Ny Imac
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-04-04 10:16

Hej

Jeg går og venter med at investere i ny maskine, indtil de nye Imac G5
kommer.

Er der nogen der har et bud på, hvornår de dukker op?

Venligst
Hans som pt kører Win XP, og har intet liv

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-04-04 11:18

Hans Mouridsen wrote:
> Hej
>
> Jeg går og venter med at investere i ny maskine, indtil de nye Imac G5
> kommer.
>
> Er der nogen der har et bud på, hvornår de dukker op?

følgende argumentation er ikke min, men jeg har læst den et sted på
nettet og jeg finder at den giver mening.

"ser man tilbage på g3/g4, så kom der g4 i alle produkter i den
professionelle "power" serie før der kom i consumer serien "i*"."

Det giver mening at apple ville gøre det samme med en G5, altså,
før der kommer en G5 imac, så vil der komme en G5 powerbook, og
selvom rygterne siger at der kommer en powerbook opdatering i næste
uge, så taler rygterne ikke om en powerbook g5.

Desuden har der været en del problemer med g5, evt. på af meget få
cpu'er fra ibm, og da bærbare cpu'er er endnu mere specielle, så vil
der næppe komme en imac g5 foreløbig.

Altså, en imac g5 kommer tidligst engang næste år.

Hvilke beregninger er det som du skal lave som en G4 ikke kan?
Leger du meget med video?
En masse ram giver også en god performance, så køb bare en mac
nu og fyld den med ram.

JonB
ps: husk der kommer altid en nyere og hurtigere computer i næste
måned, se selv inden for PC verdenen. Derfor skal du købe den maskine
der opfylder dine nuværende behov, ellers kan du vente forevigt.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 17-04-04 12:21

Hej

SNIP

> Hvilke beregninger er det som du skal lave som en G4 ikke kan?
> Leger du meget med video?
> En masse ram giver også en god performance, så køb bare en mac
> nu og fyld den med ram.

G4 opfylder også mine krav, men vil ikke gå ud og købe en ny Imac, hvis de
bliver opdateret inden længe...

Jeg har hørt at der kommer nyt design, og flere opgraderingsmuligheder.

Venligst
Hans