Oksegrydesteg
Fra : /Ole

Dato : 25-03-04 23:03

Jeg har idag købt en oksegrydesteg. Er der noget der har et forslag til en
måde at tilberede den lidt lækkert på, eller for den sags skyld bare hvordan
man tilbereder en sådan.

Jeg har lavet mange stege i mit liv, men aldrig grydestege.

Tilbehøret til bliver en lækker rødvinssovs lavet på en rodfrugts-/oksefond
og kartoffelmos med masser af frisk basilikum, hvidløg og muskatnød, desuden
også grønne bønner.

/Ole

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-03-04 23:20

"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har idag købt en oksegrydesteg. Er der noget der har et forslag til en
> måde at tilberede den lidt lækkert på, eller for den sags skyld bare
hvordan
> man tilbereder en sådan.

Nu kan en grydesteg være mange ting - men jeg går ud fra, det er tykkam
eller bov?

Du bruner en klat smør (+evt. lidt olie - det gør det lidt nemmere at styre)
i en tykbundet gryde (helst stegegryde). Når smørret er bruset af, lægger du
kødet ned og lader det blive pænt brunt på alle sider - pas på, smørret ikke
bliver sort.
Når kødet er brunt, krydrer du med salt og peber og hælder en lille smule
vand ved - ikke for meget, det skal ikke koge, kun simre.
Læg låg på og skru helt ned.
Stegetiden afhænger af stegens tykkelse - står det ikke på pakken?

Uhmm - det lyder lækkert!
God appetit.

Hilsen Inger