DDR RAM i en B&W G3!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-04 19:06

Hejsa

Tja, så lykkedes det da at få lavet min Blue&White G3/900 om, så jeg kan
bruge både billigere og større RAM klodser.

En af mine venner har hjulpet mig med det rent praktiske. Vi afmonterede
RAM sokler, print og RAM controlleren fra en ødelagt G4/1250, og det har
faktisk vist sig, at både stikben i chippen og loddeterminalerne sidder
præcist som på de originale komponenter i en B&W G3/400. Jeg har nu sat
4x 512mb DDR2700 RAM blokke i den, - og jeg kan godt love for, at det er
noget, der kan mærkes - både i stabilitet og i hastigheder i store
programpakker som InDesign 1,52, PressReady og ikke mindst i Photoshop
6, som jeg længe har haft liggende og bare ikke ville installere....

Men det kræver altså folk med rolige hænder og gode øjne at lave det nummer.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 01-04-04 20:11

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> 6, som jeg længe har haft liggende og bare ikke ville installere....

> Men det kræver altså folk med rolige hænder og gode øjne at lave det nummer.

Og sans for en god aprilsnar....

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 04-04-04 15:43

> [...]
> programpakker som InDesign 1,52, PressReady og ikke mindst i Photoshop
> 6, som jeg længe har haft liggende og bare ikke ville installere....

Det vil jeg gerne se, kan du ikke lægge nogle billeder på nettet?

--
Sebastian Bredsdorff
DK-2920 Charlottenlund

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-04-04 16:45

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Det vil jeg gerne se, kan du ikke lægge nogle billeder på nettet?

Mon ikke det var en aprilsnar...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 04-04-04 21:50

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Mon ikke det var en aprilsnar...

Jo, men så er det første gang ERS har humor.

--
Sebastian Bredsdorff
DK-2920 Charlottenlund

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-04-04 22:23

Sebastian Bredsdorff - usenet@geomac.dk on 04/04/04 22:50 wrote:

> Jo, men så er det første gang ERS har humor.

Iøvrigt mangler han stadig at redegøre for G5'ere der kan boote i OS 9

--
/peter

Fra : Morten

Dato : 05-04-04 13:36

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Iøvrigt mangler han stadig at redegøre for G5'ere der kan boote i OS 9

*3)

69 timer og 49 minutters tavshed er åbenbart hvad der i ERS's verden
anses for tilsrækkligt til at glemme en skadefro bemærkning der
udvilkede sig til en bummert.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-04-04 07:09

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Jo, men så er det første gang ERS har humor.

Jeg småklukker nu ofte over hans indlæg!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com