DVD koder
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-03-04 18:13

Jeg tager en DVD og lægger den i drevet. Jeg vil lave en kopi som et
image til harddisken for senere afspilning.

Jeg bruger enten Apples Diskværktøj eller Roxio Toast Titanium 5.2.1.

I begge tilfælde forlager resultatet (altså det mountede diskvolume) før
afspilning, at jeg ændrer områdekode fra områdekode 1 til områdekode 2.

(Underligt nok for jeg bruger jo slet ikke drevet?)

Det er jo noget ged for jeg kan kun ændre det 5 gange står der.

Spørgsmålet er om det overhovedet er det interne drevs områdekode den
vil ændre på eller om det bare er det "virtuelle" drev i kraft af det
mountede volumen, den vil ændre på?

Nogen erfaringer jeg kan trække på?

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-03-04 14:48

Fra : Jesper

Dato : 22-03-04 17:20

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er om det overhovedet er det interne drevs områdekode den
> vil ændre på eller om det bare er det "virtuelle" drev i kraft af det

Du skulle nok kigge nærmere på MacTheRipper, den kan omgå regionskoderne
og lave en regionsfri diskimagekopi.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-03-04 19:46

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> Du skulle nok kigge nærmere på MacTheRipper, den kan omgå regionskoderne
> og lave en regionsfri diskimagekopi.

Tak for svarene fra dig og Jesper Rasmussen.

Nu er spørgsmålet så: Findes der også en DVD-afspiller, der kan fungere
uden der er et indbygget DVD-drev.

Stig

Fra : Morten

Dato : 24-03-04 22:17

VLC <http://videolan.org> kan åbne VIDEO_TS mapper.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 25-03-04 23:20

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> VLC <http://videolan.org> kan åbne VIDEO_TS mapper.

Jamen det er jo herligt - men kvaliteten er lidt sølle - har du nogen
erfaring med at optimere den?

Stig

Fra : Morten

Dato : 26-03-04 02:10

> Jamen det er jo herligt - men kvaliteten er lidt sølle - har du nogen
> erfaring med at optimere den?

Kvaliteten her på min G5 er helt fin (faktisk lidt bedre idet Apple's
Player insistere på at der skal være vandrette grønne striber hist og her på
mørke scener), så nej det har jeg ikke.

Hvilken maskine, Hvilket OS og hvilket grafikort bruger du?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-03-04 06:34

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvilken maskine, Hvilket OS og hvilket grafikort bruger du?

Jeg testede den lige på min Cube, men måske jeg har haft for mange
programmer åbent efter en lang dag!

Jeg tjekker den lige igen.