Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
err. 99 ved brug af kortlæser
Fra : fam. Ager

Dato : 24-03-04 22:05

hej ng...

når jeg har brugt min kortlæser og overført billeder til pc og sætter kortet
tilbage i kameraet,kommer der hvergang en fejlmeddelse err 99....(kamera eos
300d)

selve fejlmeddelsen er beskriveret i manual som: anden fejl, tag batteriet
ud og sæt igen....
MEN, fejlen bliver ved.taget et par billeder også igen......

bruger jeg mit usb-kabel, ingen problemer....

øh--nogen der har prøvet noget ligende?????
eller nogen foreslag???

torben

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-03-04 22:45

> [...]
>
> bruger jeg mit usb-kabel, ingen problemer....
>
> øh--nogen der har prøvet noget ligende?????

Det lyder som om du gør andet end blot at kopiere billederne, men jeg går ud
fra at du ikke formatterer kortet i læseren.
Derfor får jeg en mistanke om at kameraet måske ikke kan li' at billederne
forsvinder fra mapperne fra kortet.
Prøv kun at kopierer billederne via kortlæseren og slet dem i kameraet -
alternativt formattere kortet i kameraet.
Formatering i kameraet kan også meget vel hjælpe på dine problemer. Hvis du
kører XP kan der komme en fil på kortet, hvis du ser billederne på kortet
som thumbnails i stifinderen - måske dette er problemet.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : fam. Ager

Dato : 25-03-04 06:56

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om du gør andet end blot at kopiere billederne, men jeg går
ud
> fra at du ikke formatterer kortet i læseren.

jeg bruger psh cs, jeg åbner filer derfter åben også vælger jeg det drev som
kortlæseren har også åbner jeg billederne i psh...derefter save jeg dem...

alternativt formattere kortet i kameraet.

jeg har prøvet mange ting, også at formatere kortet, selvfølgelig i
kameraet..

Hvis du
> kører XP kan der komme en fil på kortet, hvis du ser billederne på kortet
> som thumbnails i stifinderen - måske dette er problemet.

jep, jeg kører xp...
men hvordan lægger andre deres billeder ind?
kopier i bare hele moluviten ind og derefter sorterer???

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-03-04 07:01

In article <c3ts9d$2vgg$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:

> [...]
>
> jep, jeg kører xp...
> men hvordan lægger andre deres billeder ind?
> kopier i bare hele moluviten ind og derefter sorterer???

Som hovedregel ja. Det er derfor USB2 er rart.

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 25-03-04 12:14

On Thu, 25 Mar 2004 06:56:15 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>men hvordan lægger andre deres billeder ind?
>kopier i bare hele moluviten ind og derefter sorterer???

Torben, Jeg kører Xp og min kortlæser er hele tiden tilsluttet i en
USB port. Når jeg går til "My computer" findes den som F: (Removable
disk).

Så snart jeg sætter mit kort (fra f.eks. 10D) i kortlæseren viser den
en folder, der hedder DCIM. Hvis du dobbeltklikker på den får du næste
niveau med to foldere: CANONMSC og f.eks. 108CANON. Klik på den sidste
og du får en liste over alle de billeder, der er på kortet, f.eks. med
navnet IMG_823.jpeg.

Du overfører disse billeder til din PC og kontrollerer, at de er
korrekt overført, inden du sletter billederne på kortet. Det sker
nemmest ved at "trække" alle filerne over til en folder på din hard
disk på en gang.

Kortet kan derefter bruges igen uden videre. Men mange - også her i
gruppen - anbefaler, at du formatterer dit kort i kameraet hver gang.
Det er sikkert den bedste og mest sikre løsning.

Men du behøver ikke at gøre det. Du har sikkert ikke formatteret dine
floppies hver gange du har kopieret nye filer til disken.

Johannes

Fra : fam. Ager

Dato : 25-03-04 08:04

hej ng...

har nu prøvet alle mulige løsninger,kopiere m.m. i totalcomander ja alle
mulighedder....Men der bliver ved med disse fejl meldinger......
Så sætter jeg usb-kabel til også er alle problemer væk......øhhhhh hvad sker
der??
´
ligefør jeg leverer kortlæsere tilbage,helt ny købt igår...tror jeg prøver
at se om de vil tage den retur....

Tror i at det er xp der laver vrøvl??

torben

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 25-03-04 12:18

On Thu, 25 Mar 2004 08:04:25 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Tror i at det er xp der laver vrøvl??

Nej, det virker fint her.

Har du installeret din kortlæser korrekt?

Når du sætter kortlæseren i en USB port, skal du derefter genstarte
din PC. Den skulle gerne opdage, at der er indsat nyt hardware. XP vil
derefter bede dig om at installere den tilhørende software. (Det
findes måske allerede, ellers er det på XP disken).

Dernæst skulle kortlæseren optræde som en removable disk, se mit
tidligere brev.

Johannes

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-03-04 17:16

> [...]
> ´
> ligefør jeg leverer kortlæsere tilbage,helt ny købt igår...tror jeg prøver

Nej - jeg tror din korlæser er noget skrammel !
Skynd dig ned og byt den - eller måske bedre; pengene retur
og købe et andet mærke.
--
Mvh

Fra : fam. Ager

Dato : 25-03-04 21:04

Fra : fam. Ager

Dato : 25-03-04 21:05

hej ng...

jeg fik pengene retur, hvilket mærke kan anbefales...Denne var fra
scandisk...

torben