Uren hud især på næsen
Fra : Niels Jensen

Dato : 28-04-01 08:54

Hej alle I kloge hoveder.

Jeg har desværre det problem, at jeg har meget uren hud... Faktisk over hele
kroppen = skuldrene, ryggen, lårene, brystkassen, ansigtet og især på min
næse... Dette resulterer jo desværre i mange bumser og på næsen mange
hudorme...

Hvad kan man gøre for at få minimeret dette problem? Altså problemet over
hele kroppen, men især på næsen, da jeg syntes det er rigtig irriterende og
grimt :(

Jeg har været til hudlæge engang for meget lang tid siden, men hans piller
(jeg kan ikke huske hvad de hed) hjalp ikke...

Kan man spise noget særligt mad, bruge nogle bestemte cremer?

I tv reklamerne viser de jo sådan nogle "tapestrimler" man sætter hen over
næsen og når man tager dem af så følger noget af skidtet med op - er disse
effektive?

Jeg så også engang i tv en blanding af, vistnok, gær og citronsaft - det
lyder jo ikke så lækkert, men måske kunne det hjælpe?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-04-01 22:10

In <9cdsvq$kb5$1@sunsite.dk> "Niels Jensen" <desvaerre@ingen.mail> writes:

> [...]

>kroppen = skuldrene, ryggen, lårene, brystkassen, ansigtet og især på min
>næse... Dette resulterer jo desværre i mange bumser og på næsen mange

Ja, det er ikke altid rart.

> [...]

>Jeg har været til hudlæge engang for meget lang tid siden, men hans piller
>(jeg kan ikke huske hvad de hed) hjalp ikke...

Maerkeligt, men det kan jo vaere laenge siden.
Der findes nogle gode piller idag, som mindsker symptomer en del, men du
skal spise den i et stykke tid ( 30dage?), foer du kan se en virkning.

>Kan man spise noget særligt mad, bruge nogle bestemte cremer?

Naeh.

>I tv reklamerne viser de jo sådan nogle "tapestrimler" man sætter hen over
>næsen og når man tager dem af så følger noget af skidtet med op - er disse
>effektive?

Nej.

>Jeg så også engang i tv en blanding af, vistnok, gær og citronsaft - det
>lyder jo ikke så lækkert, men måske kunne det hjælpe?

Nej.

Istedet for gaa op til din laege og bed om 30 stk. Tetracyklin, hvis du kan taale dem
( nogle faa procent faar maveproblemer), saa er det loesning til symptomerne, men
du skal huske at spise pillerne hver dag.
Bed evt. om at en henvisning til en speciel-laege.

Bumser skyldes at den krop udskiller en stof, som vistnok hedder terl, og som hjaelper
pattedyr der lever i vand, med at holde deres svoemmepels iorden. Nogle mennesker
udskiller mere terl end andre og derfor faar de problemer med bumser. Problemet kan ikke
loeses og er _ikke_ din skyld, men symptomerne kan behandles.

Mvh
Martin

Fra : PJ

Dato : 29-04-01 00:57

Du skal absolut tabe dig og lade være med at ryge, samt drikke kaffe og
Cola. Dernæst skal du bade noget oftere og lade være med at kradse dig med
beskidte fingre overalt. Altså ingen fed mad, men renlighed på krop og sjæl.
PJ

Niels Jensen <desvaerre@ingen.mail> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cdsvq$kb5$1@sunsite.dk...

Fra : Allan Bach

Dato : 29-04-01 02:17

Hvis du er overvægtig eller er genetisk disponeret for hjerte-kar sygdomme
er det altid en god ide at holde øje med vægten, men det har absolut intet
med acne at gøre, så du ka' ryge, drikke og æde som du vil !

Ellers kan løsningen være som nævnt i en anden mail tetracyklin, og hvis
dette ikke virker findes der et middel der hedder roacutan som er ganske
effektiv, men dog også med visse bivirkninger (og så er det også dyrt ad h.
til)

Men som sagt, så er det en opgave for en hudlæge !!

- Allan

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-04-01 08:57

In <9cflaq$kbe$1@news.inet.tele.dk> "PJ" <musca@usa.net> writes:

> [...]
>beskidte fingre overalt. Altså ingen fed mad, men renlighed på krop og sjæl.

Vroevl. Kaffe, Cola, Cigaretter etc. har ingen indflydelse paa bumser.

/Martin

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 29-04-01 09:50

> Vroevl. Kaffe, Cola, Cigaretter etc. har ingen indflydelse paa bumser.

Nu er jeg flere år ovre bumsestadiet, og en af den type mennesker der
har meget svært ved at tage på. Men hvis jeg drikker masser af cola ell.
spiser masser af slik, så får jeg bumser i panden.
Så jo, sukkerindtaget har en del med bumser at gøre, i al fald for mig.

Pia
* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Thomas Kratz

Dato : 05-05-01 10:20

Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk> skrev

> [...]
> spiser masser af slik, så får jeg bumser i panden.
> Så jo, sukkerindtaget har en del med bumser at gøre, i al fald for mig.

Det behøver ikke være sukkeret der giver udslaget. Det er, som omtalt flere
gange tidligere, aldrig blevet dokumenteret at føden har nogensomhelst
indvirkning på udviklingen af akne. Mere sandsynligt er det at du er
allergisk eller intolerant over for en eller flere ingredienser i cola eller
slik, det kunne f.eks være et eller flere farvestoffer.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz

Fra : PJ

Dato : 29-04-01 11:23

Glem ham!" Han er jo så tosseklog - spørger og svarer selv. Lad ham,æde sig
federe og få endnu flere bumser - blive mere og mere led. Så bliv ved med at
undvære vand og sæbe og æd du bare dine lede fede chips og drik dine fedende
sukkercolaer. Det er jo også klart at når du ingen piger kan få fat i p.g.a.
dit fede ulækre udseende - vil en sexuel udløsning jo heller ikke hjælpe dig
af med den urene lede hud. For mig kan du bare spørge videre og lade være
med at lytte til gode råd. Så jeg siger bare føj!

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-04-01 14:10

In <9cgpvp$non$1@news.inet.tele.dk> "PJ" <musca@usa.net> writes:

> [...]
>af med den urene lede hud. For mig kan du bare spørge videre og lade være
>med at lytte til gode råd. Så jeg siger bare føj!

*PLONK*

/Mvh
Martin M. Pedersen

Fra : Allan Bach

Dato : 30-04-01 08:54

Utroligt at man med en så åbenlysende mangel på intellektuel kapacitet rent
faktisk kan finde ud af at betjene en computer, men du fik måske hjælp ???

Fra : PJ

Dato : 30-04-01 14:14

Undskyld !!!! Han spurgte kun de "kloge hoveder" - så du selvglad professor
dr. med. Allan må jo svare manden. Så tier vi andre.
PJ.

Allan Bach <allanbach@mail.trillegaarden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cj5n1$1t9$1@sunsite.dk...