Hollandske retter?
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-03-04 20:14

I vores lille hyggelige madklub er temaet for næste samling hollandsk mad.
Her er jeg fuldkommen blank, det eneste hollandske jeg kan komme i tanke
om er Gouda og så reijstaffel, der jo ret beset er indonesisk.

Jeg efterlyser hermed nogle gode forslag - vi laver gerne flere små
retter

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-03-04 20:27

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> om er Gouda og så reijstaffel, der jo ret beset er indonesisk.
>
> Jeg efterlyser hermed nogle gode forslag - vi laver gerne flere små

Prøv den her side:

http://www.godutch.com/windmill/recipes.asp?id=all&hist=2

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-03-04 20:32

> Prøv den her side:
>
> http://www.godutch.com/windmill/recipes.asp?id=all&hist=2

Den her f.eks.
http://www.godutch.com/windmill/recipeItem.asp?id=70

Peach chicken in mustard sauce

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-03-04 08:19

"Martin Andersen" <15andersen_removethis_@telia.com> writes:

>Den her f.eks.
>http://www.godutch.com/windmill/recipeItem.asp?id=70

Linksne virker desværre ikke.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-03-04 09:12

Frank Løkkegaard writes:
>Linksne virker desværre ikke.

Nå, det lykkedes mig heldigvis at finde frem til siderne - Googles cache
er fremragende!

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-03-04 12:29

Frank> I vores lille hyggelige madklub er temaet for næste samling hollandsk mad.
Frank> Her er jeg fuldkommen blank, det eneste hollandske jeg kan komme i tanke
Frank> om er Gouda og så reijstaffel, der jo ret beset er indonesisk.

Frank> Jeg efterlyser hermed nogle gode forslag - vi laver gerne flere små
Frank> retter

Matjes, friske næsten rå sild.

Det er måske lidt tidligt, men hvide aparges med æg og skinke med smør.

Ærtesuppe.

Stamppot.

Pomfritter.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-03-04 13:17

elgaard@diku.dk (Niels Elgaard Larsen) writes:
>Matjes, friske næsten rå sild.
>
>Det er måske lidt tidligt, men hvide aparges med æg og skinke med smør.
>
>Ærtesuppe.
>
>Stamppot.
>
>Pomfritter.

Takker mange gange.

Vi valgte nogle Slavinken, der er ruller lavet af en blanding af hakket
okse og svinekød, omviklet med bacon og en kylling stegt med sennepsauce
og ferskener. I stdet for dessert serverede vi Gouda, Primadonna og en
hollangs gedeost - som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.

Dine forslag ryger ned i inspirationsmappen.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11
Jeg skælver for mit land, når jeg tænker på, at Gud er retfærdig. Thomas
Jefferson