>
> TAK!
>

Jeg har set det hos unge semilanghårskatte. Det er som om de ikke rigtigt
har lært at have "styr på det hele" samtidig med pelsen, og det derfor
sætter sig i halen eller bag¨på de lange bukser. De har alle med tiden lært
at styre det.
Måske det bare er det? ... det håber jeg, for så er det bare en overgang.

Held og lykke med projekterne

Nina
www.tendertribes.dk



Bjørn Larsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 08-04-04 22:10

Hej Nina.

Tak for dit indlæg, som gør at vi nok lige giver vores kære Albert en
chance. Det er jo synd og skam at skille sig af med ham, hvis det
er et overgangsfænomen.
Albert er nu ca. 9 mdr., så han er jo ikke fuldvoksen.

hilsen
Bjørn


"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote in message
news:c54agh$rvn$1@sunsite.dk...
> >
> >
> > Men tror desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs
e.l.
> Men
> > af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at
det
> kan
> > være et "drenge-problem" blandt katte.
> >
> >
> >
> > Desværre er problemet så stor at vi overvejer at skille os af med ham.
> Men
> > vi vil selvfølgelig prøve os frem med de gode råd der her er blevet
> givet.
> >
> > TAK!
> >
>
> Jeg har set det hos unge semilanghårskatte. Det er som om de ikke
rigtigt
> har lært at have "styr på det hele" samtidig med pelsen, og det derfor
> sætter sig i halen eller bag¨på de lange bukser. De har alle med tiden
lært
> at styre det.
> Måske det bare er det? ... det håber jeg, for så er det bare en
overgang.
>
> Held og lykke med projekterne
>
> Nina
> www.tendertribes.dk
>
>



Joan Frederiksen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 08-04-04 21:52


"Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse > Men tror
desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l. Men
> af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det
kan
> være et "drenge-problem" blandt katte.

Vores skovkat, som er en hunmis - Atomic - har af og til en lille "knold"
hængende i de lange bukser. Når vi opdager det, så snupper vi "den lille
sag" med et stykke toiletpapir.
Sååååå ikke kun et drengeproblem Men ser det dog ikke som et problem, da
det ikke er så tit at hun skal hjælpes *S*

/Joan
www.haarbolden.dk



Bjørn Larsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 08-04-04 22:07

Hej Joan.

Tak for dit svar. Okay, så fik jeg da opklaret det - at det ikke er fordi
han er en snavset hankat

hilsen
Bjørn



"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> wrote in message
news:4075ba6c$0$437$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse > Men
tror
> desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l. Men
> > af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det
> kan
> > være et "drenge-problem" blandt katte.
>
> Vores skovkat, som er en hunmis - Atomic - har af og til en lille "knold"
> hængende i de lange bukser. Når vi opdager det, så snupper vi "den lille
> sag" med et stykke toiletpapir.
> Sååååå ikke kun et drengeproblem Men ser det dog ikke som et problem,
da
> det ikke er så tit at hun skal hjælpes *S*
>
> /Joan
> www.haarbolden.dk
>
>



Lotte M (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Lotte M


Dato : 08-04-04 22:20

Joan Frederiksen skrev

> Vores skovkat, som er en hunmis - Atomic - har af og til en lille
> "knold" hængende i de lange bukser. Når vi opdager det, så snupper vi
> "den lille sag" med et stykke toiletpapir.

Akkurat det samme sker for min Dizzy, der er en 9 mdr. gl. perser/
colorpoint.
--
Lotte M

Profil: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=397
Hjemmeside: http://www.lotte-m.dk


fam. Ager (09-04-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 09-04-04 06:38


"Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cqhdc.942$rr7.935@news.get2net.dk...
> Hej Marie.
>
>
>
> Tak for dit indlæg.
>
> Desværre er det et problem han har haft siden vi fik ham for ½ år siden.
Han
> er ca. 9 mdr nu.
>
> P.t. får han kun Iams tørkost. Har også prøvet med andet slags tørkost
uden
> ændring.
>
> Men vil forsøge med noget andet grus. Kan ikke huske navnet på det vi
> bruger, ved bare at det er p..dyrt!
>
> Afføringen ser normal ud. Problemet har været at der har siddet lidt fast
i
> hårene omkring anus og halen, som han slæber rundt i huset. Men han har
> også "tabt" små klumper på gulvet kort efter han har været i bakken.
>
> Måske det skyldes hård mave.
>
>
>
> Men tror desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l.
Men
> af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det
kan
> være et "drenge-problem" blandt katte.
>
> Desværre er problemet så stor at vi overvejer at skille os af med ham. Men
> vi vil selvfølgelig prøve os frem med de gode råd der her er blevet givet.
>
> TAK

> Hilsen
> Bjørn.
----------------------------------------------------------------------------
-----

Hej igen!

Jeg har ikke fået fat i, om Albert er kastreret??.
Mvh. Marie



Bjørn Larsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Larsen


Dato : 09-04-04 10:51


"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:c55cs6$2u2p$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:cqhdc.942$rr7.935@news.get2net.dk...
> > Hej Marie.
> >
> >
> >
> > Tak for dit indlæg.
> >
> > Desværre er det et problem han har haft siden vi fik ham for ½ år siden.
> Han
> > er ca. 9 mdr nu.
> >
> > P.t. får han kun Iams tørkost. Har også prøvet med andet slags tørkost
> uden
> > ændring.
> >
> > Men vil forsøge med noget andet grus. Kan ikke huske navnet på det vi
> > bruger, ved bare at det er p..dyrt!
> >
> > Afføringen ser normal ud. Problemet har været at der har siddet lidt
fast
> i
> > hårene omkring anus og halen, som han slæber rundt i huset. Men han har
> > også "tabt" små klumper på gulvet kort efter han har været i bakken.
> >
> > Måske det skyldes hård mave.
> >
> >
> >
> > Men tror desværre det er et adfærdsproblem. Han virker ikke nervøs e.l.
> Men
> > af en eller anden grund gør han sig ikke helt ren bagi. Har hørt at det
> kan
> > være et "drenge-problem" blandt katte.
> >
> > Desværre er problemet så stor at vi overvejer at skille os af med ham.
Men
> > vi vil selvfølgelig prøve os frem med de gode råd der her er blevet
givet.
> >
> > TAK
>
> > Hilsen
> > Bjørn.
> --------------------------------------------------------------------------
--
> -----
>
> Hej igen!
>
> Jeg har ikke fået fat i, om Albert er kastreret??.
> Mvh. Marie
>
--------------------------------------------------------

Hej Marie.
Jo, han er kastreret. Ved nærmere eftertanke er det nok siden da, vi har
haft problemet. Kan det mon have noget med det at gøre??

hilsen
Bjørn

>



Henrik Pedersen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 09-04-04 12:12

"Bjørn Larsen" <bjorn.larsen@tele2adsl.dk> writes:

en hel masse snip

Du skriver at det er små klumper, jeg vil så efter moden overvejelse
forslå at i tjekker hvor meget han drikker. Fordi det kan have noget
med væskebalancen at gøre. Det indhold jeg husker af bakken har næsten
alle dage været i pølser og jeg tror at det hænger sammen med at jeg sørger
for at katten får væske nok i daglige.

De enkelte gange det ikke har været i pølser, har hængt sammen med at
den ikke har drukket nok/haft hårboller. Så jeg vil da foreslå at i
giver den en portion vådmad pr dag og ser om det ikke kan
hjælpe. Måske med noget zoolac til at starte med..
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

fam. Ager (09-04-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 09-04-04 13:29

Hej!

Hvis det er væske den mangler, prøv at lade vandet rinde, når i børster
tænder , ell. lign. mange katte foretrækker frisk vand. Min egen ragdoll er
der som et lyn, ligeså snart han hører vandet. køkkenbordet er han for
gumpetung til at komme op på, men i badeværelset har ungerne en skammel,
hvor katten kan komme op via. Ofte står han og hyler på vand. og det er ikke
noget vi har lært ham. ´
det er da et billigt og naturligt forsøg!!

Venligst marie.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste