/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
At skifte billede ved at trykke på en knap~
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 15-04-04 20:32

Hey alle superkodere...

Jeg har et problem! Jeg sidder og forsøger at lave en GUI i JAVA, men det
driller lidt. Jeg har et billede placeret på et JPanel. Dette bliver loadet
fra starten, dvs. når GUI'en loades - ingen problemer der. Problemet er når
jeg gerne vil skifte dette billede ud med et andet ved at trykke på en
JButton. Ligegyldig hvad jeg laver resulterer det i compiler fejl, og jeg er
snart løbet tør for idéer. Derfor håber jeg, at nogle herinde har en
løsning. Jeg har lige kopieret klassen ind nedenfor.

Problemet er, at den tilsyneladende kun bil have med billeder at gøre inden
i en paintComponent. Men sådan een kan ikke laves i listener-klassen. Det
virker heller i, hvis man kalder en paintComponent metode der ligger i en
anden klasse. Det giver også fejl...

Håber der findes råd for det... på forhånd tak...

// ------------------ Listener klassen ------------------
class listener implements ActionListener
{
Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
Image billede = toolkit.getImage("billede.gif");

public void actionPerformed(ActionEvent evt)
{
String command = evt.getActionCommand();

if(command.equals("OK"))
{
System.out.println("Nu skifter billedet...");
// Her vil jeg gerne have skiftet billedet...
}
}
}

--
Mvh/Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!
2 x Le Mans tilskuer - on location...



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste