sandkasse
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 18-03-04 21:43

Jeg skal til at lave min egen sandkasse. Jeg vil bruge lærketræ til rammen.

Men jeg er i tvivl om, hvad sandet skal ligge på.

Skal sandet bare ligge på den bare jord, eller skal der fx være en
presenning, fliser el.a. i bunden ?

Hilsen Vilhelm

Fra : JEY

Dato : 18-03-04 21:53

du skal bare lade det ligge på jorden, har den fordel at sandet bliver
"Vasket" når det regner

Fra : Kode ind

Dato : 18-03-04 22:19

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> du skal bare lade det ligge på jorden, har den fordel at sandet bliver
> "Vasket" når det regner

Nej. Børnene graver dybt og blander jord og sand. Kom nogle gamle fliser i
bunden. Så kan vand stadig sive gennem.

/Thomas

Fra : Jesper

Dato : 18-03-04 22:10

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok smide nogle 50x50 i bunden,sandet kan
blive vasket alligevel,du slipper for ukrudt.

jesper

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-03-04 22:44

"Jesper" <jubbe@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg var dig, så ville jeg nok smide nogle 50x50 i bunden,sandet kan
> blive vasket alligevel,du slipper for ukrudt.

Øh - ukrudt i en sandkasse?
Så bliver den sørme brugt for lidt

Hvis der absolut skal fliser i bunden af sandkassen, så grav DYBT! Alle børn
har på et tidspunkt en ide om, at de skal prøve at grave helt ned til
kineserne, og så er det da synd, hvis de støder på forhindringen alt for
hurtigt.

Hilsen Inger

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 18-03-04 23:17

Fliser i bunden er bedst - egen erfaring, men nu du er i gang skulle du
måske lave et låg, hvis der er mange katte i området - de elsker sandkasser
(dejligt nemme at bruge som toilet).

VH Birgitte

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-03-04 09:51

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <jubbe@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Øh - ukrudt i en sandkasse?
> Så bliver den sørme brugt for lidt

Så har du hverken mødt min datter på tre eller min skvalderkål . Begge
dele er meget ivrige i sandkassen...

MVH Mette

Fra : Martin Buhelt

Dato : 19-03-04 08:53

> [...]
>
> Men jeg er i tvivl om, hvad sandet skal ligge på.
>
> Skal sandet bare ligge på den bare jord, eller skal der fx være en

Fibertex - det fungerer glimrende, og er noget lettere end at lægge fliser.

/Martin