Istandsætning af "spansk" loft
Fra : Jakob Jensen

Dato : 19-03-04 21:02

Hej Gruppe

Håber i kan hjælpe med denne.

Jeg bor i en gammel lejlighed (årg 1892) og vil gerne sætte loftet lidt
istand. Jeg har fået at vide det er et spansk loft. Dvs. siv med mørtel
udover som så er sat op på nogle brædder. Men der er
fugtgennemtrædninger flere steder og der trænger til maling. Jeg vil
ikke bare rende over med en bøtte maling for jeg tror ikke resultatet
bliver pænt.
Jeg har sendt i et af de utallige GDS programmer hvordan de fik klæbet
noget afdæknings plast fast på loftet med tapetklister for at tage det
ned dagen efter. kan jeg bruge denne metode på mit loft eller riskere
jeg at hele det meste af loft følger med (jeg vil nødig lave en BRØLER
) og så er planen at jeg vil sætte filt op efter at have spatlet
de værste huller. Er det en brugbar løsning til et gammelt loft.

MVH
Jakob