|
| Puch Maxi problem Fra : Helle Urban Munck |
Dato : 08-03-04 21:55 |
|
Hej
Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
overfor - den 4-takter stadig på toppen.
Er det nødvendigt at bore udstødningskanalen op på cyninderet ?
Hvad kan problemet være ???
Mvh
Lasse og Mogens
| |
SmaRTrxxv (08-03-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 08-03-04 22:51 |
|
"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
> der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.
Hmm... I skriver om dyser.. men har I prøve at ændre nålehøjden (sæt den
ned)?
Thore
| |
Gaarde (09-03-2004)
| Kommentar Fra : Gaarde |
Dato : 09-03-04 11:02 |
|
"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in message
news:404ceab0$0$5963$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
> news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm
og
> > der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> > originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> > omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange
forskellige
> > størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> > overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Hmm... I skriver om dyser.. men har I prøve at ændre nålehøjden (sæt den
> ned)?
>
> Thore
>
Ja, vi har også prøvet med nålen i forskellige stillinger - også at sænke
den, men resultatet er den samme
Jeg tænker stadig på om den kan komme af med udstødningsgassen, eller kan
det ikke være et problem. Udstødningen er renset !
Mvh
Mogens
| |
Hans Joergensen (09-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 09-03-04 12:12 |
|
Helle Urban Munck wrote:
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.
Hvilken kulør har tændrøret ?
// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43
| |
Gaarde (09-03-2004)
| Kommentar Fra : Gaarde |
Dato : 09-03-04 13:59 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnc4r9jv.rot.haj@enterprise-server.dk...
> Helle Urban Munck wrote:
> > omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange
forskellige
> > størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> > overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Hvilken kulør har tændrøret ?
>
> // Hans
Tændrøret ser faktisk godt ud, det er helt lysebrunt og ikke sodet
overhovedet.
Mvh
Mogens
| |
/Ole (09-03-2004)
| Kommentar Fra : /Ole |
Dato : 09-03-04 15:48 |
|
Hvad med at save 1 eller 2 af kugler af på udstødningen, det mener jeg da
jeg gjorde "i gamle dage" da jeg kørte maxi.
Prøv med 1, og så lige et rør på, så du kan skrue den fast igen
/Ole
| |
Michael H. Madsen (29-03-2004)
| Kommentar Fra : Michael H. Madsen |
Dato : 29-03-04 22:29 |
|
"Helle Urban Munck" <hum@wanadoo.dk> wrote in message
news:404cdd11$0$29415$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Vi har en Puch Maxi hvor plomben er fjernet, stemplet er hakket ca 5mm og
> der er monteret 15mm karburator med sportsfilter.Udstødninge er den
> originale. Den tager godt med omdrejninger, men når den nærmer sig fulde
> omdrejninger begynder den at 4-takte. Vi har prøvet med mange forskellige
> størrelser dyser (mindre og mindre), men det er den stor set upåvirket
> overfor - den 4-takter stadig på toppen.
>
> Er det nødvendigt at bore udstødningskanalen op på cyninderet ?
>
> Hvad kan problemet være ???
>
> Mvh
> Lasse og Mogens
>
"4-takt" har jo gerne noget med tændnings-tidspunktet at gøre. Har du/I
taget af stemplet skal tændnings-tidspunktet også ændres.
At prøve sig frem...
Michael.
| |
Hans-Jacob Møgelmose (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans-Jacob Møgelmose |
Dato : 30-03-04 13:08 |
|
"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
news:ny0ac.130074$jf4.7065633@news000.worldonline.dk...
> "4-takt" har jo gerne noget med tændnings-tidspunktet at gøre. Har du/I
> taget af stemplet skal tændnings-tidspunktet også ændres.
4-takt har på 2takts motorer noget at gøre med for fed blanding. Dvs. for
meget benzin...
Mvh.
Hans-Jacob
| |
RpR (30-03-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 30-03-04 13:57 |
|
> 4-takt har på 2takts motorer noget at gøre med for fed blanding. Dvs. for
> meget benzin...
Jeg kan nu sagtens huske at min Yamaha FS-1 kunne hitte på at 4-takte hvis
platinerne var på vej til at skride sammen, så det er nu ikke helt umuligt.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
|
|