Renovering af netværk
Fra : Esben rasmussen

Dato : 22-04-04 23:23

Jeg går på en skole, hojercollege.dk, vi har et netværk der består af godt
60 computere. Det har voldt en del problemer specielt med at det staller,
jeg har en teori om at det skyldes at der er blevet sat hub på hub på hub
gennem tidens løb. Mit forslag til at få det til at fungere er at pille det
hele fra hinanden, lave en plan for hvad hvad det skal kunne og trække de
kalber det kræver. Jeg aner intet om opsætning af servere men mine spørgsmål
er :

1. kan det være opsætningen af serveren ( en xserve ) den er gal med ?

2. hvad skal jeg ( som minimum )vide om vores netværk før jeg kontakter en
netværks ekspert ?

3. Er der nogen herinde der har lyst til give et (til) bud ?

4. Måske nogle pointers til gode steder på nettet hvis man vil vide noget om
netværk

I må gerne maile mig direkte ... esbenr@mail.dk

Jeg mener, vi bruger Mac, det burde da ikke være SÅ svært at få til at
fungere .... Håber der er nogen der vil hjælpe, på forhånd tak.

Esben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 07:18

Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> kalber det kræver. Jeg aner intet om opsætning af servere men mine spørgsmål

Du må aldrig bruge hub'er i et netværk.

> 1. kan det være opsætningen af serveren ( en xserve ) den er gal med ?

Det kunne det være. Ikke så sandsynligt.

> 2. hvad skal jeg ( som minimum )vide om vores netværk før jeg kontakter en
> netværks ekspert ?

At det ikke duer.

> 3. Er der nogen herinde der har lyst til give et (til) bud ?

Jeg vil gerne give et bud på det.

> 4. Måske nogle pointers til gode steder på nettet hvis man vil vide noget om
> netværk

Jeg tror det er nemmere/billigere for dig at lade en prof lave det.

> I må gerne maile mig direkte ... esbenr@mail.dk

Er gjort.

> Jeg mener, vi bruger Mac, det burde da ikke være SÅ svært at få til at
> fungere .... Håber der er nogen der vil hjælpe, på forhånd tak.

Det er underordnet om du bruge PC, Mac eller Linux - er det ikke lavet
korrekt, ja så driller det.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-04-04 10:26

> Du må aldrig bruge hub'er i et netværk.

Sludder og vrøvl.
Hvor bruger man så en hub, Jesper?

KLIP

> Jeg tror det er nemmere/billigere for dig at lade en prof lave det.

> Er gjort.

Er du professionel i netværk?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 11:38

<esbenr@tdcadsl.dk> wrote: > > > > > Jeg går på en skole,
> [...]
at pille det > > > hele fra hinanden, lave en plan for hvad hvad det
skal kunne og trække de > > > kalber det kræver. Jeg aner intet om
opsætning af servere men mine spørg smål > > > er : > > > > Du må aldrig
bruge hub'er i et netværk. > > Sludder og vrøvl. > Hvor bruger man så en
hub, Jesper?

Det brugte man tidligere, da switches var dyre. I dag er der ingen
seriøse store netværk (som deres 60 computere), hvor man sætter hubs på.

> KLIP

> Er du professionel i netværk?

Hvad mener du ?

-- med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-04-04 14:21

> Det brugte man tidligere, da switches var dyre. I dag er der ingen
> seriøse store netværk (som deres 60 computere), hvor man sætter hubs på.

Nåå!

> Hvad mener du ?

Om du giver dig i lag med netværksopgaver, der kræver professionel
viden.

> -- med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling http://www.gylling.net/

PS
Din signaturadskiller er defekt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 14:52

> Nåå!

> Om du giver dig i lag med netværksopgaver, der kræver professionel
> viden.

Ja. Jeg har en dygtig PC samarbejdspartner og vi arbejder godt sammen.

> PS
> Din signaturadskiller er defekt.

Det var fordi jeg måtte rewrappe indlægget.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-04-04 15:19

Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 23/04/04 15:52 wrote:

> Ja. Jeg har en dygtig PC samarbejdspartner og vi arbejder godt sammen.

> Det var fordi jeg måtte rewrappe indlægget.

Fornemmer man en kurre på tråden?

--
/peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-04 15:40

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Fornemmer man en kurre på tråden?

Ja det virker sådan. Jeg har ikke noget udestående med Preben og vi
plejer at hygge os fint sammen ?!

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-04-04 10:15

Esben rasmussen wrote:

> [...]
>
> 3. Er der nogen herinde der har lyst til give et (til) bud ?
>
> 4. Måske nogle pointers til gode steder på nettet hvis man vil vide noget om

hvad med dk.edb.netværk?

JonB