TV-kabel til ibook?
Fra : Michael Petersen

Dato : 23-03-04 15:06

Jeg har lige købt mig en brugt ibook - den der hedder dual usb 500 mhz
(det var vist den første af de helt hvide). Den har en
mini-VGA/Composite A/V udgang, men jeg er i tvivl om hvilken adapter jeg
skal bruge hvis jeg vil have den på et fjernsyn for at se eks. en dvd.

I Applestoren har de både et 'AV Cable - iBook' og en 'Apple Video
Adapter' - jeg kan ikke helt finde ud af om forskellen bare er at den
ene giver signalet i et alm. videostik (det gule 'phonostik') og den
anden giver et S-video stik - eller om sidstnævnte ikke duer til min
model, der står nemlig: 'Requires iBook without an external reset
button'. (synes ikke jeg kan finde en sådan)

Nogen der lige kan skære igennem?

Mvh, Michael

Fra : Thomas (8260)

Dato : 24-03-04 14:13

Halløjsa

Jeg har en iBook G3 500 MHz "dual usb".

Der anvender jeg et kabel som sættes i "lyd ud" på maskinen. I den anden
ende findes så lyd (højre+venstre) samt video. Kontakten med tv'et opnår
jeg ved at sætte de tre "ender" fra kablet i SCART stik.

Reset-knap?
På min maskine sidder den lige ved siden af "lyd ud" på maskinens
venstre side, og øverst til højre for lyd-udgangen. Den er på størrelse
med enden af en blyant.

Håber det hjalp.

Thomas