Bootable cd i 10.3?
Fra : thomas t

Dato : 24-03-04 21:59

Når jeg søger på nettet, ser det ud til at det i Panther indtil videre ikke
kan lade sig gøre at lave en bootable cd (med fx discWarrior, Norton,
TechTool).

Passer det?

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-03-04 02:28

In dk.edb.mac, spam.tomcat@pc.dk wrote:

> Når jeg søger på nettet, ser det ud til at det i Panther indtil videre ikke
> kan lade sig gøre at lave en bootable cd (med fx discWarrior, Norton,
> TechTool).

Det kan godt passe, men det er lykkedes mig at lave en Boot CD med blot
OS X på. Der har du Apples diskværktøj, samt unix-værktøjet fsck, de
har været rigeligt til mit behøv.

Jeg har ikke prøvet at smide andre programmer på, så det kan være det
kan lade sig gøre.

Jeg har brugt et FreeWare-program der hedder BootCD, du kan finde det på
<http://macupdate.com/>.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Dyslexics retyping hosts file on servers

Fra : Morten

Dato : 25-03-04 02:56

Jonas Voss <hexley@spymac.com> wrote:

> Jeg har brugt et FreeWare-program der hedder BootCD, du kan finde det på
> <http://macupdate.com/>.

bootcd duer ikke på 10.3, men med mindre man har en G5 kan man fint
klare sig med en 10.2x CD.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : msc

Dato : 25-03-04 16:09

Morten wrote:

> bootcd duer ikke på 10.3, men med mindre man har en G5 kan man fint
> klare sig med en 10.2x CD.

Hvorfor ikke bare bruge det indbyggede "Disk Utility" fra "Utilities" -
der kan du brænde en bootcd.

Jeg har gjort det et par gange - så kun gode erfaringer herfra!

/msc

Fra : Morten

Dato : 25-03-04 20:20

msc <spam@dotcph.dk> wrote:

> Jeg har gjort det et par gange - så kun gode erfaringer herfra!

kan den konstruere en boot CD osse? eller bruger du den bare til at
kopiere en CD med?

Fra : thomas t

Dato : 25-03-04 21:50

Morten at spam@reippuert.dk:

> kan den konstruere en boot CD osse?

Jeg kan ialfald ikke boote fra dem, jeg laver I DiskUtility (i osX 10.3.3).

Fra : msc

Dato : 25-03-04 22:41

Morten wrote:

> kan den konstruere en boot CD osse? eller bruger du den bare til at
> kopiere en CD med?

Ja, det kan man.

Se evt. dette

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040215004629304

/msc

Fra : Morten

Dato : 25-03-04 23:32

msc <spam@dotcph.dk> wrote:

> Ja, det kan man.

> Se evt. dette

> http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040215004629304

vi snakker ikkke om det samme. Selvfølgelig kan den lave en bootbar
CD, men den kan ikke konstruere en ud fra din OSX installation.

- eller kan du lige lave mig en bootbar 10.33 CD med Finder, Terminal,
DiskWarrior, DiskVærktøj og de gængse BSD programmer med den funktion?

næppe... det er det programmet bootCD kan fra 10.2x installationer -
det er både smart og anvendeligt.