proxy indstllinger?
Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 19-03-04 17:07

Hej

Jeg bruger 5.0 internet expl.
Til min imac, og vil gerne indstille den til proxyserver, men kan ikke lige
finde ud af det, min udbyder er Telia stofa.

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Morten Lind

Dato : 19-03-04 17:24

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10nospam@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Til min imac, og vil gerne indstille den til proxyserver, men kan ikke lige
> finde ud af det, min udbyder er Telia stofa.

Hvorfor vil du det?
M.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 20-03-04 00:22

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.comMorten Lind19/03/04 17:24 Skrev

> Hvorfor vil du det?
> M.

Fordi udbyderen anbefaler det som en mulighed for at optimere forbindelsen,
men udbyderen har ikke ret mane mac folk ansat, 4/80 så derfor spørger jeg
her.
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Morten

Dato : 20-03-04 01:45

> [...]

> men udbyderen har ikke ret mane mac folk ansat, 4/80 så derfor spørger jeg

Hvorfor ikke bare bestille internettet på disketter? Der er ikke meget
ved www der kan vise sig at være adskillige timer gammel.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 20-03-04 11:06

spam@reippuert.dkMorten20/03/04 1:44 Skrev

> Hvorfor ikke bare bestille internettet på disketter? Der er ikke meget
> ved www der kan vise sig at være adskillige timer gammel.
>
> --
> Morten Reippuert Knudsen

Det blev lige en tand for inside for mig, er det muligt at få en
oversættelse til nudansk?
Vh Kevin

Hvis du ikke vil eller kan hjælpe er det jo ikke nødvendigt at svare. Og ej
heller at gøre hverken sig selv eller andre dummere end de er.
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-03-04 11:20

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10nospam@stofanet.dk> wrote:

> spam@reippuert.dkMorten20/03/04 1:44 Skrev

> Det blev lige en tand for inside for mig, er det muligt at få en
> oversættelse til nudansk?

Proxy betyder (bl.a.) stedfortræder.
En proxy-server er en computer, som sættes ind mellem
internetforbindelsen og de brugere, som skal på internettet.
Den samler de sider, som brugerne henter og kan derefter levere siderne,
når brugeren eller andre brugere, næste gang ønsker at se samme side.
Det giver naturligvis hurtigere leveringstid.

Problemet er bare, at når siden ikke hentes fra den originale webserver,
men i stedet for, fra proxyserveren, er siden ofte forældet.
Det er denne forældelse, Morten opponerer imod.
Specielt at udbyderen kalder det optimering

> Hvis du ikke vil eller kan hjælpe er det jo ikke nødvendigt at svare. Og ej
> heller at gøre hverken sig selv eller andre dummere end de er.

Det er bestemt ikke MRKs stil og slet ikke hans hensigt.
Forsøg ikke at bedømme en person, på et enkelt indlæg.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-03-04 11:32

> [...]

> spam@reippuert.dkMorten20/03/04 1:44 Skrev

> Det blev lige en tand for inside for mig, er det muligt at få en

Det der menes, er at en proxy-server gemmer de senest hentede sider
lokalt på udbyderens server. Når du så vil hente en web-side ind i din
browser, ser den først efter om der allerede liger en version af den
side på proxy-serveren, og hvis der gør det, får du vist den i stedet
for at hente en frisk. Nu er der jo ikke meget grin i at få fat i en
flere timer gammel side, hvis du vil se f.eks de seneste
sportsresultater, nyheder, eller andet der bliver opdateret ofte.
Fordelen var, at hvis udbyderens linie ud i byen var hårdt presset, så
behøvede man ikke hente den samme side ude fra omverdenen flere gange. I
dag burde det ikke være her der er en flaskehals.

Nu er det meget længe siden jeg sidst har haft fat i IE, så jeg kan ikke
huske helt nøjagtigt hvor det er man slår det til/fra, men mit bedste
bud er: Indstillinger -> network eller advanced.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten

Dato : 20-03-04 12:41

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Fordelen var, at hvis udbyderens linie ud i byen var hårdt presset, så
> behøvede man ikke hente den samme side ude fra omverdenen flere gange. I
> dag burde det ikke være her der er en flaskehals.

lige netop... men ydbyderne vil selvfølgelig gerne spare penge, så
derfor passer det dem fint hvis nogen skulle finde på at bruge deres
proxy.

> Nu er det meget længe siden jeg sidst har haft fat i IE, så jeg kan ikke
> huske helt nøjagtigt hvor det er man slår det til/fra, men mit bedste
> bud er: Indstillinger -> network eller advanced.

næsten, Indstillinger, netrwork, proxies.

Fra : Christian Bech

Dato : 20-03-04 22:44

Kevin Vilhelmsen <skovalleen10nospam@stofanet.dk> wrote:

> Hvis du ikke vil eller kan hjælpe er det jo ikke nødvendigt at svare. Og ej
> heller at gøre hverken sig selv eller andre dummere end de er.

Jeg tror bare Morten gik udfra, at du vidste hvad en proxyserver var,
siden du spurgte så direkte. Hans svar skal også ses som en antydning
af, at din udbyder måske ikke er alt for snu.

--
Christian