maile en fax
Fra : Peter Ursin

Dato : 14-04-04 16:01

Hej,
Jeg har sat min maskine op til at modtage fax. Virker fint.
Desuden har jeg sat hak i punktet "email to" og dernæst skrevet min
mailadresse. Det virker dog ikke. jeg har dobbeltchecket adressen og den
er god nok.

Hvad kan det skyldes at det ikke virker ? Jeg har prøvet både med Mail
kørende i baggrunden og uden at det kører.

Mit system: OS 10.3 på en powerbook. Gode ideer er yderst velkomne.

mvh
Peter Ursin

Fra : Per Rønnau

Dato : 15-04-04 10:58

zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter Ursin) skrev:
> [...]
>kørende i baggrunden og uden at det kører.
>
>Mit system: OS 10.3 på en
>powerbook. Gode ideer er yderst velkomne.

Hej Peter mfl,
Fax funktionen findes tisyneladende ikke på En PowerMac med OS
10.2.8.
Er der nogen der ved om mulighederne, hvis man ikke lige har 1200 kr
til en panther. Jeg har en PowerBook med OS 10.3, som jeg nu vil
sætte
op til fax.

Venligst
--
PerRønnau

Fra : Per Rønnau

Dato : 15-04-04 15:03

Hej Peter,
Jeg har nu sat min faxmodtager til på min PowerBook med tlf nr på min
faxmaskine etc. Er der andet der skal gøres for at få indgående
fax'er
til automatisk at lande i PowerBook'en?
Hilsen
Per Rønnau

--
PerRønnau

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-04-04 21:14

Per Rønnau <per.roennau@3LVFKoncable.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har nu sat min faxmodtager til på min PowerBook med tlf nr på min
> faxmaskine etc. Er der andet der skal gøres for at få indgående

Hej Per,
Det eneste der skal gøres er at sætte telefonstikket i powerbook'ens
modemstik.
Dernæst vælges system preferences/Print & Fax, her sættes hak i "receive
faxes on this computer". Det skulle være alt.
Info omkring dit telefonnummer er kun hvis du vil sende en fax fra
maskinen. Til modtagelse spiller det ingen rolle.

Efter ovenståede er du klar til at modtage faxer.

Jeg er så spændt på om du kan få funktionen "email to..." til at virke.

mvh
Peter

Fra : Sebastian

Dato : 19-04-04 10:02

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> kørende i baggrunden og uden at det kører.
>
> Mit system: OS 10.3 på en powerbook. Gode ideer er yderst velkomne.

Jeg ligger inde med en Powerbook 520c, som gør lige præcis det der.
Software: System 7.1; Valuefax 2 og Eudora 3.
Vi snakker altså om hard- og software der er mere end 10 år gammel!

Det dumme er bare at der nu om dage ikke er nogen der sende fax til mig

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Tom

Dato : 19-04-04 10:36

Check evt om - og hvordan - den gemmer de modtagne faxer..
Hvis den ikke gemmer dem som ex. Pdf eller eller jpg, kan den jo ikkke mail
dem videre.. ( eller det kan den godt, det er blot ikke muligt at læse de
videresendte faxer..)
Tom

PS
Ellers en god ide med sådan en maskine til at modtage faxer, og så ellers
sende dem videre med det samme.. I et format morderne maskiner kan læse..
PPS
Thek evt lidt på nettet efter de to features du leder efter.. Der er masser
af shareware der kan det du leder efter.. ( måske bruger du allerede
shareware der nu blot kræver at du betaler før det virker !!?)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-04-04 21:31

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> Valuefax 2

Jeg havde (har) ValueFax og brugte det i flere år i midthalvfemserne,
det virkede fint ved både afsendelse og modtagelse. Men opsætningen kan
jeg da ikke huske noget om. Lavede min egen faxformular og hele
svineriet. Husker blot, at det var (er) et fantastisk godt program til $
10 svjh.

Nu er jeg på ISDN og der kan det vist slet ikke lade sig gøre (har dog
ikke prøvet), men på den anden side har jeg ikke så meget brug for
faxfunktionen nu om dage.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen