Mac OS 9.2 på Windows 2003 AD
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 27-04-04 22:01

Hej Mac folk.

Jeg er ved at opsætte et Windows 2003 AD ved en kunde.
De har en Mac OS 9.2 som har hentet share på både Windows 2000 og NT 4.0,
men efter jeg har sat Windows 2003 serveren op, og oprette div. Mac shares
kan jeg ikke tilslutte til Windows 2003 serveren, men jeg kan forsat godt på
Windows 2000 serveren, der er i samme domaine, så det er ikke
brugerrettigheder der er problemet.

Fejlmeddelsen er noget med at jeg skal gå i udvidelser og gøre et eller
andet.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt, jeg kan desværre først få
den rette fejlmeddelse i morgen, men jeg håber på det er et kendt problem,
og en har en løsning.

Mvh
Thomas Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-04 00:25

Thomas V. Nielsen wrote:

> Fejlmeddelsen er noget med at jeg skal gå i udvidelser og gøre et eller
> andet.

Et eller andet UAM modul?

> Er der nogen der har en ide til hvad der er galt, jeg kan desværre først få
> den rette fejlmeddelse i morgen, men jeg håber på det er et kendt problem,
> og en har en løsning.

tjek <http://macwindows.com>

Frit fra hukommelsen mener jeg at 2003 kan anvende noget krypteringsfims
som OS9 ikke forstår.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 28-04-04 06:15

> tjek <http://macwindows.com>

Mange tak dette er da et guld link.

Jeg håber jeg har fået løst problemet nu, kan desværre først teste det
senere, det er ihveretfald denne fejl jeg får.
Så jeg håber det er den rette løsning.

Guenther Alka's simple fix was all I needed to do. I setup a Windows 2003
test server and created a Mac share. At first login attempt on OS 9.2.2 I
get the error... "The User Authentication Method required by the server
can't be found. Please check the AppleShare folder in the Extensions folder
and try again." With OS 10.2.6 I get the error... "An error has occurred
(error=15023) using SMB and an error (-5002) using AppleTalk.
-Simply go to Computer Management on the Windows 2003 server and right click
on Shared Folders - Configure File Server for Macintosh.

-In the Security section under Enable Authentication, the drop down box has
"Microsoft Only" by default. I switched it to "Apple Clear Text or
Microsoft" and hit Apply.

Then I was able to login to the Windows 2003 server from Mac OS 9.2.2 just
fine. Also tested login with 8.6, 9.0.4 and 9.1 with success. I was also
successful with OS 10.2.6 using AppleTalk and SMB.

Mvh

Thomas