Træ eller træ/alu vinduer ?
Fra : Chriz

Dato : 19-03-04 23:43

Jeg skal have nye vinduer i huset og overvejer om jeg skulle sætte
træ/alu vinduer i istedet for trævinduer. Er der mon nogen der har
erfaring med træ/alu vinduer eller har en mening om det er værd at gå
efter. Pris forskellen er 25%, men så sparer jeg jo maling og tid de
næste mange år......

Any comments...... ?

Chriz

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 20-03-04 10:44

Chriz skrev:

> [...]
> træ/alu vinduer i istedet for trævinduer. Er der mon nogen der har
> erfaring med træ/alu vinduer eller har en mening om det er værd at gå

Jeg arbejder til dagligt med både træ/alu- og alm. trævinduer.
De fleste vinduer der bliver solgt, er trævinduer.

Ca. 1/3 er i mahogni, en lille del er i træ/alu og resten er
malet fyrtræselementer.

Der er nogen, der sværger til træ/alu, fordi man er fri for
vedligeholdelse udvendig. Jeg foretrækker nu selv trævinduer,
fordi jeg synes karm- og rammetræet er for spinkelt i træ/alu.
Nå, det er nok mig, der er for gammeldags Vinduerne er nu
ganske fine.

> Pris forskellen er 25%, men så sparer jeg jo maling og tid de
> næste mange år......

Du kunne også vælge de lidt dyrere mahognivinduer, som er
rimelig hurtig at male. Og de rådner ikke sådan lige ... Det
er også værd at have med i overvejelsen.

Alm. trævinduer skal holdes vedlige med maling, men de er jo
billigere i indkøb - og jeg tror, det er derfor, folk vælger
denne type for det meste.

Men overvej nu grundig inden bestilling. For det er en kostbar
sag, at skulle udskifte sine vinduer og døre.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : mcloud

Dato : 20-03-04 12:23

"Chriz" <write_chriz@excite.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have nye vinduer i huset og overvejer om jeg skulle sætte
> træ/alu vinduer
>

> Any comments...... ?
>
> Chriz

Hej Chriz
Jeg hae træ/alu vinduer har aldrig fortrudt og de sidder nu på fjerde år.
Jeg skal nok male invendig næste år..Udvendigt ser de ud som da de blev sat
i.
Det eneste jeg gør at holde dem rene og smør hængsler og skinner og
gummilister .
mvh mcloud