børnevenlig restaurant i København som ikk~
Fra : Christina G

Dato : 18-03-04 00:50

Vi får i weekenden besøg af familien fra Viborg med to børn i alderen 7 og
5. Vi vil gerne på restaurant, men kunne godt tænke os at tage et sted hen,
som de ikke kender - altså ikke Jensens. Børnene er ikke kræsne.

Gode ideer modtages med kyshånd,

Christina

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 08:34

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> wrote in message
> [...]
hen,
> som de ikke kender - altså ikke Jensens. Børnene er ikke kræsne.

Den eneste rstaurant jeg kan komme i tanke om der er ligeså børne venlig som
Jensens er mcdonalds
men det er jo nok ikke lige det du tænker på, etv kunne mogolian barbeque
være en mulighed

Fra : Lotte

Dato : 18-03-04 08:49

Du kan gå ind på www.aok.dk der finder du gode informationer om alle
restaurenter i Kbh...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-03-04 09:11

"Gitte og Claus" <gitteatlerbech.dk> writes:
> [...]
>Jensens er mcdonalds
>men det er jo nok ikke lige det du tænker på, etv kunne mogolian barbeque

Det afhænger vel også lidt af hvad man mener med børnevenlig?

Jeg har tit undret mig over havd dette begreb egentlig dækker over.
Umiddelbart er min oplevelse at børnevenlig betyder at der er børnemenu,
ofte noget med pølser, nogle stumper paneret kylling eller en panseret
fiskefilet og nogle pommes frites. Børnevenlig betyder ofte også at der er
et legerum, sådan lidt á la dem der var på de gamle Storebælts-færger
(hvis nogen kan huske dem) eller noget lego eller papir og tusser.
Om det er børnevenligt eller ej, ved jeg ikke rigtigt. Jeg synes under
alle omstændigheder at disse børnemenuer repræsenterer en ganske uvenlig
indstilling over for børn

Hvis børnevenlighed derimod handler om at der skal være plads til børnene,
så er det min oplevelse at ganske mange af de etniske restauranter er
gode. Jeg har eksempelvis oplevet at sidde på tyrkisk restaurant sammen
med min datter, der på det tidspunkt var 9 år. Da hun begyndte at kede
sig, kom servitricen med et Anders And bald og et hesteblad til hende -
det gav dælme ro

Med hensyn til maden har jeg oplevet flere gange, at det er er muligt at
undgå børnemenuerne ved blot at gøre betjeningen opmærksom på at der skal
være lidt mindre på tallerknen - og i nogle tilfælde lidt mere afdæmpet
krydret mad, når det er børnene der skal have.

Det er i hvert fald den slags der for mig handler om børnevenlighed.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Christina G

Dato : 18-03-04 17:24

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis børnevenlighed derimod handler om at der skal være plads til børnene,
> så er det min oplevelse at ganske mange af de etniske restauranter er

Hej Frank,

du har helt ret - med børnevenlig mener jeg egentlig bare, at børnene skal
være velkommen og at de godt kan få noget mad, som f.eks. ikke er for stærk
eller i mindre portioner. Jeg har også tænkt på etniske restauranter, men er
bare lidt i tvivl hvilket.

Mvh, Christina

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-04 10:49

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hen,
> som de ikke kender - altså ikke Jensens. Børnene er ikke kræsne.

"Børnevenlig" dækker jo over mange ting.

Skal det være en børnevenlig gourmetrestaurant? Dansk mad? Etnisk/anden mad?
Hvilke prisklasse regner I med? Hvilke tilbud regner I med, der skal være
til børnene?

Ud fra "børnevenlig, men ikke Jensens bøfhus", lyder det som om, det skal
være Jensens koncept, men ikke Jensens mad. Noget lignende Jensens Bøhus men
med anden mad, det finder I ikke. Men der er mange restauranter, hvor børn
er velkomne, og hvor der forefindes lidt farver og papir til dem.

Restaurant Rio Bravo
Vester Voldgade 86
1552 København V
Tlf: 33 11 75 87

Er en af den slags restauranter. Maden er dansk og børnevenlig, børn må
gerne være der og serveringen kommer uopfordret med tegne-ting til børnene.

Tina

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-03-04 17:36

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> writes:
> [...]
>stærk
>eller i mindre portioner. Jeg har også tænkt på etniske restauranter, men

Se da er jeg jo lidt på den, jeg er ikke fra København - jeg er jo bare en
jyde
Når jeg er i København er det som regel alene og i forbindelse med jobbet
- der bliver det mest til noget hurtigt på vejen eller mad hos gode
venner. Når jeg en sjælden gang er ude i byen i København har jeg ind i
mellem spist med stor glæde på Bombay: Ind på Strøget, drej ned af Mikkel
Bryggersgade fortsæt til der ikke er mere vej, ned i kælderen. Men
børnevenligt, sådan rent madmæssigt, der ved jeg ikke - jeg plejer at få
nogle rygende tandoori-retter der