Krydderurter udendørs
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-03-04 16:49

Hej

Nu kunne jeg simpelthen ikke vente længere. Jeg har købt timian,
rosmarin, løvstikke og kørvel og de står nu udenfor og pynter og
dufter.

Men kan de overleve udenfor allerede nu? Der er jo ikke udsigt til
nattefrost lige med det næste og der hvor de står, har jorden ikke
været frossen endnu. Det er ret tæt op af huset.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-03-04 18:27

> Nu kunne jeg simpelthen ikke vente længere.
Absolut forståeligt!

> [...]
> nattefrost lige med det næste og der hvor de står, har jorden ikke
> været frossen endnu. Det er ret tæt op af huset.

Timian og løvstikke skal nok klare sig.
Måske bliver løvstikken lettere chokeret, men den skal nok komme igen, hvis
den bliver passet med vand.
Rosmarin kan være tricky. Det kommer til at afhænge af vejrudsigten. Tag den
ind, mens vejrmeldingn siger frost.
Kørvel skal du ikke regne med, overlever ude nu.
Tag den ind, klip toppen af, hak den og server den på smilende æg og ristet
brød

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-03-04 20:31

On Wed, 17 Mar 2004 16:48:44 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>nattefrost lige med det næste og der hvor de står, har jorden ikke
>været frossen endnu. Det er ret tæt op af huset.

Inger har givet et godt svar om de enkelte planter - jeg vil bare skyde
ind at det også afhænger af hvilken type planter du har købt - er det
'planteskoleplanter' eller er det af den slags butikkerne sælger til at
klippe af her og nu? Den første type skal nok klare sig ude, den anden
er formentlig drevet frem med varme og tilskudslys og vil få det ret
svært ude i den rå natur.

http://www.gartneriet.dk