Prince
Fra : Morten Guldager

Dato : 21-04-04 17:22

Hejsa,

Jeg er rimelig stor Prince fan...

Derfor har jeg naturligvis også købt Musicology.

Men jeg er faktisk ikke imponeret. Rainbow children
rykkede mere... (men måske jeg bare skal høre Musicology
nogle flere gange?)

Hvad synes I?

/Morten

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-04-04 17:49

Hej

Morten Guldager wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg er rimelig stor Prince fan...

Det vil jeg også kalde mig selv

> [...]
>
> Men jeg er faktisk ikke imponeret. Rainbow children
> rykkede mere... (men måske jeg bare skal høre Musicology

Ja jeg har også lige fået den (igår) - men jeg hentede den også på
NPGMusicclub, da den blev tilgængelig online, og jeg synes den er helt vildt
go' og flere af numrene er dejlig funky - jeg har aldrig rigtig sammenlignet
hans plader, da jeg synes de hver især bidrager med noget nyt. Men man har
da helt klart sine farvoritter, og der må jeg nok sige at min farvorit har i
mange år været Sign 'O' the times.

Disse hitter fra "Musicology" hjemme hos mig:

Musicology
Illution, Coma, Pimp & Circumstance
Life 'O' the Party
Call my name
Cinnamon girl
If eye was the man in ur life
(On the couch - for linien "... I wanna go down south")
Dear Mr. man
(Reflection - fordi den på en måde minder om nogen af de gamle stille
numre - på én eller anden måde)

Ja det er jo næsten alle numrene
Jo jeg synes han er kommet stærkt igen - ikke at han har været væk her hos
mig
--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-04-04 17:58

Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this wrote:

Snip

> Disse hitter fra "Musicology" hjemme hos mig:

> Cinnamon girl

Interessant. Kan du se om det er en coverversion af det gamle Neil Young
nummer?

-Sune

Fra : Mads Breddam

Dato : 21-04-04 18:19

> Interessant. Kan du se om det er en coverversion af det gamle Neil Young
> nummer?

Det lader det ikke til. Han er i hvert fald ikke krediteret eller nævnt her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDCASS80311111133301455&sql=Ao047gjqr46ia

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-04-04 18:48

Mads Breddam wrote:

> Det lader det ikke til. Han er i hvert fald ikke krediteret eller
> nævnt her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDCASS80311111133301455&sql=Ao047gjqr46ia

Du har ret. Jeg fandt teksten til den, det er ikke den samme sang.

-Sune

Fra : Flemming N.

Dato : 22-04-04 18:20

On Wed, 21 Apr 2004 16:22:09 GMT, in dk.kultur.musik you wrote:

>Jeg er rimelig stor Prince fan...
>Derfor har jeg naturligvis også købt Musicology.

Jeg har været stor fan af ham, men er det ikke længere.

>Men jeg er faktisk ikke imponeret. Rainbow children
>rykkede mere... (men måske jeg bare skal høre Musicology
>nogle flere gange?)

Musicology er ok, men bestemt ikke nær så god som hans gamle plader
fra 80'erne. Rainbow children er efter min mening en elendig gang bræk
og kan slet ikke fange min interesse.

Sorry at jeg først fik sendt denne post som e-mail

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Morten Guldager

Dato : 22-04-04 19:46

Thu, 22 Apr 2004 at 17:19 GMT Flemming N wrote

> Musicology er ok, men bestemt ikke nær så god som hans gamle plader
> fra 80'erne. Rainbow children er efter min mening en elendig gang bræk
> og kan slet ikke fange min interesse.

Hvad er det ved den du ikke bryder dig om? Er det for meget jazz?

Jeg tror noget af det jeg godt kan lide ved Rainbow skiven at at det
ikek er manden selv der spiller samtlige instrumenter. Det gør
at der er lidt mere "spræl" i musikken.
Når det er Prince selv, eller en sequencer, der spiller bass og trommer
kan det godt blive lidt gumpe tungt.

/Morten

Fra : Flemming N.

Dato : 24-04-04 10:41

>Hvad er det ved den du ikke bryder dig om? Er det for meget jazz?

Jeg har normalt ikke problemer med jazz, men den form for kedelig
religiøs jazz kan slet ikke fange min opmærksomhed...

Mvh,

Flemming