/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Mindre spam?
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 09-04-04 17:32

Hejsa

På i hvert fald den ene af mine email-adresser har jeg i den sidste tid
modtaget væsentlig mindre spam end sædvanligt - er der mindre spam i
omløb end der plejer at være?

Mvh.
/Thomas

 
 
John Frandsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : John Frandsen


Dato : 09-04-04 19:08

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.04.09.16.31.33.265723@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk...

> På i hvert fald den ene af mine email-adresser har jeg i den sidste tid
> modtaget væsentlig mindre spam end sædvanligt - er der mindre spam i
> omløb end der plejer at være?

Åh, bare du kunne smitte mig lidt
Jeg modtager spam med uformindsket styke.

Jeg har siden døgnskiftet modtaget 83 stk. på min primære adresse... Der
udover har jeg et VÆLD af spam på mine sekundære adresser - men dem checker
jeg ikke dagligt

Mvh John



Calle. (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 09-04-04 19:22

John Frandsen wrote:
> "Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:pan.2004.04.09.16.31.33.265723@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk...
>
>> På i hvert fald den ene af mine email-adresser har jeg i den sidste
>> tid modtaget væsentlig mindre spam end sædvanligt - er der mindre
>> spam i omløb end der plejer at være?
>
> Åh, bare du kunne smitte mig lidt
> Jeg modtager spam med uformindsket styke.
>
> Jeg har siden døgnskiftet modtaget 83 stk. på min primære adresse...
> Der udover har jeg et VÆLD af spam på mine sekundære adresser - men
> dem checker jeg ikke dagligt
>
> Mvh John

installer www.spampal.org, så mærker i dem ikke mere

--
Calle.



Martin Johansen [600~ (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-04-04 20:17

On Fri, 09 Apr 2004 20:22:16 +0200, Calle. wrote:

> installer www.spampal.org, så mærker i dem ikke mere

Det kunne være dejligt - men jeg kan ikke finde den til mit OS. Ved du om
den laves til Linux?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas Lindgaard (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 09-04-04 21:58

On Fri, 09 Apr 2004 21:16:38 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

>> installer www.spampal.org, så mærker i dem ikke mere
>
> Det kunne være dejligt - men jeg kan ikke finde den til mit OS. Ved du om
> den laves til Linux?

Nej, installer Popfile - den er lækker :)

Min har vel efterhånden klassificeret 400 mails og ud af de sidste 194
har den lavet een fejl (en spam klassificeret som rigtig mail) ~ 99.48%
accuracy!!!

.... og det kører på alle platforme hvor man kan få Perl op og køre.

Mvh.
/Thomas

PS.
Dette indlæg var blot ment som første skud i en
jeg-har-vel-nok-det-bedste-antispamprogram-krig :)

Martin Johansen [600~ (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 09-04-04 22:03

On Fri, 09 Apr 2004 22:57:38 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Nej, installer Popfile - den er lækker :)

Lyder godt! Link?

> Min har vel efterhånden klassificeret 400 mails og ud af de sidste 194
> har den lavet een fejl (en spam klassificeret som rigtig mail) ~ 99.48%
> accuracy!!!
>
> ... og det kører på alle platforme hvor man kan få Perl op og køre.

Lyder nice

> Dette indlæg var blot ment som første skud i en
> jeg-har-vel-nok-det-bedste-antispamprogram-krig :)

Sådan virker det ikke på mig - jeg søger bare et anti-spam system som
er crossplatform istedet for alt det Windows-only fis...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Thomas Lindgaard (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 09-04-04 22:08

On Fri, 09 Apr 2004 23:02:43 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Lyder nice

Hmm - jaeh - det er godt nok lige knap så nice som først beskrevet...
jeg har lige opdaget at den havde lavet en fejl mere, så nu er jeg nede
på 98.96% i accuracy c;)

Mvh.
/Thomas

Thomas Lindgaard (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 09-04-04 22:09

On Fri, 09 Apr 2004 23:02:43 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Lyder godt! Link?

Ups den så jeg ikke i første omgang...

http://popfile.sourceforge.net/

Mvh.
/Thomas

Martin Johansen [600~ (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-04-04 07:31

On Fri, 09 Apr 2004 23:08:49 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> On Fri, 09 Apr 2004 23:02:43 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:
>
>> Lyder godt! Link?
>
> Ups den så jeg ikke i første omgang...
>
> http://popfile.sourceforge.net/

Kanon tak for det Thomas!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


John Frandsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : John Frandsen


Dato : 10-04-04 08:56


"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.04.09.20.54.23.28107@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk...

> PS.
> Dette indlæg var blot ment som første skud i en
> jeg-har-vel-nok-det-bedste-antispamprogram-krig :)

KRIIIIIIIIIIIIIG

Jeg har netop købt SpamFighter efter at have haft den på prøve i længere
tid - og den er go'!!

Mvh John



Peter G (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 10-04-04 13:44

John Frandsen skrev:

>> PS.
>> Dette indlæg var blot ment som første skud i en
>> jeg-har-vel-nok-det-bedste-antispamprogram-krig :)
>
> KRIIIIIIIIIIIIIG

DNSBL-orienterede Spampal med diverse plugins (DCC (mod bulk mai), HTML-
Modify (mod HTML, off-site images, exploits m.m.), et MEGET omfattende
Regexp-filter samt URLbody (DNSBL på IP i body)) serielt forbundet med K9-
bayesian og samlet scoring i emailklienten baseret på delresultaterne.

Så er jeg godt sikret mod både falske positive og spam generelt.

--
Regards, Peter.
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.
"Fuck yo couch, nigger." - "Rick James"

Thomas Lindgaard (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 10-04-04 21:21

On Sat, 10 Apr 2004 12:43:40 +0000, Peter G wrote:

> DNSBL-orienterede Spampal med diverse plugins (DCC (mod bulk mai), HTML-
> Modify (mod HTML, off-site images, exploits m.m.), et MEGET omfattende
> Regexp-filter samt URLbody (DNSBL på IP i body)) serielt forbundet med K9-
> bayesian og samlet scoring i emailklienten baseret på delresultaterne.
>
> Så er jeg godt sikret mod både falske positive og spam generelt.

Hehe - kræver det ikke næsten en separat spam-filtrerings-server? :)

/Thomas

Peter G (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 10-04-04 22:28

Thomas Lindgaard skrev:

>> [..] bayesian og samlet scoring i emailklienten baseret
>> på delresultaterne.
>>
>> Så er jeg godt sikret mod både falske positive og spam generelt.
>
> Hehe - kræver det ikke næsten en separat spam-filtrerings-server? :)
>
> /Thomas

Det tager lidt tid (vægtet regexp-plugin) at underøge mails på min gamle,
men trofaste, maskine. Men det er det værd.

Først kompenseres for hvidlisting. Hvidlistede mails trækker værdi fra i
den endelige spamscore.

Hvis både K9 og Spampal (med akkumuleret score for delplugins) mener at det
er en spam, er det _meget, meget, meget_ sandsynligt en spam. Hvis jeg
nogensinde får en falsk positiv på på denne konto, skal der ske drastisk
fintuning.

Hvis B9 melder pas og min samlede Spampal-scoring melder spam, er det
meget, meget sandsynligt en spam. Dette kræver nemlig at minimum to
kombinationer af plugins/DNSBL er positive.

Hvis B9 melder spam og Spampal melder pas, er vi nede på alm. bayesian af
en relativ unik ikke-HTML, ikke-DNSBL, ikke-regex'et mail og så er det
blot et spørgsmål om hvor godt det bayesianske filter er trænet.

--
Regards, Peter.
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Frodo Nifinger (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 24-04-04 16:58


"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:Xns94C7EEE012975PetersmaerkeligeIDTo@62.243.74.163...
> Thomas Lindgaard skrev:
>
> >> [..] bayesian og samlet scoring i emailklienten baseret
> >> på delresultaterne.
> >>

>
> Det tager lidt tid (vægtet regexp-plugin) at underøge mails på min gamle,
> men trofaste, maskine. Men det er det værd.
>
> Først kompenseres for hvidlisting. Hvidlistede mails trækker værdi fra i
> den endelige spamscore.
>
> Hvis både K9 og Spampal (med akkumuleret score for delplugins) mener at
det
> er en spam, er det _meget, meget, meget_ sandsynligt en spam. Hvis jeg
> nogensinde får en falsk positiv på på denne konto, skal der ske drastisk
> fintuning.
>
> Hvis B9 melder pas og min samlede Spampal-scoring melder spam, er det
> meget, meget sandsynligt en spam. Dette kræver nemlig at minimum to
> kombinationer af plugins/DNSBL er positive.
>
> Hvis B9 melder spam og Spampal melder pas, er vi nede på alm. bayesian af
> en relativ unik ikke-HTML, ikke-DNSBL, ikke-regex'et mail og så er det
> blot et spørgsmål om hvor godt det bayesianske filter er trænet.
>
Nu vi snakker om Spam Pal, så har jeg en lille ting, der undrer mig meget.
Jeg var syg og træt af Spamfighter, så da jeg hørte om Spam Pal, strøg
Spamfighter ud, og ind kom Spam Pal og K9 Baysian filter på min
hovedmaskine.
Og den er bare brutal. Intet, jeg siger intet, er endnu sluppet forbi
endnu med default settings. Til gengæld har jeg måttet whiteliste en del.
Men nu efter ca 3 uger er den faktisk noget nær perfekt.
Og derfor skulle Spam Pal da også ind på min bærbare. Det er så en gammel
Win98 maskine med OE 6,0.
Men på den fejler Spam Pal på ca. en fjerdedel. Jeg har strammet op alle de
steder, jeg kan og har hentet flere plugins. Jeg har trænet Baysian filteret
flere gange, men den fejler stadig. Jeg har også måttet whiteliste mine
nyhedsbreve her, men der slipper stadig en del spam forbi.

Og her er mit spørgsmål:
Hvorfor hulen slipper Spam Pal spam forbi på min bærbare selv med strammede
settings og flere plugins, mens den anden maskine kører med default setting
og bare K9 Baysian filter, og den tager alt?

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Peter G (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-04-04 00:23

Frodo Nifinger skrev:

> Og her er mit sp›rgsm†l:
> Hvorfor hulen slipper Spam Pal spam forbi p† min b‘rbare selv med
> strammede settings og flere plugins, mens den anden maskine k›rer med
> default setting og bare K9 Baysian filter, og den tager alt?

Aner det ikke.
Hvilken version af bayesian plugin kører du med?
Hvad siger logfilen for bayesian?
Hvad siger logfilen for selve Spampal?


--
Regards, Peter.
Toppost[s|ers] and other annoying elements will be killfiled in silence.
Górecki, Henryk [Symphony No. 3 Opus 36 " Symphony Of Sorrowful Songs"] - I
Lento - Sostenuto Tranquillo Ma Cantabile

Kåre Nejmann (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 10-04-04 16:33

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Nej, installer Popfile - den er lækker :)
Helt enig. Den vil jeg også gerne anbefale.

>Min har vel efterhånden klassificeret 400 mails og ud af de sidste 194
>har den lavet een fejl
Her er statistikken ikke helt så god: Af 2982 mails er fire spammails
sluppet ind i min indbakke, og én 'god' mail kom i spam-spanden.

Nu mangler jeg bare et system, så jeg kan hente post med min palm
eller fra en browser EFTER filtreringen. Det kan være jeg skal sætte
en (linux) computer op med pop-henter, popfile og nogen
server-deamons. Er der nogen der kender til en god Howto om det?

--
mvh. Kåre

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste