Hjælp til mængder
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 15-03-04 22:23

Jeg skal i næste weekend lave mad til ca. 40 cykelryttere på træningslejr
(10 børn, 30 voksne). Lørdag aften lyder menuen på ovnstegt kalkunbryst med
bagte rodfrugter, peberfrugtsovs, ris, grøn salat og brød

Mht kødet er jeg kommet frem til at 200-225 gr. pr næse + lidt til gården og
gaden nok er passende, sovsemængden har jeg også styr på, risene koger jeg
bare rigeligt af og bruger resten til noget salathejs-fætter-boing-ting
dagen efter og mht brødet tager jeg formentlig den lette genvej og kaster to
et halvt miniflute efter hver....men hvor meget skal jeg lave af
rodfrugthalløjet?

Jeg havde forestillet mig noget med kartofler, rødløg, rødbeder,
hvidløgsflager, pastinak, persillerod, selleri, champignon, peberfrugt
(okay, de to sidste er måske nok ikke liiiige rodfrugter, men altså....)og
hvad jeg nu ellers lige måtte falde over, men hvor meget mener I jeg skal
beregne pr. person når der også er ris, salat og brød til?

--
Mvh Mads

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : mcloud

Dato : 15-03-04 23:13

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:c357p2$n7a$1@news.cybercity.dk...
men hvor meget mener I jeg skal
> beregne pr. person når der også er ris, salat og brød til?
>
> Hej Mads.
Max 150gram pr person ,der kan du næsten med garanti regne børnene fra.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk