|
| Area51 lav rpm efter udstødningsskift Fra : Allan F. Hermansen |
Dato : 25-03-04 00:02 |
|
Hey!
For nogle måneder siden fik jeg skiftet udstødningen på min Aprilia
Area 51 fra den originale til en uoriginal (hedder vist Sito).
Derefter fik den det problem, at den starter ud i høj rpm, som
derefter daler meget hurtigt til en meget lav rpm. Den kan få
problemer med at klare en bakke.
Min første tanke er, at jeg vil skifte den uoriginale udstødning ud
med en original. Men så tænkte jeg på, om det er her, problemet
ligger. Kan der være andre årsager? Det burde ikke være slidte ruller,
da de ikke er så gamle, og da problemet opstod nøjagtigt samtidig med
skift af udstødning.
Har en udstødning virkelig så stor effekt, at den kan ændre en motors
rpm? Her gik jeg og troede, at den bare skulle sørge for udstødningen
fra motoren.
De venligste hilsener
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547
| |
Anders Jensen (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Anders Jensen |
Dato : 25-03-04 01:38 |
|
Da jeg fik skiftet min, fra den originale til en Gianelli fulgte der en ny
fjeder med til koblingen. Måske er det det.
MVH Anders AREA51 33000 Km
"Allan F. Hermansen" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0k44605tsvhm2d8ne76qru1t22f6u1nbcm@4ax.com...
> Hey!
>
> For nogle måneder siden fik jeg skiftet udstødningen på min Aprilia
> Area 51 fra den originale til en uoriginal (hedder vist Sito).
> Derefter fik den det problem, at den starter ud i høj rpm, som
> derefter daler meget hurtigt til en meget lav rpm. Den kan få
> problemer med at klare en bakke.
>
> Min første tanke er, at jeg vil skifte den uoriginale udstødning ud
> med en original. Men så tænkte jeg på, om det er her, problemet
> ligger. Kan der være andre årsager? Det burde ikke være slidte ruller,
> da de ikke er så gamle, og da problemet opstod nøjagtigt samtidig med
> skift af udstødning.
>
> Har en udstødning virkelig så stor effekt, at den kan ændre en motors
> rpm? Her gik jeg og troede, at den bare skulle sørge for udstødningen
> fra motoren.
>
> De venligste hilsener
>
> Allan
> --
> E-mail: quincy_md@hotmail.com
> ICQ#: 15883547
| |
RpR (25-03-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 25-03-04 06:53 |
|
> Har en udstødning virkelig så stor effekt, at den kan ændre en motors
> rpm? Her gik jeg og troede, at den bare skulle sørge for udstødningen
> fra motoren.
En udstødning har MEGET at sige på en 2-takter.
Og du får nok ikke meget ringere potte end Sito'en du har monteret. Den org.
kører noget bedre.
Selv en billig Next fra T. Hansen kører betydeligt bedre (også end org.).
Uanset hvad så skal du i de fleste tilfælde have indstillet varioen med
andre ruller der passer til det nye område som motoren arbejder i. Next'en
tar en smule flere omdrejninger end org. potten.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Allan F. Hermansen (25-03-2004)
| Kommentar Fra : Allan F. Hermansen |
Dato : 25-03-04 21:25 |
|
>> Har en udstødning virkelig så stor effekt, at den kan ændre en motors
>> rpm? Her gik jeg og troede, at den bare skulle sørge for udstødningen
>> fra motoren.
>En udstødning har MEGET at sige på en 2-takter.
>Og du får nok ikke meget ringere potte end Sito'en du har monteret. Den org.
>kører noget bedre.
>Selv en billig Next fra T. Hansen kører betydeligt bedre (også end org.).
>Uanset hvad så skal du i de fleste tilfælde have indstillet varioen med
>andre ruller der passer til det nye område som motoren arbejder i. Next'en
>tar en smule flere omdrejninger end org. potten.
Jeg takker mange gange for svarene. Jeg bestiller nok en original
potte og får en kammerat til at montere den.
De venligste hilsener
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547
| |
|
|