Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A60 og skærmflimmer
Fra : Michael

Dato : 09-03-04 20:54

Min LCD skærm på A60'eren er begyndt at ligne et tv med dårligt signal. Især
i svagt lys kommer der nogle vandrette "flimmer-striber". Er der nogen der
har oplevet et lignende fænomen og en evt løsning?
Hvis man tager et billede og kigger på skærmen, inden det billede man lige
har taget forsvinder er der intet galt. Det er kun når man bruger
lcd-skærmen som søger og ikke når man gennemser gamle billeder.

mvh Michael

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-03-04 00:08

"Michael" <spinksKANIKKESPAMMES@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> har taget forsvinder er der intet galt. Det er kun når man bruger
> lcd-skærmen som søger og ikke når man gennemser gamle billeder.

Det er lidt pga. den CMOS sensor der sidder i kameraet, den bruges i jo som
søger og for at den kan følge med når du drejer kameraet rundt kommer der
nogle sjove ting ud af det, mit A40 startede også godt men en sensor holder
jo ikke evigt det er et tegn på at den er ved at være brugt, jeg går selv og
overvejer at købe et nyt kompakt kamera til lommen efter ca. 15.000
billeder

Men det er simpelthen slid og det kan afhjælpes lidt ved at få enten en ny
sensor i eller får den gennem renset, men så meget er kameraet jo ikke værd
at det kan betale sig.

Mvh
Simon

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-03-04 14:30

> [...]
og
> overvejer at købe et nyt kompakt kamera til lommen efter ca. 15.000

Det er CCD, der sidder i A60

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Michael

Dato : 10-03-04 15:40

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> som
> holder
> og
>
> Det er CCD, der sidder i A60

Kameraet er kun lige fyldt 1 år, og har måske taget 2500 billeder. Burde det
ikke være dækket over garantien så?

Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-03-04 18:33

Michael (spinksKANIKKESPAMMES@mail1.stofanet.dk) skrev følgende:
> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Kameraet er kun lige fyldt 1 år, og har måske taget 2500 billeder.
> Burde det ikke være dækket over garantien så?

Det er et kendt problem med A60/A70. Løsningen er et andet mærke batterier,
eller nye af dem du har. Batterierne bliver slidte (eller er for ringe fra
ny) og kan ikke levere strømmen hurtigt nok til lcd'et, når autofokusen er i
funktion. Det resulterer i støj i billedet.

- Martin

Fra : Jens Christensen

Dato : 11-03-04 20:55

> [...]
> ny) og kan ikke levere strømmen hurtigt nok til lcd'et, når autofokusen er
> funktion. Det resulterer i støj i billedet.

Jepper! det er rigtigt.
Mit A70 gjorde det samme... 4 stk. 2300mAh batterier løste problemet... Det
skal nævnes at støjen ikke kommer med på det endelige billede.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Michael

Dato : 11-03-04 21:45

> [...]
Det
> skal nævnes at støjen ikke kommer med på det endelige billede.

hmmmm.....Nu må vi se hvad reparatøren siger til det så....nu har jeg sendt
det ind efter at have snakket med Canons hotline.

Og til Deaster: Ja, der er garanti på kameraet, ellers spurgte jeg jo ikke
til det .

Takker for hjælpen

Michael

Fra : Deaster

Dato : 10-03-04 15:59

Michael wrote:
> "Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Kameraet er kun lige fyldt 1 år, og har måske taget 2500 billeder.
> Burde det ikke være dækket over garantien så?

Det kommer jo helt an på om du har garanti på kameraet.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme