Endnu et par ? om flødekartofler
Fra : My

Dato : 23-03-04 07:19

I aften skal vi have hamburgryg med flødekartofler og grønt. UHMMMM

1. Jeg vil lige høre om jeg kan gøre flødekartoflerne klar 3-4 time før,
altså ligge dem i fadet med fløden osv?

2.Jeg vil gerne have hvidløgssmag deri også, men har ikke lige fået købt
nogle hvidløg, kan jeg bruge hvidløgssalt i stedet for alm. salt imellem
lagene? Vil det ikke give den hvidløgssmag?

På forhånd tak

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-04 07:40

"My" <My@snydemail> wrote in message

> 2.Jeg vil gerne have hvidløgssmag deri også, men har ikke lige fået købt
> nogle hvidløg,

Hvad forhindrer dig i at købe lidt frisk hvidløg i løbet af dagen i dag?

> kan jeg bruge hvidløgssalt i stedet for alm. salt imellem
> lagene?

Jada, og smagen bliver derefter...

> Vil det ikke give den hvidløgssmag?

Det vil give smagen af hvidløgssalt. Gør dig selv og dine medspisende dén
tjenste at bruge de ekstra 10 minutter det tager at handle hvidløg ind og
klargøre dem.

--
-Jens B.

Fra : My

Dato : 23-03-04 08:46

Okay....Det er bare fordi jeg bor "ude hvor kragerne vender" *GG* Men det
skal ikke gå ud over den gode smag, så jo...jeg får fat i nogle friske
hvidløg.

Tak for hjælpen *SS*

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-03-04 09:38

"My" <My@snydemail> skrev i en meddelelse
> I aften skal vi have hamburgryg med flødekartofler og grønt. UHMMMM
>
> 1. Jeg vil lige høre om jeg kan gøre flødekartoflerne klar 3-4 time før,
> altså ligge dem i fadet med fløden osv?

Du risikerer, at kartoflerne bliver brune og trælse, hvis de står så længe i
rå tilstand.
Jeg ville bage dem 3/4 færdige og så give dem den sidste fjerdedel lige før
spisetid.

Hvidløg eller salt vil jeg ikke forholde mig til - jeg synes ikke nogen af
delene hører hjemme i sammenhængen.
Men det er jo smag og behag.

Hilsen Inger

Fra : MAndersen

Dato : 24-03-04 09:49

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rå tilstand.
> Jeg ville bage dem 3/4 færdige og så give dem den sidste fjerdedel lige

Enig - og så kan kartofler og væde stå og trække ekstra smag. Jeg synes de
smager bedst, hvis de er genopvarmet.

MAndersen

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 23-03-04 21:08

On Tue, 23 Mar 2004 07:18:38 +0100, "My" <My@snydemail> wrote:

>2.Jeg vil gerne have hvidløgssmag deri også, men har ikke lige fået købt
>nogle hvidløg, kan jeg bruge hvidløgssalt i stedet for alm. salt imellem
>lagene? Vil det ikke give den hvidløgssmag?

Som en anden i tråden skriver er det milevid forskel på smagen af
disse to ingredienser. Selv bruger jeg med fornøjelse hvidløg og ofte
også soltørrede tomater.

Min svigermor laver nogle vidunderlige flødekartofler med
hvidløgspeber, men med hvidløgssalt har jeg endnu ikke smagt dem.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau