Inliner - hjulskift ?
Fra : _pkc_

Dato : 22-04-04 17:33

Hvordan er det lige at man bytter hjulene rundt på et par inliner - jeg er
igang med datterens -

Jeg mener at der er et "logisk" system af hensyn til slitagen

takker

pkc

Fra : _pkc_

Dato : 22-04-04 18:49

_pkc_ wrote:
> Hvordan er det lige at man bytter hjulene rundt på et par inliner -
> jeg er igang med datterens -

Har fået svar - tak

pkc

Fra : Brian A.

Dato : 22-04-04 20:46

"_pkc_" <news@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det lige at man bytter hjulene rundt på et par inliner - jeg er
> igang med datterens -
>
> Jeg mener at der er et "logisk" system af hensyn til slitagen

Nogen siger at hjulene bare skal vendes individuelt - jeg hælder nu mere til
at skifte venstre til højre, så kører lejet samme vej rundt (hvis det da har
noget at sige). Men det sker også ofte at hjulene på enten højre eller
venstre skøjte slides mere end den anden skøjtes (om man er "højre-fodet"
eller "venstre-fodet" måske?), det får man også udlignet ved "min" metode...

Fra : Niels T

Dato : 22-04-04 23:05

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message

> [...]
> venstre skøjte slides mere end den anden skøjtes (om man er "højre-fodet"
> eller "venstre-fodet" måske?), det får man også udlignet ved "min"

Jeg mener, at det er mere kompliceret - noget med 1<->4 og 2<->3 samt byt
mellem venstre og højre (men må indrømme, at jeg ikke kan huske det...)

-Niels T,
Århus

Fra : Brian A.

Dato : 23-04-04 11:24

"Niels T" <FJernDETTEniels_t79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mener, at det er mere kompliceret - noget med 1<->4 og 2<->3 samt byt
> mellem venstre og højre (men må indrømme, at jeg ikke kan huske det...)

Ja, venstre forrest til højre bagerst, men hjulet skal også vendes så det
drejer samme vej... :)