Dreamweaver MX 2004 vil ikke starte
Fra : Peter Ursin

Dato : 15-04-04 22:02

Er der nogen der har været ude for ovenstående ?
Programmet vil simpelthen ikke starte ligegyldigt hvad jeg gør. Ikonet
dukker lige kort op i docken og så forsvinder det igen.

Programmet vil fint installere. Jeg har prøvet at slette alt og
installere igen, men desværre uden held.

Jeg kører OS 10.3

mvh
Peter Ursin

Fra : Steen Larsen

Dato : 15-04-04 22:27

In article <1gcb3w7.4xsshe1qvkzggN%zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com>,
zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter Ursin) wrote:

> [...]
>
> Programmet vil fint installere. Jeg har prøvet at slette alt og
> installere igen, men desværre uden held.

Jeg kan desværre ikke huske præcis hvad det var og har ikke lige en
maskine med MX 2004 installeret men der er nogle filer et sted i
/Library tror jeg - det er ikke i ~/Library/Preferences - som skal
fjernes. Prøv at søge på hele disken efter MX, Macromedia eller lignende.

Fra : Tom

Dato : 15-04-04 22:47

Og husk for guds skyld at opgradere med det samme ... ( der er kommet en
opdatering)
Prøv lige at se om du evt kan installere denne..
Programmet arbejder pludselig 300 % hurtigere..
Det betyder at du på "langsommere" maskiner pludselig kan skrive I realtid,
I stedet for at vente.. Flere sekunder hver gang du skriver bogstaver I
"design" view..
Jeg har - tror jeg - siddet og skrevet "I blinde" I månedsvis, indtil
opdateringen kom!!
Tom

PS
Der ligger også nogle filer I home/prefs/ og evt også I root(home)/prefs..
Der I begge tilfælde hedder apple.com.macro...
De driller somme tider..

On 15/04/04 23:27, in article
steen.remove-39254A.23271415042004@news.tele.dk, "Steen Larsen"

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-04 22:36

In dk.edb.mac, Peter Ursin wrote:

> Er der nogen der har været ude for ovenstående ?
> Programmet vil simpelthen ikke starte ligegyldigt hvad jeg gør. Ikonet
> dukker lige kort op i docken og så forsvinder det igen.

Det lyder som et typisk rettighedsproblem. Har du prævet at reparere
disk-tilladelser?

      Mouse pad (n): Where mice are launched.

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-04-04 23:45

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det lyder som et typisk rettighedsproblem. Har du prævet at reparere
> disk-tilladelser?

Har lige kørt disk utility, der var faktisk nogle problemer som nu er
løst.
Desværre ikke noget der hjalp på på problemet, programmet blinker
stadigvæk bare lige kort i docken og lukker så.
Jeg har slettet alt på disken der hed noget med macromedia, MX,
dreamweaver etc., også usynlige filer. Efter geninstallering stadig
ingen held.
Øv

mvh
Peter

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-04-04 05:28

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Desværre ikke noget der hjalp på på problemet, programmet blinker
> stadigvæk bare lige kort i docken og lukker så.

Jeg har prøvet det med andre programmer: Et, jeg havde "fået fat i" samt
et par andre jeg selv havde flyttet manuelt fra en mac til en anden. Jeg
synes det lyder rigtigt at du skal koncentrere dig om at forsøge i to
mapper: user/lib/preferences + user/lib/Application Support

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 12:21

In dk.edb.mac, zorillaFJERN@dettemyrealbox.com wrote:

> Jeg har slettet alt på disken der hed noget med macromedia, MX,
> dreamweaver etc., også usynlige filer. Efter geninstallering stadig
> ingen held.
> Øv

Så er det jeg begynder at tænke på et font-problem. Kan det have noget
på sig? Prøv at slå alle brugerfonte fra vha. FontBook, og prøv så at
starte programmet.

Hjælper det?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: halon system went off and killed the operators.

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-04-04 12:22

In dk.edb.mac, zorillaFJERN@dettemyrealbox.com wrote:

> Har lige kørt disk utility, der var faktisk nogle problemer som nu er
> løst.

Hvilket værktøj kørte du inde fra disk utility?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: only available on a need to know basis

Fra : Rene Molsted

Dato : 16-04-04 09:21

Peter Ursin wrote:
> [...]
>
> Programmet vil fint installere. Jeg har prøvet at slette alt og
> installere igen, men desværre uden held.

Hej Peter
Du kan tjekke dine logs fra Console.app og/eller evt. have den åben når
du forsøger at starte Dreamweaver.

René Mølsted

Fra : Morten

Dato : 16-04-04 11:13

Peter Ursin <zorillaFJERN@dettemyrealbox.com> wrote:

> Jeg kører OS 10.3

Det lyder som et problem med din registrering, MX2004 ringer hjem til
macromedia.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Mikael Kern

Dato : 18-04-04 18:55

Jeg havde samme problem efter at have flyttet fra den ene HD til den
anden og tilbage igen. Som Tom foreslår, er det en god ide at
opdatere, da programmet fungerer MEGET hurtigere.

http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/downloads_updaters.html

Men hvis man lige bruger 20 sekunder mere på
www.macromedia.com/support finder man følgende:

http://www.macromedia.com/support/service/ts/documents/mac_archive_install.htm

Some applications won't run after upgrading to Macintosh OS X version
10.2.8 or to Panther (version 10.3)
Issue
Some customers who have used the "Archive and Install" or "Erase and
Install" features of Macintosh OS X have had problems running some or
all of the Macromedia applications that use activation. The most
common symptom of this issue is that when you click the application
icon in the dock, the icon "bounces" as though it is launching, but it
does not launch.
Note: This issue has been reported by customers upgrading to Macintosh
OS X version 10.2.8 and to Macintosh OS X version 10.3 (also known as
Panther).
Reason
The Archive and Install and Erase and Install processes do not
properly transfer activation files used by Macromedia software.
Solution
Macromedia has released a hot fix that resolves this issue for all
products installed.

http://download.macromedia.com/pub/updates/licensing/hotfix/osx_upgrades_1_039en.dmg

Og hent og kør og vupti – alt funker!

Mvh Mikael Kern

--
mvh Mikael Kern

Andel byttes: København til Århus. Jeg vil hjem til Århus, bor
centralt og roligt på 2000 Frederiksberg. Haves 95 m2
- ønskes min. 100 m2

Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
(:-{d)