OS X/Panther spørgsmål
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-04 23:20

Hej

Tja, det måtte jo ske før eller siden.... Jeg har solgt min G3/900mhz og
nu istedet købt en G4/1,4ghzAGP med både Panther og OS 9.2 (2 sep. diske)...

På min G3/900 har jeg en lille udvidelse - 'Color Arrow', der gør pilen
ca. 40% større end den normale pil, Til blinkmærket bruger jeg
'caretPatch (2 pixels)' og til indsætningsmærket bruger jeg 'Fat
Cursors' - dem kan jeg selvfølgelig flytte over i OS 9 systemmappen på
G4'eren.... (Biggy 3, som ellers kan alle tre ting, virker ikke på OS 9.x).

- Men findes der enten indb. i Panther eller en udv. eller lign., der
kan det samme, - altså forstørre pilen, indsætningsmærke og blinkmærket.
- Det er lidt den samme funktion som findes i Windows 98 og nyere, jeg
er ude efter...

Jeg véd godt, at nogle programmer har funktionen med 'Thick Cursor' men
langt fra alle....

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-04 23:52

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> kan det samme, - altså forstørre pilen, indsætningsmærke og blinkmærket.
> - Det er lidt den samme funktion som findes i Windows 98 og nyere, jeg

Cursor Zoom eller screen crosshair kan fremhæve pilen:

<http://macupdate.com/info.php/id/9027>
<http://macupdate.com/info.php/id/11396>

Jeg er ikke stødt på noget der kan det andet du nævner. Desværre. Men
jeg har heller ikke ledt så ekstensivt.

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-04 00:12

Erik Richard Sørensen wrote:

> Jeg véd godt, at nogle programmer har funktionen med 'Thick Cursor' men
> langt fra alle....

mener der findes en dmis ved navn "mighty mouse"

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-04-04 12:08

> mener der findes en dmis ved navn "mighty mouse"

Ha! Jeg var hurtigere

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 25-04-04 12:34

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Ha! Jeg var hurtigere

Sølle 20 sekunder - det gælds ikkek. Jeg må automatisk tildeles
handicap idet jeg postede fra min Pceee.

Det gør jeg faktsik osse nu via putty, det hersens 20 år gamle IBM
hakkebrædt er jette skønt at skrive på:

<http://blog.reippuert.dk/250404/ergonomi>

Kan man få en PS/2 -> USb dims, der kan bruges til at tilslutte tsature
osse? Jeg ved at de fås til mus. Nogen der ved og disse duer på vores
mac'er?, jeg vil nødigt putte G5'eren i skammekrogen, men jeg har i
den forløne uge hittet ud af _hvor_ meget et ordenligt tsatur betyder.

Eller er jeg nød til at spendere en tudse på sådane en fætter, og
leve med engelsk tstatur layout:

<http://www.halfkeybord.com/tactilepro/index.php>

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-04-04 00:00

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Sølle 20 sekunder - det gælds ikkek. Jeg må automatisk tildeles
> handicap idet jeg postede fra min Pceee.

Gælder ikke! G4 rulezz

> [...]
> mac'er?, jeg vil nødigt putte G5'eren i skammekrogen, men jeg har i
> den forløne uge hittet ud af _hvor_ meget et ordenligt tsatur betyder.

Ja, jeg er heller ikke synderligt tilfreds med mit Logitech tastatur.

> Eller er jeg nød til at spendere en tudse på sådane en fætter, og
> leve med engelsk tstatur layout:
>
> <http://www.halfkeybord.com/tactilepro/index.php>

Jeg synes det vil være en alle tiders ide, hvis du købte sådan et, så
vi andre kan teste det og se om det er pengene værd.

Fra : Morten

Dato : 26-04-04 22:46

> Gælder ikke! G4 rulezz

åh ja PC'en er vel hurtigere (den lyder i al fald sådan)

snylter! der mangler i øvrigt et a i url'et <http://www.halfkeyboard.com>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-04-04 00:36

> åh ja PC'en er vel hurtigere (den lyder i al fald sådan)

Shh... du må få fat i den stille strømforsyning. Så kan jeg også se om
den er pengen værd

> snylter! der mangler i øvrigt et a i url'et <http://www.halfkeyboard.com>

Ja, det fandt jeg ud af.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-04 01:10

René Frej Nielsen wrote:

> Shh... du må få fat i den stille strømforsyning. Så kan jeg også se om
> den er pengen værd

Super snylter!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-04-04 10:25

> Super snylter!

Du kan vel krejle dig frem til den...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-04 12:05

René Frej Nielsen wrote:

> Du kan vel krejle dig frem til den...

Pas du hellere på du ikke mister din status som min personlige Dr.PC!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-04-04 15:33

> Pas du hellere på du ikke mister din status som min personlige Dr.PC!

Jamen, du følger jo alligevel ikke det jeg siger...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-04 00:18

René Frej Nielsen wrote:

> Jamen, du følger jo alligevel ikke det jeg siger...

Det har jeg lært af dig...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-04-04 21:07

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> men jeg har i
> den forløne uge hittet ud af _hvor_ meget et ordenligt tsatur betyder.

Morten, køb du endelig et _tastatur_ med _alle_ bogstaverne i. Et hvor
du også kan trykke på "b" to gange indenfor den samme linie

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 26-04-04 22:44

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Morten, køb du endelig et _tastatur_ med _alle_ bogstaverne i. Et hvor
> du også kan trykke på "b" to gange indenfor den samme linie

Nu skal du være ordenlig! Iøvrigt har jeg endnlig set en baksuld
hjemtagen af en færøsk kolega - det ligner bestemt ikke noget jeg
kunne få lyst til at spise. ... nærmest knækbrød bagt på fisk.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-04-04 23:22

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nu skal du være ordenlig!

Jamen; Morten, jeg prøver jo bare at være venlig og vejlede (fy, Mich.,
det er vist et "ondt" ord i NG'erne) dig lidt. Du har jo haft visse
tsatur-problemer, ik'?

>Iøvrigt har jeg endnlig set en baksuld
> hjemtagen af en færøsk kolega - det ligner bestemt ikke noget jeg
> kunne få lyst til at spise. ... nærmest knækbrød bagt på fisk.

De der færinger, de tænker sxx da osse mere på uld, end andre mennesker
gør. New Zealændere undtaget.
Men jeg kender desværre ikke den færøske specialitet "baksuld" ? Men det
er måske noget med får, der går på de stejle skrænter ned mod
Nordatlanten ?

Knækbrød? Det er da så vist ovre på den østlige side af Øresund, eller
hvad? Svenskerne laver det jo med alle mulige tilsætningsstoffer:
gulerødder, og (andre) eksotiske frugter, måske endda med surströmning
(jvf. dine antydninger om fisk)? Vil du ikke lige spørge ovre i
dk.kultur.mad+drikke?

Hvis du skal have et par flade, så skal jeg nok komme efter dig. Mit
løfte er meget mere holdbart, end C. Bechds løfte om institutkaffe
Men det er ikke liiiiige den rigtige årstid for de flade

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen,
der har fornemmelsen af, at der ikke er internet i Grenaa,

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-04 23:39

> [...]

> gør. New Zealændere undtaget. Men jeg kender desværre ikke den færøske
> specialitet "baksuld" ? Men det er måske noget med får, der går på de

Kan vi ikke spørge Edmund fra vores Mac-klub? Han er da fra Færøerne, er
han ikke? Jeg fik engang at vide, at Færøerne har 500.000 indbyggere. De
450.000 har fire ben og siger: "Mæææh".
Så du i øvrigt, at Mads fra Mac-klubben var i TV Syd i aftes?
Han blev interviewet om byens nye vartegn, som vi er meget stolte af:
Esbjerg er den første by i Norden, som har fået et pissoir, der kan
sænkes ned i jorden. Det står nede på torvet og bliver løftet op hver
aften kl. 22. I vintertide dog ved mørkets frembud. Der er plads til tre
mænd, som samtidig kan aflevere det øl, de har lånt.
Mads fortalte i tv, at mange kvinder havde brokket sig over, at
der ikke var noget sted, de kunne forrette deres nødtørft. Men så sagde
de bare, at kvinder skam også var velkomne til at benytte det. Det var
sådan en vittighed, de havde oppe i kommunen.

<http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=10626/>
<http://www.tvsyd.dk/lag2_main.asp?indslagID=11501>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-04-04 19:48

> Kan vi ikke spørge Edmund fra vores Mac-klub? Han er da fra Færøerne, er
> han ikke? Jeg fik engang at vide, at Færøerne har 500.000 indbyggere. De
> 450.000 har fire ben og siger: "Mæææh".

Det står dig da frit for at udforske emnet på klubbens forum, som Edmund
selv har oprettet til os

> [...]
> de bare, at kvinder skam også var velkomne til at benytte det. Det var
> sådan en vittighed, de havde oppe i kommunen.

Så ham ikke, men jeg kan jo bruge dine links. Det prøver jeg herefter.
Han er en alsidig mand, ham Mads, kan hjælpe med netværk og bygge
toiletter.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-04-04 20:12

> http://www.tvsyd.dk/lag2_main.asp?indslagID=11501

virker ikke med minde browsere. "The Playlist format is not recognized".
Nå, men det er jo osse TV Syd

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-04-04 21:21

Hej Mich

Skift til enten WaMCom X 1.3.1 eller Mozilla 1.6/1.7b1. Her virker det fint.

mhv. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-04-04 22:24

> Hej Mich
>
> Skift til enten WaMCom X 1.3.1 eller Mozilla 1.6/1.7b1. Her virker det fint.

Jeg bruger skam Mozilla 1.6 (min foretrukne). Prøvede også Safari 1.0
(v85.7) og IE 5.2.3, men ingen virkede. WaMCom kender jeg slet ikke.

Tak for dit svar.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-04-04 22:43

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Jeg bruger skam Mozilla 1.6 (min foretrukne). Prøvede også Safari 1.0
> (v85.7) og IE 5.2.3, men ingen virkede.

Hm, det lyder da lidt sært... Siden loadede her på mindre end 5 sek. med
WaMCom 1.3.1Classic...

> WaMCom kender jeg slet ikke.

WaMCom er et tysk Mozilla projekt fra Frankfurts Technische Universität.
- Den er dog på engelskog identificerer sig som Mozilla. Såvidt jeg kan
læse om projektet, så er det deres mål at lave browsere/mailklienter
identisk til både Mac, Linux og Windows.

Jeg bruger Windows ver. på min Softwindows 98, og det kører forrygende
godt, og WaMCom 1.3.1Classic på den her G3/900, og jeg regner da med at
bruge X ver., når jeg får min nye G4/1,4ghz

Udover at den er meget hurtig, så er der væsentlige forbedringer i
stabilitet og security certifications. - Kort sagt... lavet med tysk
grundighed. <http://wamcom.org/latest-131/>.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-04 21:09

> Hm, det lyder da lidt sært... Siden loadede her på mindre end 5 sek. med
> WaMCom 1.3.1Classic...

Det lyder endnu mere sært nu. Hentede WaMCom (men til X, selvfølgelig),
det tog om ikke en hel krig, så dog det meste af en halvleg På ISDN.
Men den melder stadigvæk Playlist format not recognized. Hvad har TV-Syd
da imod mig?

> [...]
>
> Udover at den er meget hurtig, så er der væsentlige forbedringer i
> stabilitet og security certifications. - Kort sagt... lavet med tysk

Du (eller andre herinde) har vist fortalt (godt) om den før? Ja, den
identificerer sig som Mozilla, så jeg kan ikke have 'den gamle' liggende
i samme programmappe. Men det løser jeg.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-04 00:15

Mich. Ottosen wrote:

> Hvis du skal have et par flade, så skal jeg nok komme efter dig. Mit
> løfte er meget mere holdbart, end C. Bechds løfte om institutkaffe

hvad er ikke det? selv Bush d.1 's "read my lips: no new taxes" er da
mere pålideligt end kaffeløftet. Leger i foresten cafe-tik for tiden?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-04-04 19:48

> hvad er ikke det? selv Bush d.1 's "read my lips: no new taxes" er da
> mere pålideligt end kaffeløftet.

Vi lever vist i de brudte løfters tid, ik' ?

>Leger i foresten cafe-tik for tiden?

Det tror jeg ikke, for jeg aner ikke, hvad du sigter til.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-04 00:22

Mich. Ottosen wrote:

> Det tror jeg ikke, for jeg aner ikke, hvad du sigter til.

bechd angiver i skal mødes på Café A klokken 1, du halser forgæves
derned og får en besked om at det var på Cafe B klokken 2, på denne cafe
fåsr du at vide at det var på Café C klokken 3 og så fremdeles.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-04 21:09

> bechd angiver i skal mødes på Café A klokken 1, du halser forgæves
> derned og får en besked om at det var på Cafe B klokken 2, på denne cafe
> fåsr du at vide at det var på Café C klokken 3 og så fremdeles.

Tror du, at Bechds ondskab strækker sig så vidt?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-04 21:45

Mich. Ottosen wrote:

> Tror du, at Bechds ondskab strækker sig så vidt?

Jeg er slet ikke i tvivl.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-04 23:07

> Jeg er slet ikke i tvivl.

Tvivl er vel ikke noget, der findes i dit sind?

Det er jo heldigt nok, når vi spørger dig om noget Mac'sk. Jo, du må
gerne rejse dig op fra tsaturet og bukke nu, det var ment som en
kompliment (og tak for meget hjælp).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 28-04-04 22:04

> Tror du, at Bechds ondskab strækker sig så vidt?

Den er i hvert fald begrænset af hans dovenskab.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-04 23:07

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Den er i hvert fald begrænset af hans dovenskab.

Nååh, der er vist osse noget med geografiske afstande og tidsplaner?
Men det fatter Morten da nada af, han kan vel dårligt stave til gegrafi?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-04 09:18

Mich. Ottosen wrote:

> han kan vel dårligt stave til gegrafi?

joda keokrafy

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-04-04 19:51

> joda keokrafy

LOOOOOOOOOOOOlaansk`
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-04-04 21:35

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> LOOOOOOOOOOOOlaansk`

Nej, da, Morten har bare fået sit nye tsatur

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-04-04 09:52

Mich. Ottosen wrote:

> Nej, da, Morten har bare fået sit nye tsatur

henk tru dit kan vile opsa!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 21:09

> henk tru dit kan vile opsa!

Orv!! Det er sgu´ et godt tstatur du har fået dér, er det din nye PC´er
der bakker dig så godt op?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:44

> Orv!! Det er sgu´ et godt tstatur du har fået dér, er det din nye PC´er
> der bakker dig så godt op?

tril duk okka jag godt

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-05-04 20:54

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> tril duk okka jag godt

leth kikser!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-05-04 22:53

> henk tru dit kan vile opsa!

Jeg ku' nu bedre li' dit gamle tsatur

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-04-04 23:05

> [...]

> hjemtagen af en færøsk kolega - det ligner bestemt ikke noget jeg
> kunne få lyst til at spise. ... nærmest knækbrød bagt på fisk.
Nejnej, det er tørfisk!
Det er torsk som tørrer et par måneder i havluft.
Det smager faktisk ok, når man lige vænner sig til det. Hold derimod
fingrene fra hvalspækket!
Man får tranopstød en uge efter!!!

/Thomas, som var 3 måneder på Færøerne i ´97 for at samle data til mit
speciale.

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-04 21:09

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Nejnej, det er tørfisk!
> Det er torsk som tørrer et par måneder i havluft.

Bare oplysende ?: mener du at "baksuld" (Morten (TM)), er tørret torsk?

> Det smager faktisk ok, når man lige vænner sig til det. Hold derimod
> fingrene fra hvalspækket!
> Man får tranopstød en uge efter!!!

Det må lige være noget, jeg kan anvende i truslerne mod Morten. "Morten,
du kan få 1K hvalspæk", men det afhænger naturligvis af
forsyningssikkerheden og prisen.

> /Thomas, som var 3 måneder på Færøerne i ´97 for at samle data til mit
> speciale.

Nu bliver jeg jo nysgerrig: Hvad skrev du om? Apples udbredelse på
Færøerne. Hov, for da den slemme, nu bliver jeg pludselig ON igen. Det
er uvant.

--
venlig hilsen, Mich. OTtossen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-05-04 21:57

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Bare oplysende ?: mener du at "baksuld" (Morten (TM)), er tørret torsk?
Øh, nej det tror jeg ikke jeg mener....er det her jeg skal passe på hvad
jeg skriver?

> Det må lige være noget, jeg kan anvende i truslerne mod Morten. "Morten,
> du kan få 1K hvalspæk", men det afhænger naturligvis af
> forsyningssikkerheden og prisen.
Jeg tror man skal have ret gode forbindelser til den færøske mafia, for
at få lov at importere hvalspæk...

> Nu bliver jeg jo nysgerrig: Hvad skrev du om? Apples udbredelse på
> Færøerne. Hov, for da den slemme, nu bliver jeg pludselig ON igen. Det
> er uvant.
Metoder til monitering (miljøundersøgelse) af havbrug.

/Thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-05-04 23:50

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Øh, nej det tror jeg ikke jeg mener....er det her jeg skal passe på hvad
> jeg skriver?

Nej, nej, da. Det var blot et sædvanligt, venligt drilleri Baksuld
versus Bakskuld. Mest rettet mod ham med det elendige tsatur (Morten
RK).

> Jeg tror man skal have ret gode forbindelser til den færøske mafia, for
> at få lov at importere hvalspæk...

Jeg skal nok spørge mine kontakter om de er medlem af Costra Nostra
Faeroensis

> Metoder til monitering (miljøundersøgelse) af havbrug.

Dét lyder virkelig spændende. Jeg mener det skam. Jeg mener det oven i
købet alvorligt. Sviner havbrugene i Fæerøerne lige så meget som de
norske?
Er det laks, de har i deres havbrug? Apropos har det virkelig været en
rigtig kedelig meddelelse, at de østersølaks, som bornholmerne hev op af
vandet, nu bliver forbudt. Østersølaksen var (er) smagsmæssiget toppen
af laks (også i røget tilstand).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 05-05-04 01:20

> Nej, nej, da. Det var blot et sædvanligt, venligt drilleri Baksuld
> versus Bakskuld. Mest rettet mod ham med det elendige tsatur (Morten
> RK).

skam dig onde, onde mand - her troede jeg at du mente det i ramme alvor.

> Er det laks, de har i deres havbrug?

Nej det er da grindehvaler

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-05-04 01:05

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

Selvfølgelig mente jeg det i alvor. Men det må vel være tilladt at ramme
lidt ved siden af? Bare engang imellem ?
Det er ikke mig, der er ond. Det er Bechd'en.

> Nej det er da grindehvaler

Måske skulle jeg overveje en sommerferie på de de øer? Skal jeg optræde
som spækhugger, så dit tsatur kan blive fyldt op igen?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-05-04 22:03

> [...]

> RK).

> Jeg skal nok spørge mine kontakter om de er medlem af Costra Nostra
Hehe, pas nu på!

> Dét lyder virkelig spændende. Jeg mener det skam. Jeg mener det oven i
> købet alvorligt. Sviner havbrugene i Fæerøerne lige så meget som de
> norske?
Et havbrug er et havbrug er et havbrug og alle havbrug sviner. Det som
er vigtigt er placeringen. Hvis man placerer det et sted med god
vandudskiftning, især ved bunden, har det ikke de store
miljøkonsekvenser lokalt - og i nordatlanten er fortyndningen så stor at
de målbare globale miljøkonsekvenser er ikke eksisterende.

> Er det laks, de har i deres havbrug?
Jeps, samme slags som i Norge (i '97 ihvertfald, det kan have ændret
sig).
>Apropos har det virkelig været en
> rigtig kedelig meddelelse, at de østersølaks, som bornholmerne hev op af
> vandet, nu bliver forbudt. Østersølaksen var (er) smagsmæssiget toppen
> af laks (også i røget tilstand).
Østersølaksen er skam ikke forbudt, fiskerne må bare ikke fange dem, så
du må bare i gang med fiskestangen. Hvis du fanger mange skal du nok
ikke spise dem alle på én gang....

Det var vist meget OT, undskyld alle I andre

/Thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-05-04 01:05

> [...]

> miljøkonsekvenser lokalt - og i nordatlanten er fortyndningen så stor at
> de målbare globale miljøkonsekvenser er ikke eksisterende.

Tak for dit fyldestgørende svar. At den så er krydret lidt á la Gertrud
Stein gør den ikke dårligere.
Den der med, at hvis fortyndingen er stor nok, lyder da beroligende
Men det må absolut have været en spændende opgave for dig.

> Jeps, samme slags som i Norge (i '97 ihvertfald, det kan have ændret
> sig).

Nå, ja, men jeg sætter ikke mine tænder i det l-o-r-t (=smør), hvis du
forstår mig?

> Østersølaksen er skam ikke forbudt, fiskerne må bare ikke fange dem, så
> du må bare i gang med fiskestangen. Hvis du fanger mange skal du nok
> ikke spise dem alle på én gang....

1) Ha! Dér fik du mig på en forkert formulering (forkortet formulering)
2) Min fluestang og mine kasteevner rækker i så langt
3) Med det antal laks jeg fanger om året, er der vist ikke nogen risiko
for, at jeg får mavepine.

Men et stykke (godt franskbrød eller) sigtebrød med ferksrøget
østersølaks med en smule dild og et godt drys, friskkværnet sort peber.
Uuuuhm, dét får mundvandet frem, det driver ned imod tastaturet på min
Mac, så jeg må hellere holde inde.

> Det var vist meget OT, undskyld alle I andre

Du skal da ikke undskylde. Se bare trådens tilføjelse: (OT). Og så
lykkedes det mig med vanlig elegance at indføje en enkelt bemærkning,
der gjorde den ON igen

--
venlig hilsen, Mich. OTtossen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-04 08:08

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Tak for dit fyldestgørende svar. At den så er krydret lidt á la Gertrud
> Stein gør den ikke dårligere.

Hmmmm....troede da, Gertrud holdt roser?
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-04 22:18

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hmmmm....troede da, Gertrud holdt roser?

Om hun holdt roser, véd jeg ikke. Men hun holdt så meget af dem, at hun
talte om dem. På en lidt stammende måde, må man vist sige? :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-05-04 05:24

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Om hun holdt roser, véd jeg ikke. Men hun holdt så meget af dem, at hun
> talte om dem. På en lidt stammende måde, må man vist sige? :)

Ja....
M.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-05-04 23:00

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Tak for dit fyldestgørende svar. At den så er krydret lidt á la Gertrud
> Stein gør den ikke dårligere.
Tak, jeg kan forstå på min litterære kæreste, at jeg bør være smigret.
Selv ved jeg ikke, hvordan je gjorde mig fortjent til den sammenligning.

> Den der med, at hvis fortyndingen er stor nok, lyder da beroligende
> Men det må absolut have været en spændende opgave for dig.
Absolut! Især fordi det rent faktisk betød at et par havbrug blev
flyttet, med markante miljøforbedringer i de fjorde, hvor de lå, til
følge.

> Nå, ja, men jeg sætter ikke mine tænder i det l-o-r-t (=smør), hvis du
> forstår mig?
Jeg forstår dig fuldt ud, men tænk på alternativerne. Hvis ikke der
opdrættes laks, må vi tolde på de sårbare vilde bestande.

> 1) Ha! Dér fik du mig på en forkert formulering (forkortet formulering)
Jeg ved godt det var et nemt point, men jeg kunne ikke lade være

> 2) Min fluestang og mine kasteevner rækker i så langt
Øvelse gør mester! Iøvrigt er downrigger nok et bedre valg.

> 3) Med det antal laks jeg fanger om året, er der vist ikke nogen risiko
> for, at jeg får mavepine.
Nej vel? Det er nok de færreste lystfiskere der får problemer i den
retning.

> Du skal da ikke undskylde. Se bare trådens tilføjelse: (OT). Og så
> lykkedes det mig med vanlig elegance at indføje en enkelt bemærkning,
> der gjorde den ON igen
Hehe, jeg har lagt mærke til at du er en mester i den kunst!

/Thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-05-04 22:18

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Tak, jeg kan forstå på min litterære kæreste, at jeg bør være smigret.
> Selv ved jeg ikke, hvordan je gjorde mig fortjent til den sammenligning.

Det er godt med kærester, også når de er litterære. Hint mht til
Gertrud: "En rose er en rose er en rose ..."

> Absolut! Især fordi det rent faktisk betød at et par havbrug blev
> flyttet, med markante miljøforbedringer i de fjorde, hvor de lå, til
> følge.

Godt gået, de skider jo i vandet, som de lever i. Et andet måske napt så
litterært spørgsmål. Hvem var der ikke ville drikke vand, fordi fisk
boller i det?
Nej, du behøver ikke svare.

> Jeg forstår dig fuldt ud, men tænk på alternativerne. Hvis ikke der
> opdrættes laks, må vi tolde på de sårbare vilde bestande.

Ja, det er jo rigtigt. For der bliver overfisket alt for vildt. Det er
jo diskussionen om natur kontra kultur, ik'?

> Øvelse gør mester! Iøvrigt er downrigger nok et bedre valg.

Jeg er god med en fluestang, jeg har øvet meget, men jeg er ikke blevet
mester (endnu).

> Hehe, jeg har lagt mærke til at du er en mester i den kunst!

Smiger er nu nok mere et anliggende mellem din kæreste og dig ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-05-04 00:48

> [...]

> Godt gået, de skider jo i vandet, som de lever i. Et andet måske napt så
> litterært spørgsmål. Hvem var der ikke ville drikke vand, fordi fisk
Men jeg vil gerne!
Jeg er temmelig sikker på det var W.C. Fields (som iøvrigt også mente,
at en kvindes værdi kan måles i hendes evne til at hugge brænde).
/Thomas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-05-04 07:06

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Men jeg vil gerne!
> Jeg er temmelig sikker på det var W.C. Fields (som iøvrigt også mente,
> at en kvindes værdi kan måles i hendes evne til at hugge brænde).

Hvis første spørgsmål altid var: Where's the booze?
Og det var også ham der elskede børn - helst stegt.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-04-04 00:11

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Tja, det måtte jo ske før eller siden.... Jeg har solgt min G3/900mhz og
> nu istedet købt en G4/1,4ghzAGP med både Panther og OS 9.2 (2 sep. diske)...

Jamen, tillykke med købet. Den vil være væsentlig bedre til at køre
Panther.

> [...]
> kan det samme, - altså forstørre pilen, indsætningsmærke og blinkmærket.
> - Det er lidt den samme funktion som findes i Windows 98 og nyere, jeg

Jeg søgte lidt på Google og fandt Mighty Mouse fra Unsanity. De har
lavet flere imponerende "haxies" som udnytter deres Application
Enhancer, som gør det lettere end normalt at ændre i systemet. Den kan
ændre musens markør til alt muligt andet og størrelsen kan også ændres.

Jeg har ikke selv afprøvet det, men tjek det ud på denne adresse:
<http://www.unsanity.com/haxies/mightymouse/>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-04 02:16

Hej René

Takker! - Det ser ud til, at det er lige netop det, jeg var på udkig
efter. - Lidt i retning af 'Biggy', men væsentlig mere konfigurerbar.

mvh. Erik Richard

Fra : No1

Dato : 25-04-04 22:06

> På min G3/900 har jeg en lille udvidelse - 'Color Arrow', der gør pilen
> ca. 40% større end den normale pil, Til blinkmærket bruger jeg

Jeg vil gerne have inverted color til muse-cursoren i tekstfelter og
evt. også inverted color til pilen. Findes der programmer/hacks til det?
Det er svært at se den lille grå cursor på sort baggrund!