NO SP@M
Fra : Niels Poulsen

Dato : 07-04-04 09:14

Men hvordan bliver man fri for at få det, Jeg er bliver oversvømmet af
det, for mig virker er det sådan som at posten ikke ville resppecter et
reklammer Nej Tak.

--
Ved retursvar brug denne em@il adresse til private svar.
mailto <npoulsen@post8.tele.dk>

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-04-04 09:42

Niels Poulsen wrote:
> Men hvordan bliver man fri for at få det, Jeg er bliver oversvømmet af
> det, for mig virker er det sådan som at posten ikke ville resppecter et
> reklammer Nej Tak.

Tja, der er rigtig mange gode råd, men når ens mail-adresse først er i
omløb blandt spammere, så er det for sendt. Jeg kan gige følgende råd:

1) Lad være med at eksponere din mail-adresse. Hvis du skal opgave den
på en hjemmeside i forbindelse med for eksempel en registrering, så brug
en hotmail, yahoo eller lignende adresse som du har oprettet.

2) Hvis du har en hjemmeside, så lad være med at skrive din mail-adresse
på den. I stedet kan du vise den som en gif-fil.

3) Hvis alt er for sent:

3.1) Brug et spamfilter. Jeg bruger Mozillas spamfilter som tilpasser
sig efterhånden. Man skal med andre ord lære den hvad der er spam og
hvad der ikke er. Apples eget mail-program bruger vidst samme metode.
Jeg synes det er ganske effektivt. Andre svægrer til for eksempel
spamassassin der er et regelbaseret filter.

3.2) Skift mail-adresse.

3.3) Lad være med at bruge mail.

3.4) Smid din computer på lossepladsen og køb en skrive maskine

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-04-04 09:44

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
>
> 3.2) Skift mail-adresse.
>
> 3.3) Lad være med at bruge mail.
>
> 3.4) Smid din computer på lossepladsen og køb en skrive maskine

Ja, undskyld. Som sædvanlig kommer jeg i tanker om noget, idet jeg har
postet. Antallet af spammails jeg får tilsendt er omkring 95%! Det
skyldes jeg for mange, mange år siden postede min ene mailadresse i
nyhedsgrupper. Det var før spamfænomenet eksisterede.

--Martin

Fra : Jens

Dato : 07-04-04 10:19

Niels Poulsen <npoulsen@NOSPAMpost8.tele.dk> wrote:

> Men hvordan bliver man fri for at få det, Jeg er bliver oversvømmet af
> det, for mig virker er det sådan som at posten ikke ville resppecter et
> reklammer Nej Tak.

1. Du bliver ikke fri for at få det

2. Du kan reducere mængden af det du ser - og dermed skal bruge tid og
energi på at sortere - hvis du opretter et mail alias. Dette alias er
derefter det du bruger overfor "fremmede" (på usenet, tilmelding til
suspekte mailinglister, ... whatever). Det er min personlige erfaring,
at en adresse (et alias) som indeholder ordet "spam" er mindre
tilbøjeligt til at tiltrække spammail end noget der ser "ordinært" ud.

3. Du kan anvende et mailprogram, der kan sættes op til at frasortere
spam (Mail, Entourage, ...).

4. Du kan vælge en udbyder, der tilbyder spamfiltrering. Jeg har ingen
erfaring med virkningen heraf.

Selv bruger jeg 2. og 3. Jeg bruger det mail-alias, som du ser på denne
post. Det er en virksom adresse, som folk kan sende til - med en
overvældende sandsynlighed for at jeg faktisk vi se den. Ikke alle
spam-bots ignorerer ordet "spam", så jeg modtager 5-10 spammails pr. uge
på den konto. Dem sorterer mailprogrammet så fra i en mappe for sig, så
jeg kan se dem samlet - inden de bliver slettet. I sjældne tilfælde er
der en legitim mail iblandt. Så lærer jeg Entourage, hvorfor det ikke er
spam.

Forleden aktiverede jet et alias, som jeg brugte på usenet for år
tilbage (jens01@...). Resultatet var øredøvende. Spam i hundredevis. Så
det blev deaktiveret straks.

Jeg håber at det hjalp

/ Jens
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?