Mac OS X Panther: CUPS administrator adgan~
Fra : Jacob Hornemann

Dato : 27-04-04 14:13

Jeg prøver at få adgang til CUPS' webinterface på
http://localhost:631/admin i Mac OS X 10.3.3. Den spørger naturligvis om
brugernavn og adgangskode, men hverken mit eget brugernavn og
adgangskode, eller root og roots adgangskode virker. Nogen der ved,
hvordan man får adgang til administratordelen af CUPS?

Mvh
Jacob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-04-04 15:04

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> adgangskode, eller root og roots adgangskode virker. Nogen der ved,
> hvordan man får adgang til administratordelen af CUPS?

<http://127.0.0.1:631/admin>

Brug rootname + password

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 27-04-04 21:59

Preben Bødker Nielsen wrote:

> <http://127.0.0.1:631/admin>
>
> Brug rootname + password

Det er fuldstændig det samme som at skrive http://localhost:631/admin
Og jeg har prøvet root + password -det virker ikke.
Men ellers tak for hjælpen.

-Jacob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-04-04 23:17

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> wrote:

> Det er fuldstændig det samme som at skrive http://localhost:631/admin
> Og jeg har prøvet root + password -det virker ikke.

Virker ellers fint hos mig

> Men ellers tak for hjælpen.

Selv tak.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 28-04-04 06:30

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Virker ellers fint hos mig

Kører du med Mac OS X 10.3.3?

-Jacob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-04 08:11

Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> wrote:

> Kører du med Mac OS X 10.3.3?

Jeps.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:38

> [...]

> adgangskode, eller root og roots adgangskode virker. Nogen der ved,
> hvordan man får adgang til administratordelen af CUPS?

er du logget lokalt på maskinen som en admin bruger?

ellers bør den ikke spørge med mindre du har rodet med din konfig fil
og slået funktionen til

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:55

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> er du logget lokalt på maskinen som en admin bruger?

> ellers bør den ikke spørge med mindre du har rodet med din konfig fil
> og slået funktionen til

hmm konstaterer at det er apple der fra 10.33 har rodet mjed config
filen. Men det er dog kun admin området der er beskyttet og man kan
stadig oprette printere, klasser og slette jobs som uindlogget admin
bruger.