Unison
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-04 09:14

Hej

Jeg er ved at afprøve Unison. Kan dog ikke finde ud af hvordan jeg kan
slette læste beskeder - og kun læste beskeder??
Andre alternativer til newsreaders under OXS 10.3.3?

PFT

otn

Fra : Michael Holm

Dato : 19-03-04 11:53

du kan prøve macsoup <http://home.snafu.de/stk/macsoup/>

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk

Fra : Morten

Dato : 20-03-04 01:38

"otn(OSXNewbie)" <> wrote:

> Jeg er ved at afprøve Unison. Kan dog ikke finde ud af hvordan jeg kan
> slette læste beskeder - og kun læste beskeder??

Hvorfor slette beskeder? det er en online reader, brug bare funktionen
hvor læste beskeder skjules. tøm evt cachen fra "Unision" menuen, hvis
den bliver for tung.

> Andre alternativer til newsreaders under OXS 10.3.3?

masser:

MacSoup (offline, hvem gidder det bøvl i disse bredbåndstider? shareware)

Hogwasher (shareware, prøver at være det hele uden at gøre noget af
det rigtig godt - cpu forslugen!)

Mozilla (opensource)

Thunderbird (opensource, kun mail og news fra mozilla)

MT-newswatcher (freeware, nok den bedste med GUI, ved dog ikke hvordan den
opfører sig under Panther, men det er sikkert ikke så pænt)

Entourage (en del af Office X, kan iøvrigt ikke anbefales til news)
NewsWatcher-X (freeware, kan ikke anbefales da den kun spiser ASCII)

Thoht (endnu en newswatcher-klon, dog komerciel, men sælges ikke pt.)

Halime (lovende, og featururig, men til tider ret byggy)

tin (opensource komandlinieprogram der anvender ekstern editor)

slrn (opensource komandolinieprogram der anvender ekstern editor)

gnus (opensource komandolinieprogram der kører i emacs)

Selv anvender jeg pt. tin med editoren jed og i begrænset omfang
Unison, som jeg osse synes ganske godt om pga. den fine integration
med Apples programmel i Panther). Den mangler dog en række features og
textombrydningen er endnu ikke helt god, men alt i alt er det ganske
overbevisende i betragtning af at programmet endnnu kun har et par
måneder på bagen.

På det seneste er der kommet en række andre OSX newsreadere til, men
de er endnu så ufærdige at de ikke er værd at kigge på.

umidelbart vil jeg mene at de bedste bud blandt GUI programmerne er
Unison og Mozilla/Thunderbird.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-03-04 09:08

On Sat, 20 Mar 2004 01:37:41 +0100, Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvorfor slette beskeder? det er en online reader, brug bare funktionen
> hvor læste beskeder skjules. tøm evt cachen fra "Unision" menuen, hvis
> den bliver for tung.

[klip masser af klienter]

Du har glemt Opera!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten

Dato : 20-03-04 12:45

> Du har glemt Opera!

kan den nu snakke usenet? Iøvrigt er det meget længe siden jeg har
kigget på opera pga af de meget dårlige OSX versioner. På windows og
linux har opera gerne været rimelig.

Hvordan står det egentlig til med deres motor kan den efterhånden vise
CSS nogenlunde korrekt?

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-03-04 14:56

In dk.edb.mac, spam@reippuert.dk wrote:

> kan den nu snakke usenet? Iøvrigt er det meget længe siden jeg har
> kigget på opera pga af de meget dårlige OSX versioner. På windows og
> linux har opera gerne været rimelig.

Ja, Opera har været en joke til mac, indtil videre i hvert fald.

> Hvordan står det egentlig til med deres motor kan den efterhånden vise
> CSS nogenlunde korrekt?

Den er faktisk slet ikke tosset. Jeg har dimset lidt med den seneste
beta der kan hentes her:

<http://snapshot.opera.com/mac/m750p3.html>

Det ser faktisk ud til, at Opera kan blive helt hæderlig. Og så er det
inklusiv mail- og newsklient.

Den bruger Presto, og har således fået en motor der svarer til den
Windows- og Linuxversionen gør brug af.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: High nuclear activity in your area.

Fra : Morten

Dato : 21-03-04 12:48

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]

> <http://snapshot.opera.com/mac/m750p3.html>

> Det ser faktisk ud til, at Opera kan blive helt hæderlig. Og så er det

Må kigge på den ved lejlighed, selvom jeg tvivler på at den hos mig vil
kunne afløse Safari og den til dagen fortrukne mozilla bruser. (lige pt.
et 19. marts build af Camino, som til trods for de manglende officielle
builds er basseret på 1.7 kodebasen, desværre uden understøttelse af
OSX's stavekontrol mm.)

> Den bruger Presto, og har således fået en motor der svarer til den
> Windows- og Linuxversionen gør brug af.

det var på tide.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-03-04 23:13

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> MacSoup (offline, hvem gidder det bøvl i disse bredbåndstider? shareware)

Jamen det er jo netop ikke noget bøvl, bortset fra, at man skal hente
news manuelt, hvilket hurtigt klares med en tastaturgenvej. Det er jo
meget hurtigere at løbe rundt i indlæggene i en diskussion, når de er
hentet ned på harddisken. En on-line newsreader skal hele tiden kontakte
serveren, og det giver en forsinkelse.
Men hver sin smag. Der er jo også folk, der elsker web-mail,
hvor mailen ligger på udbyderens server. Jeg foretrækker altså, at min
e-mail er hentet ned på harddisken, så jeg hurtigt kan søge rundt i den.
Hvad foretrækker du?
Endelig har MacSOUP en helt eminent god træstruktur, der viser,
hvordan diskussionerne forløber. Og da man har indlæggene liggende, kan
man lynhurtigt navigere rundt i dem. Jeg er naturligvis meget åben for
at prøve noget nyt. Hvilke programmmer tilbyder sådan en god oversigt og
en hurtig måde at navigere rundt på?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 25-03-04 02:48

> En on-line newsreader skal hele tiden kontakte
> serveren, og det giver en forsinkelse.

Til det formål kan man jo sætte en lokalt cachende newsserver op, eks
leafnode.

> [...]
> hvor mailen ligger på udbyderens server. Jeg foretrækker altså, at min
> e-mail er hentet ned på harddisken, så jeg hurtigt kan søge rundt i den.

imap... dvs at mine mails ligger på mailserveren, så det er
ligegyldigt hvilken maskine eller program (herunder osse webmail) jeg
tilgår den fra.

tin <http://tin.org>

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-04 23:14

> [...]
>
> imap... dvs at mine mails ligger på mailserveren, så det er
> ligegyldigt hvilken maskine eller program (herunder osse webmail) jeg

Det var lidt for at provokere. Ved IMAP ligger ens e-mail jo også på ens
egen harddisk. Indholdet på harddisken bliver så synkroniseret med
serveren med mellemrum. Alle de on-line newsreadere, jeg har prøvet, har
været langsomme. Men et er måske bare min forbindelse, der er langsom.

> tin <http://tin.org>

Både det og den lokale newsserver er jo lidt langhåret. Jeg har svært
ved at se, hvilke store ulemper, MacSOUP har, som gør det værd at have
alt det besvær. Men det er måske bare fordi, jeg ikke har prøvet det i
praksis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 27-03-04 00:12

> Det var lidt for at provokere. Ved IMAP ligger ens e-mail jo også på ens
> egen harddisk.

ikke nødvendigvis. Jeg syncer ikke så mine mails er tilgængelige
offline (gammel vane fra 10.2. hvor imap klienten var håbløs langsom,
og min daværende imap server endnu værre)

> [...]
> ved at se, hvilke store ulemper, MacSOUP har, som gør det værd at have
> alt det besvær. Men det er måske bare fordi, jeg ikke har prøvet det i

Nu var det ment som eksempel på en newsreader der er lige så hurtig og
har en lige så informativ træstruktur (jeg fil faktisk mene mere
informativ).

Online reading forudsætter selvfølgelig osse at newsreaderen er hurtig
til at forhandle med serveren. Her synes jeg at eks. slrn er rigtig god.

Fra : Morten

Dato : 28-03-04 16:28

In article <lbgsi1-6bg.ln1@G5.reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk>
wrote:

> MT-newswatcher (freeware, nok den bedste med GUI, ved dog ikke hvordan den
> opfører sig under Panther, men det er sikkert ikke så pænt)

NU er der endelig efter 2 år kommet en opdateret udgave af denne
newsreader Med junkfileter osv.

læs mere her: <http://www.smfr.org/mtnw/version_history.html>