Tabeller i Quark 4.1
Fra : Sebastian D

Dato : 20-04-04 10:32

Hejsa

Er der lige nogen smart måde at lave en fin tabel med rammer omkring i
Quark 4.1?

Det må gerne inkludere import fra Excel, hvis det kan hjælpe.

Eller skal jeg indsætte kasser og streger manuelt og opstille teksten
pænt vha tabulatorer?

/Sebastian

Fra : Tom

Dato : 20-04-04 10:05

Tror at du skal lede efter et gammel plug in, lave et billede og så selv
ligge teks felter ovenpå, eller som du selv skriver lave det hele manuel.

Brug evt gentag dublering.. på den måde kan du hurtigt lave mange felter.. (
med fast afstand....)
Eg.. Lave et felt.. Gentag dublering ( x20) vælge alt dubler sidelæns etc..)
Tom

PS
Tekst felterne kan du så efter følgende vælge at forbinde, og så tabulere
dig igennem...

On 20/04/04 11:32, in article
1gcjeik.n15luuno7j54N%sadyhr@SLETDETTE.tele.dk, "Sebastian D"

Fra : Sebastian D

Dato : 20-04-04 11:45

Hej Tom

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
>
> PS
> Tekst felterne kan du så efter følgende vælge at forbinde, og så tabulere

Pua, hvor besværligt; nå men det må jeg så bøvle videre med

Tak for hjælpen alligevel

/Sebastian

Fra : Tom

Dato : 20-04-04 11:46

prøv evt at lave en tabel I Excel... vælg alt kopier.. !?
Paste I quark..
Måske virker det ..

Tom

PS
Synes slet ikke det er svært..omvendt er det heller ikke det programmet er
"berregnet til.. "

On 20/04/04 12:44, in article
1gcjhxh.1tukpqe1ksnxc0N%sadyhr@SLETDETTE.tele.dk, "Sebastian D"

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-04-04 12:25

Tom <nospam@fakemail.dk> writes:
>Synes slet ikke det er svært..omvendt er det heller ikke det programmet er
>"berregnet til.. "

Tabeller i Quark er noget møg, kort og godt.
Jeg er skideirriteret (pardon my french) over at et så dyrt og avanceret
program til professionel produktion af trykager, balde, aviser osv. ikke
har et let og enkel måde at håndtere tabeller. Selvfølgelig burde
programmet da være beregnet til også at kunne håndtere tabeller.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Tom

Dato : 20-04-04 12:40

Ganske enig.. Men men men..
Mener at jeg I sin tid faldt overv et plug.. Specielt når vi er nede I .qxp
4.x der kan det der ledes efter.. ( vi taler stadig om mac versioner)
Tom

PS
måtte lige kigge.. Det er muligt at lave tabeller I Quark 6.x !
Ved ikke hvordan det er I Quark 5.x

On 20/04/04 13:24, in article
fc.0073fb6b061ba2383b9aca0012f13b39.61ba27e@net.dialog.dk, "Frank

Fra : Villy Erichsen

Dato : 20-04-04 13:23

> [...]

> har et let og enkel måde at håndtere tabeller. Selvfølgelig burde
> programmet da være beregnet til også at kunne håndtere tabeller.

InDesign klarer det som en mis. Også importerede tabeller fra
Word/Excell.
Gem som eps - og hent ind i Quark.
Men det kræver selvfølgelig at man har adgang til InDesign.

Man kan også printe til en PS fil fra Word og Excell - Distiller til en
PDF fil.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-04-04 12:57

> [...]
>.qxp
>4.x der kan det der ledes efter.. ( vi taler stadig om mac versioner)

Du har ingen anelser om hvor du fandt det? Jeg har dælme rodet længe rundt
for at finde et plugin, der gjorde tabelarbejdet lettere - og evt. et
pløkind, der kan æde en excel-fil.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-04-04 13:36

nobody writes:
>InDesign klarer det som en mis. Også importerede tabeller fra
>Word/Excell.
>Gem som eps - og hent ind i Quark.
>Men det kræver selvfølgelig at man har adgang til InDesign.

Jeg har en ID 2.0 - hvorfor pokker havde jeg ikke tænkt på det?
Nå, under alle omstædnigheder så er det for ringe at Quark ikke kan

>Man kan også printe til en PS fil fra Word og Excell - Distiller til en
>PDF fil.

Ja, det er dda også rigtigt -det må være Alzheimers, for det har du
faktisk fortalt mig tidligere

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-04-04 23:15

> [...]

> Det må gerne inkludere import fra Excel, hvis det kan hjælpe.
>
> Eller skal jeg indsætte kasser og streger manuelt og opstille teksten

Du bliver nødt til at bruge tabulatorer, men de vandrette streger kan
med stor fordel klares med Streger over/under funktionen. På den måde
har man ikke på forhånd lagt sig fast på en cellehøjde.

De lodrette streger skal tegnes manuelt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Rene Molsted

Dato : 21-04-04 13:19

Sebastian D wrote:
> [...]
>
> Det må gerne inkludere import fra Excel, hvis det kan hjælpe.
>
> Eller skal jeg indsætte kasser og streger manuelt og opstille teksten

Hej Sebastian
Disse kan sikkert klare dit problem:
http://www.gluon.com/tablemaker.htm
http://www.extensis.com/qxtools/28g.html

René Mølsted

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 21-04-04 23:53

Hejsa

Rene Molsted <molsted@mac.com> wrote:

> Hej Sebastian
> Disse kan sikkert klare dit problem:
> http://www.gluon.com/tablemaker.htm
> http://www.extensis.com/qxtools/28g.html

Jeg siger mange tak til jer alle sammen.

I hører nærmere, når jeg er færdig med det ,_)

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages