Diskusprolaps - fys.behandlet?
Fra : Sørensen

Dato : 25-03-04 22:32

Vi har i tidligere tråd snakket om for eller imod operation for
diskusprolaps - og jeg overvejer stadig.
Men jeg mangler at få nogle udsagn fra nogen, som har valgt fysioterapi i
stedet for operation - svar på spørgsmål som, hvor lang tid tager det (i
forhold til operation som du normalt skulle være ovre efter 8 uger, hvis alt
går vel)? Og hvilken form for fysioterapi - er det kun McKenzie vi snakker
om, eller har andre kommet over det ved hjælp af kiropraktor? Har vi nogen
"på linien" her, som har personlige heldige erfaringer med disse metoder?
m.v.h. Sam

Fra : M. Jørgensen

Dato : 26-03-04 07:37

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "på linien" her, som har personlige heldige erfaringer med disse metoder?

Min egen erfaring! Jeg fik en discosprolaps som 24 årig.
den fik jeg behandlet hos en ganske almindelig fysioteapeut, det var
intensiv behandling hver dag i 3 uger, hvor jeg bagefter var sengeliggende.
Det gik så godt i 4 år, hvorefter jeg i forbindelse med en graviditet tog
over 30 kg. på, det kunne ryggen ikke tåle, og jeg fik en ny discosprolaps,
men den sad så uheldigt at jeg ikke kunne holde på vandet, så jeg blev
opereret akut !
I dag har jeg stadig ind imellem problemer med ryggen, men har fået at vide
at det skyldtes at jeg desværre danner meget arvæv.
Med hensyn til kiropraktorer, så ved jeg fra venner og bekendte at de ikke
er så gode til prolapser, men mere iskias o.s.v.
Mvh. Marianne

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 26-03-04 09:00

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message news:<40634fbc$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> "på linien" her, som har personlige heldige erfaringer med disse metoder?

Min gemal har fået kiropraktorbehandling (+ træning) mod diskusprolaps
i stedet for operation. Det tog omtrentlig et halvt år inden han var
nogenlunde smertefri, men der er mange faktorer der spiller ind på
tidshorisonten.
Han laver forebyggende rygøvelser næsten dagligt men det er vel også
at foretrække frem for kun 50% chance for vellykket operation samt
erklæringen om at det er på eget ansvar?
Hvis du vil høre nærmere er du velkommen til at kontakte mig. Du kan
evt. maile dit telefonnummer - så skal jeg få ham til at ringe dig op.

Mvh
Lone

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 09:57

> [...]
> "på linien" her, som har personlige heldige erfaringer med disse metoder?

Hej Sam

Operation skulle være godt nok,efter hvad nogen siger.Jeg har selv haft en
Diskuprolaps,hvor jeg fik prøvet alt...Fysioteapeut hvo´r jeg fik
massage..stræk,intet hjalp.Der efter fik jeg indeprøjtninger,hvad der heller
ikke hjalp.Mit ben blev følelsesløs.Lægen mente ikke jeg fik følelsen
tilbage i benet.Da jeg til sidst ikke kunne holde de smerter ud mere,
opsøgte jeg en Kiroprakter.Det skulle jeg have gjort noget før.Efter en del
behandlinger var smerterne væk.Følelsen i benet kom tilbage.
Hilsen
AM