Jaguar eller Panther på 500mhz ibook?
Fra : Michael Petersen

Dato : 23-03-04 15:06

Som nævnt i anden tråd har jeg lige fået mig en ibook G3, 500 mhz med
384 mb ram. Lige nu kører den Jaguar og det spiller fint, men jeg er i
tvivl om det vil være en god idé at smide Pantheren på den? Den er mest
tænkt til trådløs surf, lidt Word, lidt mail mv. Altså ingen tunge
opgaver. Spørgsmålet er om det vil gavne den at få 10.3.3 eller jeg bare
skal lade den køre videre på 10.2.8.

mvh, Michael

Fra : Tom

Dato : 23-03-04 15:20

Stort set uden at ane en meter, tror jeg at jo nyere styre OS er, jo bedre
kører maskinen.
Men det kan jo være at der er andre som vil dementere det..
Selv gik jeg også fra JAG til Panther.. Og det var til det bedre..
( brugerfladen er hurtigerer)

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-03-04 15:45

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Men det kan jo være at der er andre som vil dementere det..
> Selv gik jeg også fra JAG til Panther.. Og det var til det bedre..

Ja, men jeg har også allerede Panther på en anden m, men jeg forestiller
mig at den er 'tungere' at køre

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-03-04 17:07

Michael Petersen wrote:

> Ja, men jeg har også allerede Panther på en anden m, men jeg forestiller
> mig at den er 'tungere' at køre

Slet ikke! At installere Panther var i hvert fald godt for min 600 MHz
iBook. Det går generelt mere tjept ift. Jaguar, omend ikke vanvittigt
hurtigt

mvh Jesper

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-03-04 17:18

Jesper Møller-Fink <jmfinkFALSK@mac.com> wrote:

> Slet ikke! At installere Panther var i hvert fald godt for min 600 MHz
> iBook. Det går generelt mere tjept ift. Jaguar, omend ikke vanvittigt
> hurtigt
>
> mvh Jesper

Men bushastigheden på 600 mhz modellen er nemlig 100 mhz mod 66 mhz på
den tidligere model som jeg har. Jeg tror det gør den noget sløvere end
din.

mvh, Michael

Fra : Morten

Dato : 23-03-04 17:01

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Ja, men jeg har også allerede Panther på en anden m, men jeg forestiller
> mig at den er 'tungere' at køre

det er den ikke, tværtom. Apple har skruet kraftigt ned for brugen af
transperans og fps i menuernes animationer under Panther. Med Panther
vil din iBog blive lettet for den tungeste byrde: den grafikse
brugerflade uden Quartz Extreeme.

smid du roligt Panther på den, du vil osse glædes over en masse små
nyttige detaljer.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).